728 x 90

شرکت نفتی اکسون موبیل کارمندانش را از مراکز نفتی استان بصره خارج کرد

اکسون موبیل
اکسون موبیل

با افزایش تهدیدهای گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران علیه شهروندان آمریکایی در عراق و پس از درخواست سفارت آمریکا برای خروج شهروندان آمریکایی از عراق، شرکت نفتی اکسون موبیل از کارمندانش خواست از مراکز نفتی استان بصره خارج شوند.

شرکت نفتی اکسون موبیل که یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی جهان است، در بصره مشغول استخراج نفت بود از روز چهارشنبه ۲۵اردیبهشت خارج کردن کارمندانش از حوزه‌های نفتی غرب القرنه واقع در استان بصره در جنوب عراق را آغاز کرد.

 


وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۵اردیبهشت ۹۸در اطلاعیه‌یی از کارکنان این وزارت‌خانه در عراق که حضورشان در این کشور ضروری نیست، خواست که عراق را ترک کنند.

 

آسوشیتدپرس در همین رابطه نوشت: سفارت آمریکا در عراق می‌گوید وزارت‌خارجه به تمامی کارمندان دولتی غیرضروری دستور می‌دهد که بلافاصله عراق را ترک کنند.

 

رویترز نوشت: با اشاره به سفارت و کنسولگری آمریکا در اربیل گفته است « خدمات ویزایی معمول در هر دو موضع به‌طور موقت تعلیق می‌شود. دولت آمریکا دارای توانمندی محدودی برای خدمات اورژانس به شهروندان آمریکا در عراق می‌باشد.

این بیانیه توصیه کرده است افراد بیمار« با وسایل حمل‌ و نقل تجاری هر چه زودتر خارج شوند».

 

سفارت آمریکا در بغداد روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت ۹۸به شهروندان این کشور در مورد «افزایش تنشها» در عراقهشدار داد و بر «لزوم حفظ هوشیاری» تأکید کرده بود.

مطالب انتشار یافته توسط سفارتخانه آمریکا در بغداد از شهروندان آمریکاخواسته است: به عراق سفر نکنند؛ از توقف در مکانهای که به‌عنوان مکان تجمع آمریکاییها شناخته شده است اجتناب کنند؛ هیچگونه اطلاعاتی در مورد خود به بیرون فاش نکنند و مراقب اطراف خود باشند.

 

روز گذشته فرماندهی مرکزی ایالات متحده –سنتکام- اعلام کرد: به‌دلیل تهدیدهای جدی از جانب نیروهای مورد حمایت رژیم ایران، نیروهای ارتش آمریکا در عراق و سوریه در آماده‌باش سطح بالا قرار دارند.

در بیانیه سنتکام آمده است: سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و متحدانش اطلاعات قابل توجهی از تهدیدهای نیروهای مورد حمایت رژیم ایران در عراق دریافت کرده‌اند. این بیانیه می‌افزاید: این آمادگی به‌دلیل تهدیدهای جدی نیروهای مورد حمایت رژیم ایران است. ما هر گونه تهدید از ناحیه این نیروها در رابطه با نیروهای آمریکا را زیر نظر داریم.

 

به گزارش رویترز بیل اوربان سروان نیروی دریایی ایالات متحده و یکی از سخنگویان فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت در حالی‌که ما از نزدیک تهدیدات قریب‌الوقوع و موثق علیه نیروهای ایالات متحده در عراق را مانیتور می‌کنیم در آماده‌باش سطح بالا نیز قرار داریم»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61923aa2-366e-48c5-8d7a-497ef59fd4ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات