728 x 90

۱۸ اعدام در چهار روز، اعدام ۷زندانی شامل ۳زن در سه‌شنبه و انتقال ۱۰زندانی به انفرادی برای اعدام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ ۱۸ اعدام در چهار روز، اعدام ۷زندانی شامل ۳زن در سه‌شنبه و انتقال ۱۰زندانی به انفرادی برای اعدام

۲۶امین هفته کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام توسط زندانیان سیاسی در ۱۶زندان، محکومیت یک زندانی سیاسی زن به اعدام

فراخوان بین‌المللی به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و نجات جان زندانیان زیر اعدام

 

دژخیمان خامنه‌ای صبح روز سه‌شنبه دوم مرداد، ۷زندانی از جمله ۳زن را در زندان بیرجند بدار آویختند. روز قبل از آن نیز یک زندانی به نام حسن فلاحی را در زندان مرکزی قم حلق‌آویز کردند. شش زندانی در روز یکشنبه ۳۱تیر در زندانهای قزلحصار و دیزل‌آباد کرمانشاه و روز شنبه ۳۰تیر چهار زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شدند. به این ترتیب در چهار روز (شنبه ۳۰تیر تا سه‌شنبه ۲مرداد) ۱۸زندانی در ایران اعدام شدند که ۴ زندانی زن در میان آنها به چشم می‌خورد.

روز یکشنبه ۳۱تیر یک زندانی به نام دانیال کاظمی‌نژاد به انتقام هلاکت یک پاسدار جنایتکار به نام سجاد امیری، در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه حلق‌آویز شد. سجاد امیری مدتی در عراق و سوریه به کشتار مردم این کشور مشغول بود.

در یک اقدام جنایتکارانه دیگر پخشان عزیزی یک زندانی سیاسی زن از هموطنان کرد، در شعبه ۲۶ بیدادگاه ضد انقلاب تهران به ریاست دژخیم ایمان افشاری به اتهام آخوند‌ساخته «بغی» به اعدام محکوم شد. پس از اعلام این خبر زندانیان سیاسی زن در بند زنان اوین دست به اعتراض زدند.

در یک تحول دیگر سه‌شنبه ۲مرداد دست‌کم ۱۰زندانی در بیرجند، سنندج و ارومیه برای اجرای حکم اعدام به انفرادی منتقل شدند.

سه‌شنبه ۲مرداد ۱۴۰۳ زندانیان برای بیست و ششمین هفته در "کارزار ”سه‌شنبه‌های نه به اعدام“ در ۱۶ زندان از جمله زندان اوین (بندزنان، بند ۴، بند۶ و بند۸)، زندان قزلحصار (واحد۳ و واحد۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان تبریز (بند زنان)، زندان اردبیل، زندان قائم شهر، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان مشهد، زندان ارومیه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان بانه و زندان سلماس دست به اعتصاب غذا زدند. زندانیان اعتصابی در بیانیه خود گفتند: «حکومت در حالی‌که توانایی پاسخگویی به خواسته‌های به‌حق مردم را ندارد، با کشتار و اعدام زندانیان با اتهام های مختلف قصد ایجاد رعب و وحشت در جامعه را دارد تا راهبندی در برابر اعتراضات و قیام آتی مردم تحت ستم ایجاد نماید»...

 

شتاب گرفتن اعدام‌های جنایتکارانه آخوندها پس از نمایش انتخابات ریاست جمهوری، بیش از هر چیز نشان‌دهنده وحشت خامنه‌ای از قیام مردم است. این رژیم بدون سرکوب و اعدام یک روز نمی‌تواند به حیات ننگین خود ادامه دهد.

مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و نجات جان زندانیان زیر اعدام فرامی‌خواند و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران به شورای امنیت ملل متحد می‌باشد. خامنه‌ای و دیگر سردمداران این رژیم به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳مرداد ۱۴۰۳ (۲۴ ژولای ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83900aba-51ee-487c-9f13-8ab7b0c97043"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات