728 x 90

یک فقره دیگر از غارتگریهای کارگزاران حکومتی، کشف ۲۲۲هزار دستگاه استخراج رمزارز

دستگاه استخراج رمز ارز
دستگاه استخراج رمز ارز

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق رژیم آخوند گفت: حدود ۲۲۲هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز از ابتدای طرح برخورد با این فعالیت تاکنون شناسایی شده است.
خبرگزاری حکومتی ایرنا روز سه‌شنبه ۹آذر اعلام کرد، پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارز دو تا سه سالی است که سایه شوم خود را بر روی صنعت برق ایران افکنده و موجب خسارات زیادی هم به شبکه برق و هم به تأسیسات برقی شده است.
تا امروز ۵هزار و ۸۰۰ مرکز غیرمجاز ماینر شناسایی شده که مصرف‌شان حدود ۶۴۰ تا ۶۵۰مگاوات یعنی معادل یک نیروگاه هزارمگاواتی است.
از این پیش‌تر، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق رژیم اعلام کرده بود، فعالیت قانونی دارندگان دستگاه رمزارز که از وزارت صَمت دارای مجوز و خرید انشعاب از شرکت‌های توزیع برق منطقه‌یی هستند، از ابتدای مهر امسال آغاز شده است.
یک کارشناس رژیم گفته بود، در حالی که بحران قطعی مکرر برق زندگی مردم ایران را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده و به مراکز درمانی و تأسیسات تولیدی کشور آسیب زده، ماینرها (استخراج‌کنندگان رمزارزها) با استفاده از برق مجانی شهرک‌های صنعتی به‌طور مخفیانه رمزارز استخراج می‌کنند.
گزارشهایی مبنی بر رد پای سپاه پاسداران و شرکت‌های چینی در مصرف برق ایران برای استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزها منتشر شده است.
به استناد تخمین مراجع بین‌المللی Cambridge، ۲۰۲۱ در حال حاضر متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت کوین حدود ۹۶میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که این مقدار از مصرف سالانه برق در کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dba011f-8ca7-4d66-8388-c95f094fbb69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات