728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا از کارکنان غیرضروری خود خواست عراق را ترک کنند

وزارت  خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا امروز چهارشنبه ۲۵اردیبهشت ۹۸ در اطلاعیه‌یی از کارکنان این وزارت‌خانه در عراق که حضورشان در این کشور ضروری نیست، خواست که عراق را ترک کنند.

 

آسوشیتدپرس در همین رابطه نوشت: سفارت آمریکا در عراق می‌گوید وزارت‌خارجه به تمامی کارمندان دولتی غیرضروری دستور می‌دهد که بلافاصله عراق را ترک کنند.

 

رویترز نوشت: با اشاره به سفارت و کنسولگری آمریکا در اربیل گفته است « خدمات ویزایی معمول در هر دو موضع به‌طور موقت تعلیق می‌شود. دولت آمریکا دارای توانمندی محدودی برای خدمات اورژانس به شهروندان آمریکا در عراق می‌باشد.

این بیانیه توصیه کرده است افراد بیمار« با وسایل حمل و نقل تجاری هر چه زودتر خارج شوند».

 

سفارت آمریکا در بغداد روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت ۹۸ به شهروندان این کشور در مورد «افزایش تنش‌ها» در عراق هشدار داد و بر «لزوم حفظ هوشیاری» تأکید کرده بود.

مطالب انتشار یافته توسط سفارتخانه آمریکا در بغداد از شهروندان آمریکاخواسته است: به عراق سفر نکنند؛ از توقف در مکانهای که به‌عنوان مکان تجمع آمریکاییها شناخته شده است اجتناب کنند؛ هیچگونه اطلاعاتی در مورد خود به بیرون فاش نکنند و مراقب اطراف خود باشند.

 

طی هفته‌های اخیر تنش میان آمریکا و رژیم ایران در منطقه بالا گرفته است. مقامهای آمریکا گفتند اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد خطر تهدیدهای رژیم ایران جدی‌تر از گذشته است.

آمریکا می‌گوید جهت آمادگی برای واکنش در صورت حمله احتمالی رژیم ایران یا مزدوران این رژیم به منافع آمریکا و متحدانش، اقدام به تقویت نیروهای رزمی دریایی و هوایی آمریکا در خلیج‌فارس کرده است.

آمریکا با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب‌افکنهای ب۵۲ به خاورمیانه، آرایش نظامی‌اش در منطقه را در پاسخ به آنچه نشانه‌های نگران‌کننده از قصد و تدارک احتمالی رژیم ایران برای حمله به مواضع و نیروهای آمریکایی عنوان شده، تقویت کرده است.

علاوه بر این وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت و یک ناوگان رزمی نیروی دریایی که پیش‌تر آب‌های خلیج‌فارس را ترک کرده بود به منطقه بازگردانده است.

 

در پی حمله خرابکارانه در چند کشتی‌ در سواحل امارات، یک مقام رسمی آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده رژیم ایران را مقصر حملات به کشتی‌ها می‌داند.

آسوشیتدپرس ۲۴اردیبهشت ضمن گزارش این خبر، نوشت: مقام ایالات متحده می‌گوید ارزیابی اولیه نشان‌دهنده دخالت رژیم ایران در انفجارها کشتی‌ها در خاورمیانه است.

این مقام گفت: طبق ارزیابی اولیه انجام شده توسط تیم نظامی آمریکا، رژیم ایران و مزدورانش مواد منفجره را در چهار کشتی لنگر گرفته در ساحل امارات کار گذاشتند. آنها از مواد منفجره برای ایجاد سوراخهای بزرگی در این چهار کشتی استفاده کرده‌اند.

این مقام می‌گوید در هر کدام از کشتی‌ها شکافهایی در نزدیکی سطح آب یا زیر سطح آب ایجاد شده است. این تیم نظامی آمریکا ارزیابی می‌کند که سوراخها به‌وسیله مواد انفجاری ایجاد شده‌اند.

امارات متحده خواهان کمک آمریکا در تحقیقات این خرابکاری شده و مقامات این کشور این رخداد را یک خرابکاری توصیف کرده‌اند.

آمریکا به کشتی‌ها هشدار داده است که رژیم ایران یا نیروهای مزدورش ممکن است جریان کشتیرانی را در این منطقه هدف قرار دهند و از همین روست که آمریکا اقدام به وارد کردن ناوها و هواپیماهای جنگی در این منطقه کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a48e2262-4a48-4814-a0d7-49d46c365768"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات