728 x 90

نیویورک تایمز: کماندوهای اسراییلی در حالی که کابینه درباره تهاجم زمینی بحث می‌کند به لبنان حمله می‌کنند

حمله اسراییل به لبنان
حمله اسراییل به لبنان

این خبر تکمیل و به روز می‌شود.

واشنگتن پست: نیروهای اسراییلی با نزدیک شدن به تهاجم زمینی، مرز لبنان را بررسی می‌کنند
به گزارش واشنگتن پست، نیروهای اسراییلی با نزدیک شدن به آغاز تهاجم زمینی به جنوب لبنان، مرز این کشور را بررسی کرده و حملات کوچکی را در این منطقه انجام داده‌اند. نعیم قاسم، معاون رئیس حزب‌الله، در اولین سخنرانی خود پس از ترور حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، اعلام کرد که این گروه برای یک نبرد طولانی با اسراییل آماده است.

مقامات آمریکایی و اسراییلی که به‌دلیل حساسیت موضوع خواسته‌اند ناشناس بمانند، گفتند که اسراییل احتمالاً به‌زودی تهاجم زمینی محدودی را آغاز خواهد کرد که متمرکز بر نابودی زیرساخت‌های حزب‌الله در منطقه مرزی، از جمله موشک‌اندازها و انبارهای تسلیحات است. به‌گفته این منابع، اسراییل در هماهنگی با ایالات متحده در حال کاهش دامنه این عملیات نسبت به برنامه‌ریزیهای اولیه خود برای یک تهاجم گسترده‌تر است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل، روز دوشنبه گفت که "مرحله بعدی جنگ علیه حزب‌الله به‌زودی آغاز خواهد شد" و به دهها هزار نفر از ساکنان شمال اسراییل که به‌دلیل حملات حزب‌الله آواره شده‌اند، اجازه داده می‌شود به خانه‌های خود بازگردند.

 

وال استریت ژورنال: حملات نیروهای ویژه اسراییل به جنوب لبنان پیش از تهاجم احتمالی زمینی
به گزارش وال استریت ژورنال، نیروهای ویژه اسراییل پیش از آغاز تهاجم زمینی احتمالی به لبنان، حملات هدفمند و کوچکی را به جنوب لبنان انجام داده‌اند. هدف از این حملات، جمع‌آوری اطلاعات و ارزیابی قابلیت‌های حزب‌الله است. افراد مطلع به این روزنامه گفتند که این حملات شامل ورود به تونل‌های حزب‌الله در امتداد مرز لبنان و اسراییل است و بخشی از تلاش گسترده‌تر برای تضعیف توانایی‌های این گروه در منطقه به‌شمار می‌رود. زمان دقیق تهاجم زمینی ممکن است بسته به شرایط تغییر کند.

نیروهای اسراییلی معتقدند حزب‌الله در حال آماده‌سازی برای حملاتی مشابه با حملات حماس پیش از هفتم اکتبر است. گالانت، یکی از فرماندهان اسراییلی، تأکید کرد که حذف حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، تنها یک گام مهم است و اقدامات بیشتری در راه است. وی گفت: «ما از تمام قابلیتها و ابزارهایی که در اختیار داریم، از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، استفاده خواهیم کرد».
پنتاگون اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن به همراه کشتی‌های همراه آن در نزدیکی دریای سرخ باقی می‌مانند.
در دو هفته گذشته، اسراییل به بیش از ۲۰۰۰ هدف در لبنان حمله هوایی کرده است که این حملات سنگین‌ترین بمبارانها علیه لبنان در سال‌های اخیر بوده است.

 

رویترز: ۹مهر ۱۴۰۳ نوشت:

دیوید لامی، وزیر خارجه بریتانیا، پس از گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روز دوشنبه، در بحبوحه گزارشها مبنی بر تشدید احتمالی درگیری اسراییل و لبنان، خواستار آتش‌بس فوری شد.
لامی وزیر خارجه بریتانیا به اسکای نیوز گفت: «ما هر دو گزارشهایی را در رسانه‌ها در مورد مرحله بعدی اسراییل در لبنان دیده‌ایم، در حالی که نشانه‌های فزاینده‌یی مبنی بر این‌که اسراییل در آستانه اعزام نیروهای زمینی به لبنان است. ما هر دو با موضعی که هفته گذشته در سازمان ملل داشتیم موافق بودیم که بهترین راه برای پیشبرد آتش‌بس فوری و بازگشت به راه‌حل سیاسی است.
 یک منبع امنیتی لبنانی به رویترز گفت که نیروهای لبنانی از مواضع خود در امتداد مرز جنوبی لبنان با اسراییل به حداقل ۵ کیلومتری شمال مرز عقب‌نشینی کرده‌اند. این عقب‌نشینی در بحبوحه گمانه‌زنیهای فزاینده درباره تهاجم زمینی قریب‌الوقوع اسراییل به جنوب لبنان صورت می‌گیرد.

 

 

نیویورک تایمز: کماندوهای اسراییلی در حالی که کابینه درباره تهاجم زمینی بحث می‌کند به لبنان حمله می‌کنند.

نیویورک تایمز روز دوشنبه ۹مهر در یک خبر فوری گزارش داد: کماندوهای اسراییلی در حالی که کابینه درباره تهاجم زمینی بحث می‌کند به لبنان حمله می‌کنند. کابینه اسراییل عصر دوشنبه برای بحث در مورد این‌که آیا و چه زمانی باید عملیات زمینی بزرگ در جنوب لبنان را آغاز کند، تشکیل جلسه داد که اولین عملیات اسراییل در نزدیک به دو دهه است.

 

رویترز نوشت: ارتش اسراییل مناطق اطراف جوامع متولا (Metula)، مسگاو ام (Misgav Am) و کفار گیلادی (Kfar Giladi) در شمال اسراییل در نزدیکی مرز با لبنان را منطقه نظامی بسته و ورود به این مناطق را ممنوع اعلام کرد.

این سازمان اعلام کرد که این تصمیم که به‌دلیل افزایش گمانه‌زنیها در مورد حمله زمینی قریب‌الوقوع به جنوب لبنان اعلام شده است، پس از ارزیابی موقعیتی، اتخاذ شده است.


وزارت‌خارجه اسراییل روز دوشنبه گفت که اسراییل در مورد تعدادی از عملیات به آمریکا اطلاع داده است و افزود که آنها در مورد گزارشهای عملیات زمینی گفتگو کرده‌اند و اسراییل به واشنگتن گفته است که در حال حاضر عملیات محدودی بر روی زیرساختهای حزب‌الله در نزدیکی مرز با لبنان متمرکز شده است.
متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت آنها در مورد تعدادی از عملیات به ما اطلاع داده‌اند، می‌دانم که گزارشهایی در مورد عملیات زمینی دیده‌ام. ما در این مورد با آنها صحبت‌هایی داشته‌ایم. آنها در حال حاضر به ما گفته‌اند که این عملیات محدود است و بر زیرساختهای حزب‌الله متمرکز شده است. وی گفت این عملیات در نزدیکی مرز، اما ما در حال گفتگوی مداوم با آنها هستیم.

 

سایت تایمز اسراییل نوشت: گلوله‌باران سنگین توپخانه اسراییل به سمت شهر مرزی لبنان گزارش شد.

رسانه‌های لبنانی از گلوله‌باران شدید توپخانه اسراییل به سمت روستای مرزی وازانی در نزدیکی قجر خبر می‌دهند. این گزارشها در حالی منتشر می‌شود که نشانه‌های فزاینده‌یی از حمله زمینی قریب‌الوقوع اسراییل به جنوب لبنان منتشر شده است.

 

اسکای نیوز در همین رابطه نوشت: مرحله بعدی جنگ به‌زودی آغاز می‌شود. آمریکا هزاران نیروی اضافی به خاورمیانه می‌فرستد

خبر فوری:
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل می‌گوید «مرحله بعدی در جنگ علیه حزب‌الله به‌زودی آغاز خواهد شد» زیرا گزارش‌شده است که اسراییل قصد دارد یک حمله زمینی قریب‌الوقوع به لبنان را انجام دهد.
مقامات می‌گویند که عملیات زمینی اسراییل در لبنان ممکن است از امروز آغاز شود.
منابع به شبکه اسکای ان.بی.سی نیوز گفتند که اسراییل در حال برنامه‌ریزی یک عملیات زمینی محدود در لبنان است که می‌تواند به‌زودی آغاز شود.
سه مقام به رادیو تلویزیون اسکای نیوز گفتند که اسراییل به آمریکا اطلاع داده است که هدف از تهاجم این است که نیروهای حزب‌الله را از مرزهای اسراییل دورتر کرده و زیرساختهای آنها از جمله انبارها و تسلیحات را هدف قرار دهد.
آنها اضافه کردند که حمله از نظر مدت و دامنه محدود خواهد بود و برای روزها ادامه خواهد داشت نه هفته‌ها.
یک مقام آمریکایی گفت که ارتش اسراییل در حال حاضر حدود پنج تیپ به جلو مستقر کرده است، اما انتظار نمی‌رود همه آنها از مرز عبور کنند.
گفته می‌شود که اسراییل در حال برنامه‌ریزی برای تهاجم بزرگ‌تر بود، اما پس از مکالمه‌های گسترده با مقامات آمریکایی در آخر هفته و ترغیب آنها به تجدید نظر، آنها تصمیم به کاهش داده‌اند.
یکی از مقامات گفت که کاخ‌سفید هم‌چنان نگران است که این مأموریت گسترش یابد و افزود که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده هم‌چنان برای آتش‌بس تلاش می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a40081ba-7f52-4c51-9a96-2cc7087ac169"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات