728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

بلبل انقلاب سوریه

-

عبدالباسط صاروت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال جوانان سوریه و باشگاه کرامه معروف به بلبل انقلاب سوریه
عبدالباسط صاروت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال جوانان سوریه و باشگاه کرامه معروف به بلبل انقلاب سوریه
انقلاب سوریه به تجلیل از سمبلهای جوانی که با رژیم مبارزه می‌کنند و دنبال ایجاد کشوری دموکراتیک و مدنی هستند پرداخته است. یکی از این افراد عبدالباسط صاروت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال جوانان سوریه و باشگاه کرامه است. مردم او را ”بلبل انقلاب سوریه“ می‌نامند. گزارشی از الجزیره:
عبدالباسط صاروت با هدایت تظاهرات از طریق سروده‌هایش که تظاهر‌کنندگان را مخاطب قرار می‌دهد تبدیل به یکی از ارکان انقلاب و یکی از سمبلهای آن شده است.
او فقط یک معترض سیاسی نیست که اهالی حمص را به تظاهرات برمی‌انگیزد. بلکه او سمبل آزادگی و کرامت و نشانه‌ای است از جوانان انقلابی سوری. عبدالباسط صاروت دروازه‌بانی است که تبدیل به سراینده ترانه سرودهای سوری شده است. او وقتی در شهر حمص می‌خواند، تظاهر‌کنندگان را به جوش و خروش در می‌آورد. او به رهبر ارکستری شبیه است که سمفونی انقلاب را می‌نوازد. صاروت با صدایش به مقابله با گلوله می‌پردازد. دوستانش او را دروازه‌بانی نمونه برای تیم ملی جوانان انقلاب سوریه برای مبارزه تاریخی با رژبم بشار اسد توصیف می‌کنند. عبدالباسط رژیم را با سروده‌هایش به مقابله وا داشته و باعث شده که نیروهای امنیتی برای کسانی که برای دستگیری وی همکاری کنند جایزه تعیین نمایند. او در جریان اقدام برای دستگیری‌اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ارتش برادرش ولید را کشت و منزلشان در منطقه بیضاء را نیز گلوله‌باران کردند. خود او هم‌چنان تحت تعقیب می‌باشد.
حنجره به مقابله با تفنگ پرداخته است. این پدیده جدیدی است که انقلاب نسل جدید آن را اعلام کرده است. سلاح او صدایش است در کشوری که می‌خواهند به سکوت حکمفرما باشد.
صاروت با وجود سختی‌هایی که با آن روبه‌روست، از فراخوان به انقلاب کوتاه نیامده است.
عبدالباسط صاروت: «آنها جوسازی می‌کنند و درحالی‌که ما در خیابان هستیم با تانک و موشک‌انداز می‌آیند و می‌خواهند ما را بلرزانند. اما ما بر خواسته‌هایمان مصریم».
صاروت دروازه‌بان، فرزند انقلاب است. چهره آینده سوریه به جای سوریه‌ای که با ”اسد“ شناخته می‌شد.
عبدالباسط خطرات راهی را که انتخاب کرده به‌خوبی درک می‌کند. او وقتی حنجره ابراهیم قاشوش بریده شد، گفت کسی که فکر کند با خلاص شدن از دست صدای سراینده، می‌تواند صدای انقلاب را خاموش نماید در توهم است. و این چیزی است که جوانان سوری، مسیر کشورشان را از اوضاع تیره و تار کنونی، به سمت صبح آزادی که بلاشک فرا خواهد رسید، ترسیم می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d8c4f7c-87ce-4f25-96ad-ab192856c4ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات