728 x 90

اخطار و تهدید دونالد ترامپ: رژیم ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت / عقب‌نشینی بسیجیان خامنه‌ای موسوم به حشدالشعبی

عقب نشینی بسیجیان خامنه‌ای موسوم به حشد الشعبی
عقب نشینی بسیجیان خامنه‌ای موسوم به حشد الشعبی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: سفارت آمریکا در عراق امن است و بسیاری از نیروهای رزمی ما با کشنده‌ترین تجهیزات نظامی دنیا به‌سرعت به محل شتافتند. رژیم ایران تماماً مسئول از دست رفتن جانها، یا خسارتهای وارده به تمام تأسیسات ما خواهد بود. آنها بهای سنگینی خواهند پرداخت. این یک هشدار نیست. این یک تهدید است.

 

 

مایک پمپئو: حمله به سفارت آمریکا با همکاری نیروهای نیابتی رژیم ایران صورت گرفت

به‌دنبال حمله مزدوران خامنه‌ای به سفارت آمریکا در بغداد، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه ۱۱دی گفت:

حمله به سفارت آمریکا با هدایت تروریست‌ها – ابومهدی المهندس و قیس الخزعلی و همکاری نیروهای نیابتی رژیم ایران – هادی العامری و فالح الفیاض انجام شده بود. تصاویر تمامی آنها در مقابل سفارت ما گرفته شده است.

 

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت: من دستور اعزام یک گردان پیاده‌نظام به منطقه سنتکام را صادر کردم. مارک اسپرافزود:

به دستور فرمانده کل قوا، من در پاسخ به حوادث اخیر در عراق اجازه اعزام یک گردان پیاده‌نظام از نیروی واکنش سریع از لشکر هوایی ۸۲ به منطقه سنتکام را صادر کردم. تقریباً ۷۵۰سرباز بلافاصله به منطقه اعزام می‌شوند و نیروهای اضافی از واکنش سریع برای چند روز آینده آماده اعزام خواهند شد. این اعزام یک اقدام مناسب و احتیاطی است در پاسخ به افزایش سطح تهدید علیه پرسنل و امکانات آمریکا، مانند آنچه در بغداد شاهد آن بودیم، انجام شده است.

 

تلویزیون فاکس نیوز گزارش داد: قریب به ۱۰۰تفنگدار دریایی با تجهیزات کامل وارد سفارت آمریکا در بغداد شدند تا از این مجتمع حفاظت کنند. این نیروی آماده، از یک پایگاه هوایی در کویت در حدود ۴۰۰مایلی بغداد اعزام شدند.

فاکس نیوز به صحنه‌گردانی سرکرده کتائب حزب‌الله ابومهدی مهندس در جریان حمله به سفارت آمریکا در بغداد اشاره کرد و گفت: ابومهدی مهندس طراح بمب‌گذاری سفارت آمریکا در کویت در سال ۱۹۸۳ است یعنی ۲ماه بعد از بمب‌گذاری مقر نیروهای آمریکایی در بیروت. این شبه‌نظامیان مسئول کشتن بیش از ۶۰۰نیروی آمریکایی در جریان جنگ عراق هستند.

 

تلویزیون العربیه گفت: نیروهای رزمی آمریکایی از پایگاه عین الاسد در الانبار راهی بغداد شدند تا از سفارت این کشور حفاظت کنند. هلیکوپترهای آپاچی بر فراز بغداد برای حفاظت از سفارت آمریکا به پرواز در آمدند بعد از ورود نیروهای آمریکایی به سفارت این کشور برخی شبه‌نظامیان عقب‌نشینی کردند.

اسکای نیوز گزارش داد:‌ عکسهایی منتشر شده نشان می‌دهد تعدادی از شبه‌نظامیان حشدالشعبی عکس خامنه‌ای روی لباسهایشان نقش بسته است.

 

وزیر دفاع فرانسه گفت: فرانسه به‌شدت حمله علیه مواضع ائتلاف بین‌المللی در عراق و تلاش برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم می‌کند.

 

 

حمایت اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب از حمله آمریکا به شبه‌نظامیان رژیم آخوندی و فراخوان به حسابرسی از رژیم آخوندی

 

سناتور مارکو روبیو کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری گفت:

رژیم ایران مستقیماً مسئولیت ترتیب دادن یورش به سفارت آمریکا در عراق را برعهده ‌دارد و باید نسبت به آن و امنیت هر آمریکایی که در آنجا خدمت می‌کند، مورد حسابرسی قرار گیرد.

 

سناتور تام کاتن گفت:

وقتی یک گروه شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران طی هفته گذشته یک آمریکایی را در عراق به‌قتل رساند، با پاسخی محکم روبه‌رو شد. اکنون سفارت ما در بغداد در یک تنش زایی گستاخانه مورد حمله قرار گرفته است. همان‌طور که رئیس‌جمهور خاطرنشان می‌کند، رژیم ایران باید مورد حسابرسی قرار بگیرد.

 

سناتور تد کروز کاندیدای پیشین ریاست جمهوری:

اشتباه نکنید، رژیم ایران مسئول حمله به سفارتخانه ما است - تاکتیکی که به‌طور مرتب از آن در داخل و خارج از ایران استفاده می‌کند و پایه‌ای‌ترین قوانین و هنجارهای دیپلماسی بین‌المللی را نقض می‌کند.

 

سناتور لیندزی گراهام رئیس کمیته قضاییه سنای آمریکا

ما مفتخریم که دونالد ترامپ در برابر تهدیدهایی که سفارت ما در بغداد با آن مواجه بود بسیار قاطع عمل کرد.

رئیس‌جمهور ترامپ، برخلاف رئیس‌جمهور اوباما، شما را بابت تهدیدات علیه آمریکاییها مورد حسابرسی قرار خواهد داد و به جایی خواهد زد که بیشترین آسیب را ببینید.

سناتور خطاب به رژیم آخوندی گفت:‌ نسبت به آنچه که آرزو می‌کنی هوشیار باش – رژیمی که برای موجودیتش به توانمندی به تولید نفت اتکا دارد باید محتاط باشد.

 

سناتور جونی ارنست

من حمله‌یی که توسط رژیم ایران به سفارت آمریکا در بغداد سازماندهی شده بود را محکوم می‌کنم. آمریکا از این اوباشگری غیرمسئولانه مرعوب نخواهد شد. رژیم ایران باید این تنش آفرینی بی‌معنی را پایان دهد و همان‌گونه که رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد، از رژیم ایران در قبال اقدامات به‌نظامیانش حسابرسی خواهد شد.

 

سناتور مارتا مک سالی

آمریکا از تهدیدهای رژیم ایران مرعوب نخواهد شد. اقدام فوری باید صورت بگیرد تا آنهایی که مسئول حمله به سفارت آمریکا در بغداد هستند به دست عدالت سپرده شوند.

 

سناتور میت رامنی کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا

حمله شبه‌نظامیان به سفارت ما گواه دیگری است بر این‌که رژیم ایران در حال افزایش تحریکات و اقدامات بی‌ثبات کننده خود است. رژیم ایران باید توسط هر ملت متمدنی محکوم شود و تحریم‌های ما بر علیه این رژیم باید شدیدتر شوند.

 

ادم کینزینگر عضو کمیته روابط خارجی کنگره

درباره (تجمع مقابل سفارت آمریکا در بغداد)، همان‌طور که جان بولتون گفت، اساساً مردم عراق نیستند. مردم عراق در حال اعتراض علیه دخالت رژیم ایران در کشورشان هستند. مردم ایران در حصار آهنین آخوندها و یک دولت افراطی تحت کنترل بوده‌اند.... کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که از مردم ایران حمایت بکنیم. این یک تفاوت عظیمی ایجاد می‌کند.

 

سناتور ریک اسکات

حمله به سفارت آمریکا در بغداد که با هدایت رژیم ایران انجام شد، اقدامی برای وخیم‌تر کردن شرایط است.

لی زلدن، عضو مجلس نمایندگان آمریکا: اقدامات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران که با هدف آسیب رسانی به آنها اجرا شد باید با پاسخی مناسب، شدید، و نیرومندانه روبه‌رو شود.

 

آدام شیف، نماینده کنگره آمریکا

حمله معترضان و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به سفارت آمریکا در بغداد بسیار نگران‌کننده است.

 

دنیس راس فرستاده سابق آمریکا به خاورمیانه:

حمله به سفارت آمریکا در منطقه سبز به این معنی است که این امر با موافقت نیروهای امنیتی عراق انجام شده است. رژیم ایران در تلاش است تا از حملات تلافی‌جویانه آمریکا علیه کتائب حزب‌الله در عراق استفاده کرده تا تمرکز خشم عموم مردم عراق علیه خود را به سمت ما تغییر دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2667bca-5ecf-45df-a7c2-c6c4269b5c6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات