728 x 90

-

تهاجم به سفارت انگلیس در تهران

-

به آتش کشیده شدن یک خودرو در سفارت انگلیس در تهران
به آتش کشیده شدن یک خودرو در سفارت انگلیس در تهران
نقض رسوای کنوانسیون وین در زمینه روابط دیپلوماتیک، اقدامی شبه‌نظامی علیه حریم دیپلوماتیک یک کشور، این واکنش آخوندها به افزایش فشارها و تحریمهاست، باعواقبی شدید، تابه‌حال بستن سفارت رژیم در لندن و اخراج کارکنان آن، گزارشی از شبکه جهانی بی.بی.سی
شبه‌نظامیان رژیم ایران در جریان یک تظاهرات ضدانگلیسی وارد سفارت انگلستان در تهران شدند، شیشه‌ها را شکستند و به داخل ساختمان بمبهای کوکتل پرتاب کرده و پرچم انگستان را آتش زدند. جمعیت زیادی در برابر مقر سفارتخانه انگلستان در پایتخت جمع شدند و به دروازه‌های سفارت حمله کردند. تظاهر‌کنندگان توانستند وارد ساختمان شوند. این اقدام برای نشان‌دادن خشم مقامهای رژیم ایران از تحریمهای شدید انگلستان علیه رژیم ایران صورت گرفت.
تحلیلگر شبکه جهانی بی.بی.سی گفت: تظاهرات در ۲نقطه و علیه ۲مقر سفارت انگلستان در تهران صورت گرفته است. این یک تظاهرات از پیش برنامه‌ریزی شده بود. زیرا سال گذشته در همین روز، یک دانشمند هسته‌یی رژیم ایران کشته شد. بسیاری در ایران، انگلستان را مسئول این قتل نامیدند. ولی انگلستان این اتهام را رد کرد. این تظاهرات هم‌چنین در راستای خبر دیگری است که رژیم ایران می‌خواهد سفیر انگلستان را از ایران اخراج کند. بر اساس تصاویری که به دست ما رسیده، این شبه‌نظامیان دروازه ورودی سفارتخانه را شکستند و وارد آن شدند. باید تأکید کرد که این سفارتخانه به‌شدت محافظت می‌شود. ولی آنها وارد ساختمان شدند. در داخل ساختمان آتش‌سوزی گزارش شد.
وزارت‌خارجه انگلستان طی بیانیه‌یی اعلام کرد، به داخل سفارت انگلستان نفوذ و اجناس آن تخریب شده است. ما از این اقدامات بسیار خشمگین هستیم. این اقدامات به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و آن را محکوم می‌کنیم.
تصاویر یادآور حمله شبه‌نظامیان دانشجو به سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ در تهران و گروگانگیری ۵۰ کارمند سفارت ایالات متحده به مدت ۴۴۴روز می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59555062-1998-4941-a129-2e901ffdaff9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات