728 x 90

اعضای یک تیم تروریستی رژیم ایران در عربستان به اعدام محکوم شدند

دادگاه جزایی عربستان سعودی
دادگاه جزایی عربستان سعودی

به گزارش العربیه دادگاه جزایی ویژه عربستان سعودی احکام ابتدایی اعدام اعضای  یک تیم تروریستی وابسته به رژیم ایران را به‌دلیل جاسوسی برای این رژیم و آموزش در پادگانهای سپاه پاسداران صادر کرد.

بر اساس دادگاه جزایی عربستان سعودی اتهامات محکومین به اعدام شامل عضویت در تیم مخفی تروریستی، جاسوسی برای رژیم ایران و آموزشهای نظری و عملی در پادگانهای سپاه پاسداران ذکر شده است.

علاوه بر اتهامات بالا این افراد بکارگیری سلاح و مواد منفجره، جنگهای خیابانی و نحوه مخفی شدن برای گمراه کردن نیروهای امنیتی را نیز در ایران آموزش دیده‌اند.

هم‌چنین افراد یاد شده مسافرت کسانی که در ایران آموزش دیده‌اند را از طریق دفتر جهانگردی یکی از محکومین به ایران تسهیل کرده تا بتوانند به پادگانهای سپاه پاسداران رفته و در آنجا عضوگیری شوند

 

تیم جاسوسی مرتبط با رژیم ایران طرح تشکیل تیم های دیگری که آموزشهای سلاح و مواد منفجره و علوم نظامی را پشت سر گذاشته بودند را در داخل خاک عربستان سعودی داشتند.

هم‌چنین قصد داشتند که با ساختن بسته‌های انفجاری در داخل خاک عربستان سعودی انفجارهایی را انجام دهند و ترور بعضی شخصیتها را نیز طراحی کرده بودند.

دستگاه قضایی عربستان سعودی حکم اعدام سه تن از اعضای این تیم را صادر کرد و دفتر جهانگردی فرد چهارم را تعطیل نمود و اجازه کار او را لغو کرد.

 

جاسوس های رژیم ایران در کشورهای عرب

سردبیر سابق روزنامه الشرق‌الأوسط عبدالرحمن الراشد در مقاله‌ای به مزدوران رژیم ایران در کشورهای عرب پرداخته می‌نویسد: برخلاف شک مستمر و قطعیت سیاسی رابطه میان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و رژیم ایران قطع نشده است. مسافرانی هستند که روزانه به سوی ایران می‌روند و دانشجویان و تجار ایرانی یا عرب نیز به سوی کشورهای خلیج‌فارس مسافرت می‌کنند. کسانی هم هستند که با قایق های چوبی کالاهایی مانند فرش ایرانی و ماهی و خاویار به کشورهای عرب خلیج می‌آورند.

برخلاف جنگ سردی که میان رژیم بنیادگرای ایران و دولتهای خلیج وجود دارد نخ وصلی میان ایران و کشورهای خلیج‌فارس به‌خاطر منافع اقتصادی آنها هنوز وجود دارد.

با دستگیری تیم های جاسوسی رژیم ایران در کشورهای مختلف این شک برطرف می‌شود که رژیم ایران هرگز از اعزام مزدورانش که در پادگانهای سپاه پاسداران و سپاه تروریستی قدس آموزش دیده‌اند و در لباس تاجر و دانشجو و مسافران معمولی یا شهروندان بومی که در باندهای سپاه قدس سازماندهی شده‌اند دست برنخواهد داشت

سردبیر سابق الشرق‌الأوسط می‌نویسد رژیم ایران از این اعمال دست بر نمی‌دارد چرا که ماهیت رژیم بر اساس تروریسم بنا شده است. او در اشاره به تاریخچه فعالیتهای تروریستی رژیم ایران می‌نویسد این رژیم در سال ۱۹۸۷تهاجم به سواحل عربستان سعودی را تجربه کرد ولی دو هواپیما را از دست داد. پس از آن مجبور شد که به نفتکش‌هایی تهاجم کند که برای کشورهای عرب خلیج به‌ویژه برای کویت کار می‌کنند در نتیجه این نفت کش‌ها مجبور شدند تا با پرچم آمریکا تردد کنند و توسط نیروهای آمریکایی اسکورت شوند. علاوه بر این عملیات تخریبی رژیم ایران بعد از جنگ افغانستان گروه القاعده را در خاک خود پذیرفت و تا سالها این گروه در ایران حضور داشتند.

در پایان این مقاله آمده است: رژیم ایران پولی که برای سربازگیری و حمایت مالی از گروه‌های مزدورش در کشورهای عرب خلیج صرف می‌کند نشان می‌دهد که استراتژی رژیم ایران بر اساس جنگ بنا شده و تمامی روابطی که با سایر کشورها دارد بر همین اساس است به همین دلیل با چنین کشوری نمی‌توان بسادگی رابطه برقرار کرد.

لازم به ذکر است که تروریسم رژیم ایران در کشورها عربی بخش ناچیزی است که سردبیر الشرق‌الأوسط به آن پرداخته است. پرونده‌های تروریستی رژیم ولایت فقیه در کشورهای همسایه ایران از پاکستان و افغانستان گرفته تا شاخ آفریقا و مراکش و موریتانی گسترش دارد.

 

تروریسم رژیم ایران در سوریه

تلویزیون العربیه ۷اردیبهشت۹۷:

...ارگانهای اطلاعاتی آمریکایی فعالیتهای رژیم ایران در سوریه را رد یابی کردند. این فعالیتها مربوط به انتقال محموله سلاح های جدید رژیم ایران به این کشور است. فعالیتهای رژیم ایران باعث شد که آمریکا عملیات نظارت را از طریق ماهواره و هواپیماهای شناسایی و هواپیماهای بدون سرنشین و کشتیهای جنگی افزایش دهد. محافل آمریکایی نگران آن هستند که سلاحها به‌دست نیروهای بنیادگرا بیفتد. جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا گفت تشنج افزایش یافته و از سوریه عبور کرده است. وی گفت رژیم ایران تلاش می‌کند سلاح های پیشرفته‌اش را از طریق سوریه به حزب‌الله برساند. اسراییل بعد از حمله به فرودگاه تیفور تهدید کرده بود که اجازه نخواهد داد در سوریه پایگاههای رژیم ایران ایجاد بشود. این ماه نیز نقشه‌ای را توزیع کردند که موقعیت پایگاههای رژیم را به‌عنوان اهداف احتمالی از جمله فرودگاه بین‌المللی دمشق، فرودگاه صین در جنوب دمشق، فرودگاه تیفور و یک پایگاه در دیرالزور نیز در آن آمده است.

 

اقرار سران رژیم به حمایت از تروریسم

جواد لاریجانی روز ۹خرداد ۹۷در مصاحبه‌یی با تلویزیون شبکه ۲رژیم در رابطه با خروج آمریکا از برجام به همکاری رژیم ایران با القاعده و نقل و انتقال آنها از خاک ایران به دیگر کشورها اعتراف کرد و گفت:

یک مجموعه گزارشاتی بود که این عناصر القاعده که از عربستان می‌رفتند می‌خواستند بروند افغانستان یا جاهای دیگه اینها با پروازها یا زمینی می‌آمدند دم مرز تقاضا می‌کردند که شما مهر تون رو تو پاسپورت ما نزنید چون اگه دولت عربستان بفهمه ما به ایران آمدیم ما رو اذیت میکند بعضی از اینها هم دولت ما قبول می‌کرد مهر رو نزنه چون ترانزیت بودند دو ساعت بودند رد می‌شدند می‌رفتند ولی توی اطلاعات آمد و رفت شون رو داشتند این رو اینها مثلاًًً این رو گفتند که یک جوری مثل این‌که با القاعده ایران همکاری داشته یا مثلاًًً گفتند که یک هواپیمایی که داشته از یک جایی عبور می‌کرده از یک نقطه‌ای به نقطه‌ای در منطقه می‌رفته ضمن این‌که این خلبان عملیات یکی شون اون تو بوده یک فرمانده ارتش حزب‌الله هم توی صندلی دیگه نشسته بوده حالا مجموعه‌ اینها سرهم کرده بودند که آیا ایران مستقیماًًً یا از طریق حزب‌الله لبنان یا القاعده در این زمینه همکاری کرده یا نه؟..

 

تروریسم رژیم ایران در یمن

لانا نُصیبه سفیر و نماینده دائم امارات در سازمان ملل روز یکشنبه ششم اسفند۹۶گفت امیدوار است شورای امنیت از قطعنامه درباره نگرانی از ارسال موشکهای رژیم ایران برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن حمایت کند.

وی افزود: تصویب قطعنامه سازمان ملل، رژیم ایران را به‌دلیل فرستادن موشک برای شبه‌نظامیان حوثی مورد حسابرسی قرار می‌دهد. تصویب این قطعنامه در توقف تکثیر چنین تسلیحاتی در دست سایر گروه‌های افراطی در این منطقه مهم خواهد بود.

لانا نصیبه که با نشنال امارات مصاحبه می‌کرد گفت امارات از قطعنامه تجدید تحریمها علیه کسانی که جنگ در یمن را سوخت می‌رسانند حمایت می‌کند...

پیش‌نویس قطعنامه نسبت به ارسال موشکهای رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی ابراز نگرانی می‌کند.

وی گفت حملات (رژیم ایران) علیه عربستان سعودی و حملاتی که در منطقه مرتکب می‌شود و تلاشهای جاری برای بی‌ثبات کردن یمن با تسلیح حوثیها غیرقابل قبول است و بایستی توسط جامعه جهانی محکوم شود...

 

تروریسم رژیم ایران در عراق و لبنان

در جلسه زیرکمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در روز سه‌شنبه ۱خرداد ۹۷دخالت رژیم ایران در عراق و لبنان مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه به ریاست ایلیانا رز لهتینن رئیس زیرکمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برگزار شد.

او گفت:‌ تأثیر و کنترل رژیم ایران بر دولت لبنان افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از ما مدتها است که در مورد دخالت فزاینده حزب‌الله هشدار داده‌ایم و این نکته را طرح کرده‌ایم که تصمیمات سختی باید در رابطه با کمک آمریکا از جمله به نیروهای مسلح لبنان گرفته شود. قانون آمریکا تصریح می‌کند که اگر نیروهای مسلح لبنان یا نیروهای امنیت داخلی لبنان تحت کنترل سازمانی با نامگذاری تروریستی باشند هیچ کمکی نباید در اختیار آنها قرار گیرد. قطعاً‌حزب‌الله مشمول چنین تعریفی می‌شود.

ایلیانا رزلهتینن در مورد دخالت رژیم در عراق گفت: امیدوارم هر آنچه می‌توانیم انجام دهیم تا دخالت رژیم ایران را محدود کنیم یا عقب برانیم.در هر حال روشن است که رژیم ایران به‌راحتی از صحنه منطقه خارج نمی‌شود. هم در عراق و هم در لبنان، رژیم ایران کماکان دخالت خود را افزایش می‌دهد. این مسأله برای شهروندان این کشورها، ثبات منطقه‌یی و منافع امنیت ملی آمریکا خطرناک است.

 

همکاری رژیم ایران با القاعده

روزنامه فرانسوی لوموند در مطلبی با عنوان « روابط خطرناک القاعده و رژیم ایران» نوشت که این رژیم پول، اسلحه و آموزش در اختیار القاعده گذاشته و مسیر اصلی آنها برای انتقال پول، نفر و ارتباطات بوده است.

این روزنامه ادامه می‌دهد: رژیم ایران بعد از جنگ ۲۰۰۳چند بار به آمریکا پیشنهاد کرد اعضای القاعده را با اعضای مجاهدین مبادله کند

بخشهایی از گزارش لوموند که در دهم دسامبر ۲۰۱۷بر اساس اسناد منتشر شده توسط آمریکا به چاپ رسیده است:

در بخشی از این گزارش آمده است: (نفرات) القاعده به آسانی با علم و اطلاع سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران در این کشور مستقر می‌شوند. از آنها پذیرایی مخصوص کرده، به آنها خانه و مأمن می‌دهند و در عین‌حال تلاش می‌کنند آنان را به سود اهداف خود بچرخانند: «سرویسهای رژیم ایران به آنها پیشنهاد کرده‌اند هر چه نیاز داشته باشند در اختیارشان بگذارند: پول، اسلحه و آموزش در کمپ های حزب‌الله، مشروط بر آن که به منافع آمریکا و عربستان سعودی و کشورهای خلیج حمله کنند»...

 

همکاری رژیم ایران با القاعده به‌نقل از رسانه ها

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در اسناد منتشر شده توسط اطلاعات مرکزی آمریکا، نامه‌یی با دست خط اسامه بن‌لادن خطاب به خامنه‌ای وجود دارد که در آن از از او درخواست کرده تا در حل مشکلات افراد خانواده‌اش دخالت کند.

سایت الحره نیز نوشت، مقامات و دادستانهای اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند که رژیم ایران از سال ۱۹۹۱تا کنون روابط گسترده‌یی با القاعده داشته و این را گزارش ۱۹صفحه‌یی عربی در میان صدها هزار اسناد منتشر شده از سوی آژانس آمریکا نشان می‌دهد.

پایگاه خبری ایلاف نوشت: این اسناد در زمانی انتشار یافته است که آمریکا فشار خود را بر رژیم ایران به‌خاطر نقش بی‌ثبات‌کننده‌اش در خاورمیانه افزایش می‌دهد.

بر اساس یکی از اسناد که مربوط به سال ۲۰۰۷است، رژیم ایران، برای سفر اعضای القاعده از خاک ایران به کشورهای دیگر تسهیلات فراهم کرده است.

روزنامه الشرق‌الأوسط نیز نوشت: در یکی از اسناد آمده است، رژیم ایران به القاعده پیشنهاد «پول، تسلیحات و هر چیزی را که نیاز دارند داده است و به القاعده پیشنهادِ تمرین در کمپ‌های حزب‌الله را داده، تا ما به ازای آن، القاعده به منافع آمریکا در عربستان سعودی حمله کنند» و به اعتقاد محققان، تجزیه و تحلیل اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که القاعده کانال تسهیل کننده مهم خود را حفظ کرده است.

در میان اسناد و مدارک انتشار یافته، یک ویدئوی عروسی پسر بن‌لادن وجود دارد. برخی از محققان نیز می‌گویند گزارش ۱۹صفحه‌ای که توسط یکی از عوامل بن‌لادن تهیه شده نشان می‌دهد که رژیم تهران پیشنهاد کرده است کمکهای مالی و سلاح در اختیار اعضای القاعده قرار دهد.

 

باس نیوز در اقلیم کردستان عراق درباره اسناد منتشر شده توسط آمریکا نوشت: بر اساس این اسناد، دستگاههای امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی رژیم ایران سفر و رفت و آمد نیروهای القاعده را تسهیل کرده و به برخی از آنها پناه داده‌اند. این سند توضیح می‌دهد که القاعده با رژیم ایران نمی‌جنگد و دو طرف به‌ویژه در موضوع آمریکا، منافع مشترک دارند.

المستقبل چاپ لبنان نوشت: کارشناسان معتقدند انتشار این اسناد در زمانی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ سعی دارد رژیم ایران توسعه برنامه‌های موشکی‌اش را متوقف کند. ترامپ و دولت او رژیم ایران را بزرگترین پشتیبان دولتی تروریسم در جهان می‌دانند

 

واشینگتن اگزمینر در گزارشی راجع به انتشار اسناد مربوط به القاعده توسط اطلاعات مرکزی آمریکا نوشت: این اسناد نشان‌دهنده عمق رابطه رژیم ایران و القاعده است. این رابطه عملیاتی از قبل نیز به‌خوبی شناخته شده بود. به‌عنوان مثال، بعد از بعد از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳، مقامات ایرانی از پناه گرفتن عاملان بلندپایه القاعده اطلاع داشتند و به‌دنبال آن بودند که از حضور آنان در ایران، برای وادار کردن ایالات متحده به واژگون ساختن همه اعضای مجاهدین خلق ایران، که در آن هنگام در عراق حضور داشتند، استفاده کنند.

درباره این ترفند و توطئه رژیم آخوندی، بیانیه بیست و سومین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران، در مرداد ۱۳۸۳خاطرنشان می‌کند: ترفند مزورانه و میان تهی دیگری که از سوی رژیم به کار گرفته شد و هنوز هم می‌شود، پیشنهاد مبادله اعضا و بعضی رهبران بازداشت شده القاعده با مجاهدین بود؛ پیشنهادی که از برخی «دل میربود» و رژیم آن را طی یک‌سال گذشته بارها و بارها از طریق دولتهای مختلف عرضه کرد. در همین راستا بود که دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن تعطیل و داراییهای آن بلوکه شد.

روزنامه واشینگتن پست در ۱۹تیرماه زیر عنوان «فرصتهای از دست رفته» قسمتی از طرح رژیم مبنی بر استرداد ۶۵نفر از مجاهدین را برای محاکمه یادآوری نمود و نوشت:«آنچه در توجه دقیق به روابط ایران و آمریکا گزنده است، این است که‌ این روابط منجر به طرحی برای یک معامله «ضد تروریستی» شد که هر دو کشور باید شیفته آن میبودند: ایران چند تن از فعالان ارشد القاعده را که در بازداشت داشت تحویل می‌داد و تعدادی از زندانیان مجاهد خلق را از آمریکا تحویل می‌گرفت…

گفتگوی آمریکا و ایران به‌طور جدی بعد از ۱۱سپتامبر آغاز شد… در طول جنگ افغانستان و دوره بلافاصله پس از جنگ، دیدارها حداقل ماهی یکبار برگزار می‌شد…

دو طرف در یک دیدار مخفی در ژنو مبادله دستگیر ‌شدگان «تروریست» را بررسی کردند. ایرانیان متعهد شدند به‌منظور آرام کردن نگرانیهای حقوق‌بشری آمریکا، اغلب ۴۰۰۰زندانی مجاهد خلق را مشمول یک عفو عمومی قرار دهند و از مجازات اعدام در مورد حدود ۶۵تن از رهبران آنها که می‌بایست (پس از استرداد به‌ایران) در دادگاههای ایران محاکمه شوند، چشم‌پوشی کنند…».

 

موضع آمریکا نسبت به تروریسم رژیم ایران

وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه اول خرداد ۹۷در یک نشست خبری در وزارت‌خارجه در واشینگتن، با اشاره به اظهارات روز دوشنبه خود، گفت که مهم است تأکید کنم این «خیال‌بافی» نیست که از رژیم ایران بخواهیم دست از ترور بردارد و آنچه لازم است انجام دهد «چندان دشوار» نیست.

مایک پمپئو افزود: گزارشهایی دیدم که می‌گویند شرایط ما عملی نیست و تحقق نخواهند یافت، «اما ما... خواسته‌ایم پرتاب موشک به ریاض متوقف شود؛ این خیال‌بافی نیست و این‌که رژیم ایران تصمیم بگیرد به کشور دیگری موشک پرتاب نکند».

وی افزود، این خیال‌بافی نیست که از رژیم ایران بخواهیم تهدیدی علیه جان آمریکایی‌ها نباشد، شهروندان آمریکایی را بازداشت نکند، و در فعالیت‌های تروریستی دست بردارد؛ اینها خواسته‌هایی است که از دیگر کشورها هم داریم.

 

موضع خزانه‌داری آمریکا نسبت به تروریسم رژیم ایران

سیگال ماندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم در سخنانی در بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن گفت:‌ بانک مرکزی ایران یک ارگان تروریستی است و تروریزم را حمایت و تأمین می‌کند. رژیم ایران میلیونها دلار را برای شبه‌‌نظامیان حزب‌الله و دست نشاندگانش در منطقه می‌فرستد. وی تأکید کرد: بانک مرکزی ایران از فعالیتهای تروریستی به‌صورت گسترده پشتیبانی می‌کند و چند شرکت در این رابطه بکار گرفته است و سپاه قدس که یک سازمان تروریستی نام گذاری شده است از طریق این بانک عمل می‌کند. سپاه قدس و حزب‌الله بیشترین سود را از این بانک می‌برند....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0992a26-3cf9-460f-a4ef-66c821d3a757"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات