728 x 90

اتمي رژيم,

جنگ مخفی

-

اتمی رژیم- آرشیو
اتمی رژیم- آرشیو
جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران باعث افزایش تنشها در خاورمیانه و فراتر از آن شده است. برای متوقف کردن این جاه‌طلبیها یک جنگ مخفی در جریان است. گزارش مصاحبه با فیتس پاتریک از سی.ان.ان: 

اطلاعات چندانی نسبت به این‌که رژیم ایران مشغول چه کاری است، و تأثیر ضربه‌های اخیر به این رژیم چه میزان بوده، در دست نیست. حدود یک هفته پیش یک انفجار نسبتاً قوی در نزدیکی یک سایت بسیار مهم تبدیل اورانیوم در نزدیکی اصفهان رخ داد. این دومین انفجار طی یک ماه گذشته بود.

آیا این رخدادها فقط حوادث پراکنده هستند، یا بخشی از یک جنگ مخفی علیه رژیم ایران می‌باشد؟

مارک فیتس پاریک، مدیر انستیتوی بین‌المللی برای مطالعات استراتژیک در مورد انفجار اصفهان گفت: هنوز زود است بتوان نتیجه‌گیری کرد. ما هنوز تصویری از این‌که چه اتفاقی افتاد را ندیدیم. ولی به‌دلیل انفجاری که ماه گذشته در سایت موشکی رژیم رخ داد، باید گفت این حوادث نموداری از انفجارها را نشان می‌دهد که برنامه هسته‌یی رژیم ایران را نشانه رفته است.

سی.ان.ان: آیا یک جنگ مخفی در جریان است؟ آیا کشورهای دیگری در این رابطه دست دارند؟

مارک فیتس پاتریک گفت: اقدامات مخفی زیادی جریان دارد. چندین سال است در سیستم صنایع رژیم ایران خرابکاری صورت می‌گیرد. ویروس کامپیوتری که به سیستم کامپیوتری رژیم ایران آسیب رساند، دانشمندان هسته‌یی این رژیم که یا فرار کردند یا کشته شدند، و البته اقدامات مخفیانه دیگری که ما حتماً از آنها خبر نداریم، در جریان است. و اکنون هم این به‌اصطلاح حوادث نشانه‌های حملات مستقیم هستند.

مدیر انستیتوی بین‌المللی برای مطالعات استراتژیک افزود؛ معلوم نیست که این خرابکاریها تا چه حد سیستم هسته‌یی رژیم ایران را عقب رانده باشد. ویروس کامپیوتری استاکس‌نت هزار کامپیوتر از هشت هزار کامپیوتر رژیم ایران را آلوده کرد. این تعداد قابل‌توجه است. ولی رژیم ایران توانست برنامه هسته‌یی خود را ادامه دهد. انفجار اخیر در اصفهان هم ممکن است بسیار مهم باشد، البته بستگی دارد چه میزان آسیب رسانده باشد…

رژیم ایران تجهیزات خود را به زیر زمین منتقل کرده، که انهدام آنها می‌تواند ضایعه جدی به برنامه هسته‌یی این رژیمی وارد کند…

فیتس پاتریک تأکید کرد که چنین اقدامات مخفیانه‌یی هزینه بسیار کمتری نسبت به یک جنگ یا بمباران علنی دارد. لذا این استراتژی کشورهایی است که نگرانی عمیقی نسبت به برنامه هسته‌یی رژیم ایران دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5189161-5365-43cc-b82e-fcfe45760160"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات