728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۲۳

در ۱۱۶امین روز قیام - تظاهرات شبانه در مناطق مختلف تهران و در اصفهان و کرج، مراسم بزرگداشت شهیدان قیام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت - قیام سراسری
اطلاعیه شورای ملی مقاومت - قیام سراسری

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۲۲۳

در ۱۱۶ امین روز قیام

تظاهرات شبانه در مناطق مختلف تهران و در اصفهان و کرج، مراسم بزرگداشت شهیدان قیام

 

دوشنبه ۱۹دی در صد و شانزدهمین روز قیام، در مناطق مختلف تهران از جمله اکباتان، لویزان، اقدسیه، تهران ویلا، تهرانپارس، شهر زیبا و دربند شعارهای شبانه «مرگ بر خامنه‌ای قاتل»، «مرگ بر دیکتاتور»، «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله»، «مرگ بر حکومت آدم کش»، «مرگ بر سپاهی» و... . از ساختمانها و بام خانه‌ها طنین‌انداز شد. در اصفهان و گوهردشت کرج نیز مردم شعارهای «فقر فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی» و «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» سر دادند.

جوانان شورشگر در جم بوشهر یک پایگاه بسیج سرکوبگر را با کوکتل مورد تهاجم قرار دادند و بیلبورد قاسم سلیمانی را در یکی از میدانهای شهر زنجان و بنر تصویر این دژخیم در مقابل پایگاه سپاه در کرمان را به آتش کشیدند.

روز دوشنبه در اشتهارد (استان البرز) مردم برای شرکت در مراسم سوم شهیدان قیام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی به آرامستان «بهشت علی» این شهر رفتند اما مأموران سرکوبگر دشمن مانع ورود مردم شده و به ضرب و شتم آنها پرداختند و شیشه‌های خودروها را شکستند. مردم خیابان را بسته و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله» سر دادند.

مراسم چهلم شهیدان قیام آوات قادرپور و ابراهیم شریفی در بوکان با حضور مردم و بستگان شهیدان با شعارهای ضدحکومتی برگزار شد.

تجمع گسترده مردم خشمگین در مقابل زندان گوهردشت کرج که در اعتراض به حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی دو زندانی قیام، از اوایل بامداد دوشنبه ۱۹دی شکل گرفته بود تا ساعتها ادامه پیدا کرد. نیروهای سرکوبگر رژیم به تجمع‌کنندگان یورش بردند و مردم شعار می‌دادند: «هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه»، «می‌کشم می‌کشم هر که برادرم کشت»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه».

در همین حال قضاییه جلادان در اصفهان، مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی و در زاهدان ابراهیم نارویی زندانیان قیام را به اعدام محکوم نمود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ دی ۱۴۰۱ (۱۰ ژانویه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f9e74ae-791c-4fa4-abbc-096699dfd937"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات