728 x 90

نمکی: از روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم

اشباع بیمارستانهای تهران از بیماران کرونایی
اشباع بیمارستانهای تهران از بیماران کرونایی

این خبر تکمیل می‌شود.

 

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: کرونا جان ۱۵۵نفر دیگر را در کشور گرفت

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم از فوت ۱۵۵نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته خبر داد.
وی افزود: در حال حاضر ۲۵۷شهرستان قرمز و ۱۲۹شهرستان نارنجی هستند.

 

۸۸۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان همدان شناسایی شدند

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که با شناسایی ۸۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری و سرپایی به ۳۸ هزار و ۳۱۲ نفر رسید.(خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۰فروردین)

 

۳۶۲بیمار مشکوک به کرونا در یزد بستری هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی موسوم به صدوقی یزد گفت: امروز بستریهای مشکوک به کرونا در استان به ۳۶۲نفر رسید که ۵۳نفر به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبتهای ویژه خدمات دریافت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا روز جمعه ۲۰فروردین روابط عمومی این دانشگاه، با اشاره به سیر افزایشی کرونا در استان افزود: در شبانه روز گذشته ۹۴بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای یزد پذیرش شدند.

 

جولان کرونای انگلیسی در جنوب خراسان رضوی این روزها بسیار نگران‌کننده شده است.

جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد: شهرستان گناباد قرمز و بجستان نارنجی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: در حال حاضر 17نفر با تست مثبت کرونا در بیمارستان علامه بهلول بستری هستند و از ابتدای کرونا نیز متأسفانه تعداد ۲۸۱نفر از همشهریان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌ایم.

 

میزان ابتلا به کرونا در هشترود ۱۲برابر شد

 فرماندار رژیم در هشترود: میران ابتلا به کرونا در شهرستان نسبت به سه ماه آخر سال گذشته ۱۲ برابر شده است.

وضعیت رنگ بندی کرونا در هشترود در زمان حاضر قرمز است. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۰فروردین)

 

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم: از روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم

سعید نمکی روز جمعه ۲۰فروردین در نامه‌ای خطاب به معاونان وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نوشت:  با توجه به التهاب ناشی از موج چهارم بیماری کووید ۱۹ در کشور، همان‌گونه که در مکاتبات قبل یادآور شدم پیش‌­بینی از ارتفاع موج جدید سنگین‌­تر و حجیم‌­تر از امواج قبلی است. روزهای آینده باید منتظر افزایش موارد بستری باشیم.(خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۰فروردین)

سرعت بی‌سابقه شیوع کرونا در کشور 

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: سرعت موارد بستری بیماران در موج جدید بیماری حدود ۳.۷برابر مدت مشابه در موج‌های دوم و سوم بیماری است.(اعتماد آنلاین ۲۰فروردین)

 

تعطیلی۱۰ روزه در سراسر کشور از روز شنبه/۸۰ درصد شهرهای کشور قرمز و نارنجی هستند

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد حکومتی مقابله با کرونا گفت: از روز شنبه بر اساس رنگ بندیها به مدت ده روز سراسر کشور تعطیل می‌شود. البته ما می‌دانیم بسیاری از مشاغل آسیب می‌بیند اما چاره‌ای جز این نیست و اگر بخواهیم ادامه دهیم دوباره با مشکل مواجه می شویم و ممکن است موج بعدی را در پیش داشته باشیم.
در حال حاضر ۸۰درصد شهرها قرمز و نارنجی هستند (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۹فروردین).

 

شناسایی ده تا دوازده ‌هزار مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی

رئیسی سخنگوی ستاد حکومتی مقابله با کرونا گفت بین ده تا دوازده ‌هزار مورد ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده است. 

وی افزود: بر اساس آخرین دستورالعمل پرواز های مستقیم و غیرمستقیم به ۲۱کشور ممنوع است. (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۹فروردین)

 

۹شهرستان ایلام، دهلران، چوار، آبدانان، ایوان، دره شهر، چرداول، مهران و بدره در وضعیت قرمز

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم - ایرنا ۲۰فروردین، این روزها که شهرهای استان کوچک ایلام یکی پس از دیگری رنگ هایشان به‌سرعت نارنجی و قرمز می‌شود و زنگ هشدار و اخطار و خطر کرونا به گوش می‌رسد، تختهای بیمارستانها پر از بیمار و همراهانی نگران شده‌اند.

اکنون ۹شهرستان ایلام، دهلران، چوار، آبدانان، ایوان، دره شهر، چرداول، مهران و بدره در وضعیت قرمز و سیروان، ملکشاهی و هلیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا (جمعه ۲۰فروردین) حمید عمادی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت مراجعات بیماران کرونا به بیمارستانها در خیز چهارم بیماری، گفت: «متأسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت».

وی افزود: «در حال حاضر بیمارستانها به‌سرعت پر شدند و بیمارانی که داریم بستری می‌کنیم، عمدتاً بیماران بدحالی هستند و نمی‌توانیم سریع مرخص‌شان کنیم و مجبوریم بیماران را بیشتر در بستری نگهداریم تا بهبودی حاصل کنند. این موضوع باعث می‌شود که بیمارستانها زودتر به ظرفیت اشباع برسند و نتوانند پذیرش بیمار داشته باشند. این وضعیت نگران‌کننده است و ممکن است نتوانیم سرویس درست را به مردم ارائه کنیم. زیرا بیماران هم زیادند و هم بدحال».


این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و گسترش ویروس جهش‌یافته انگلیسی اذعان کرد و گفت: «درصد عمده‌یی از ویروسی که اکنون افراد را آلوده می‌کند، کرونای جهش‌یافته انگلیسی است».
وی خواستار تعطیلی شهرهای قرمز شد و گفت: «پیشنهاد ما این است که در شهرهای قرمز مانند تهران تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌های جدی اتفاق افتد و باید این اتفاق بیفتد».


حمید عمادی با مقصر جلوه دادن مردم در شیوع کرونا گفت: «موجی که اکنون شاهد آن هستیم، موج شلوغی‌های آخر اسفند ماه و سفرهای فروردین‌ماه است که مرگ‌هایش را طی دو سه هفته دیگر نشان می‌دهد. مسئولان باید سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند و مردم هم رعایت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. کادر بهداشت و درمان واقعاً دیگر خسته‌اند. نمی‌دانید در بیمارستانها چه وضعیت بدی حاکم است».

 

موارد بستری مبتلایان به کرونا نسبت به اسفندماه ۵ برابر بیشتر شده است

رئیس بخش عفونی بیمارستان خمینی، با اشاره به وضعیت بیمارستان و مراجعه بیماران مبتلا به کرونا، طی روز‌های اخیر بیان کرد: مراجعه به بیمارستان خیلی زیاد شده و بیماران عمدتاً بدحال هستند. بیشتر به نظر می‌رسد که افراد مراجعه کنند، به ویروس جهش یافته‌ی انگلیسی مبتلا هستند که شایع است.

وی ادامه داد: این مراجعین درگیری‌های بالای ریوی دارند و آمار مراجعه کنندگان ما خیلی زیاد است، یعنی وضعیت نسبت به ماه آخر سال گذشته خیلی بدتر شده است.

همچنین وی افزود: اسفند سال قبل موارد بستری کرونا ۴۰ نفر بود، اما الان ۲۱۰ نفر شده است، یعنی بیش از ۵ برابر شده و شدت بیماری هم بالا است، دیگر بخش آی‌سی‌یو‌های ما جا ندارد و مریض‌های بد حال را در بخش نگه داشتیم. (۲۰ فروردین سایت حکومتی رویداد ۲۴ )

 

ورود واکسن ممنوع

خامنه‌ای جنایتکار در دیماه ۹۹ طی سخنانی ورود واکسنهای تایید شده سازمان بهداشت جهانی را ممنوع کرد و گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است». و با ادعای ساخت واکسن در داخل کشور عملاً میدان شیوع گسترده ویروس کرونا را برای موج چهارم باز کرد. 

تا کنون دهها میلیون نفر در کشورهای اروپایی و آمریکا و آسیا از این واکسنها استفاده کرده‌اند و به همین دلیل این کشورها توانسته‌اند در برابر امواج جدید کرونا مقابله کنند.

 

واکسیناسیون در ایران، عقب‌مانده‌ترین در منطقه

بر اساس گزارش سایت «جهان ما» که میزان تزریق واکسن در کشورهای مختلف جهان را منتشر می‌کند، رژیم ایران در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۲۴هزار دور واکسن تزریق کرده است.
این در حالی است که سایر کشورهای منطقه چندین برابر رژیم ایران واکسن تزریق کرده‌اند. به‌عنوان مثال کشور ترکیه ۱۰۰برابر رژیم ایران یعنی بیش از ۱۴میلیون دوز واکسن تزریق داشته است. امارات متحده عربی بیش از ۷میلیون و ۶۰۰هزار، عربستان سعودی بیش از ۳میلیون و ۶۴۵هزار دوز واکسن، مراکش بیش از ۷میلیون تزریق، بنگلادش بیش از ۵میلیون تزریق داشته است. کشور عمان سه برابر رژیم ایران تزریق واکسن داشته است. آمار کشورهای عراق و سوریه و لیبی در این لیست منتشر نشده است.

 

واکسیناسیون سراسری تا اواسط ۱۴۰۱

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگویی با سایت حکومتی خبرآنلاین  در مورد واکسیناسیون در ایران گفت: «خیلی امیدوار بودم که با درست بودن همه اقدامات تا مهر و آبان واکسیناسیون عمومی تمام می‌شد، اما با این وضعیت کنونی به نظر نمی‌رسد که تا شش ماه اول ۱۴۰۱ هم بتوانیم واکسیناسیون را تمام کنیم».

وی در مورد عدم کارآیی سیستم واکسیناسیون در ایران و برآورد سایت بلومبرگ که ۱۰سال واکسیناسیون در ایران طول خواهد کشید گفت: «مقداری از این موضوع به این ربط دارد که برای تزریق واکسن‌هایی که می‌آوریم هم سرعت نداریم. بالاخره امید بود که اگر تا الان حدود ۸۰۰هزار واکسن وارد کشور شده تا الان همه کادر درمان واکسن تزریق کرده باشند، اما این اتفاق رخ نداده است.»

 

سونامی ابتلا به کرونا در شوشتر 

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا روز شنبه ۲۰فروردین، نوذر کلانتر فرد معاون دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: با بروز سونامی ابتلا به کرونا در شهرستان شوشتر، در حالی که شهرستان در وضعیت قرمز به‌سر می‌برد، ظرفیت تخت‌های عادی و ویژه‌یی که برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان خاتم در نظر گرفته شده بود، تکمیل شده و ناچار شدیم بخش اطفال این بیمارستان را نیز برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46aae9f2-5400-4410-afb3-75d7a0e26b15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات