728 x 90

رویداد تاریخی

موشک‌باران وحشیانهٔ لیبرتی در ۷آبان ۱۳۹۴ و شهادت ۲۴مجاهد خلق

-

موشک‌باران لیبرتی
موشک‌باران لیبرتی
حملهٔ موشکی به لیبرتی و شهادت ۲۴مجاهد خلق
 
 
روز ۷آبان ۱۳۹۴، با آغاز تاریکی شب، قرارگاه لیبرتی، از سوی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران خامنه‌ای، مورد حملهٔ موشکی قرار گرفت.
 
 
قرارگاه لیبرتی پایگاهی در نزدیکی فرودگاه بغداد بود. از بهمن ۱۳۹۰اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، برای اسکان موقت به‌عنوان «پناهندگان تحت حمایت سازمان ملل متحد» از اشرف به لیبرتی جابه‌جا شدند. اما برخلاف تعهدات آمریکا و سازمان ملل متحد، امنیت لیبرتی هیچ‌گاه برقرار نشد و این مکان بارها زیر موشک‌باران مزدوران نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران قرار گرفت.
 
سنگین‌ترین این حملات، بعدازظهر ۷آبان ۱۳۹۴صورت گرفت.
 
این حمله مرگبار موشکی به‌لیبرتی منجر به‌شهادت ۲۴تن از قهرمانان مجاهد خلق شد. البته هدف خامنه‌ای و رژیمش، قتل‌عام مجاهدین در این حمله جنایتکارانه بود؛ اما مجاهدین با واکنش سریع به‌پناه‌گاههایی که خود در زمین تعبیه کرده بودند رفته و این اقدام سریع باعث شد که خواسته خامنه‌ای (که صدها شهید و مجروح بود) با شکست روبه‌رو شود.
 
طبق اطلاعاتی که بعدها به دست آمد، در حمله ۷آبان، بیش از ۸۰موشک از انواع مختلف به لیبرتی اصابت کرد. موشک‌هایی که توسط صنایع نظامی آخوندها به‌شدت تقویت شده بود. انفجار این موشکها گودال‌هایی به قطر ۴تا ۷متر و با عمق ۲متر ایجاد کرد. شدت انفجارها به حدی بود که بسیاری از بنگال‌ها متلاشی و بسیاری از دیوارهای حفاظتی سیمانی فرو افتاده، درهم شکست. نمایندگان ملل متحد در بازدید از لیبرتی از برخی از این گودال‌ها بازدید کرده و عکس گرفتند.
 
بر اثر این حملهٔ جنایتکارانه، ۳۵۷بنگال، ۱۰سالن، ۲۵۷کولر، بخش‌هایی از منابع آب و سوخت و فاضلاب، شبکه آبرسانی، ژنراتورها، سیستم برق، خودروها و وسایل زندگی، به‌طور کامل منهدم یا از دور استفاده خارج شد.
 
از طرفی رژیم خامنه‌ای، برای زمینه‌سازی سیاسی حملهٔ موشکی ۷آبان ۹۴، بارها مأموران وزارت اطلاعات را تحت پوش خانواده به لیبرتی می‌فرستاد. آنها در حالی‌که وانمود می‌کردند خانواده اعضای مجاهدین هستند، از هیچگونه دشنام، تهدید و آزار و اذیتی بر ضد مجاهدین فروگذار نمی‌کردند. اقدامات کثیفی که در نهایت به حملهٔ وحشیانهٔ موشکی ۷آبان ۹۴بالغ شد.
 
پس از حملهٔ موشکی ۷آبان ۹۴، ایستادگی مجاهدین و تسلیم نشدن آنان در برابر شانتاژها، حملات و توطئه‌های آخوندها، در نهایت باعث شد سازمان ملل متحد و آمریکا (که مسئولیت حفاظت از اعضای مجاهدین را برعهده داشتند) با هجرت و جابه‌جایی همگانی مجاهدین، در چارچوب سازمان و تشکیلاتشان، موافقت کنند. یک پیروزی بزرگ برای مجاهدین و مردم ایران و ضربه‌ای کاری به تمامیت رژیم آخوندی.
 
خون ۲۴شهید حملهٔ موشکی ۷آبان ۹۴، در این پیروزی استراتژیک برای مجاهدین و مقاومت ایران، نقشی تعیین‌کننده داشت.
 
این مجاهدین والا که در حملهٔ موشکی ۷آبان ۹۴به‌شهادت رسیدند، عبارت بودند از:
مجاهد شهید نیره ربیعی
مجاهد شهید حسین ابریشمچی
مجاهد شهید ابوطالب هاشمی
مجاهد شهید احمد مسچیان
مجاهد شهید اکبر علیدوست
مجاهد شهید بهزاد میرشاهی
مجاهد شهید جاسم قصیر
مجاهد شهید جواد سالاری
مجاهد شهید حسن ابراهیمی
مجاهد شهید حسن توفیق
مجاهد شهید حسین اداوی
مجاهد شهید حسین سرو آزاد
مجاهد شهید حسین گندمی
مجاهد شهید حمید دهقان
مجاهد شهید حمیدرضا ایمنی
مجاهد شهید رجبعلی قربانی
مجاهد شهید رضا وادیان
مجاهد شهید سهراب همایونفر
مجاهد شهید شریف ویسی
مجاهد شهید فرشید ربیعی
مجاهد شهید کیومرث یوسفی
مجاهد شهید محمدعلی میرزایی
مجاهد شهید منوچهر براتی
مجاهد شهید حسن نورعلی
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1bf9c90-775d-4ac9-a4d1-a3842bcd9ecb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات