728 x 90

یونیسف: مرگبارترین سال برای کودکان کرانه باختری

یونیسف - مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری
یونیسف - مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری

یونیسف در گزارشی روز پنجشنبه ۷دی اعلام کرد بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل، بیش از ۸۰کودک در ۱۲هفته گذشته در کرانه باختری، در میان تشدید فعالیت‌های نظامی کشته شده‌اند.

این بیش از دو برابر تعداد کودکان کشته شده در تمام سال ۲۰۲۲، در میان افزایش عملیات نظامی و عملیات‌های اجرای قانون است. بیش از ۵۷۶نفر مجروح شده‌اند و برخی دیگر بازداشت شده‌اند.

سایت کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل روز ۷دی نوشت:
فولکر تورک، رئیس کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل نسبت به وخامت سریع وضعیت حقوق‌بشر در کرانه باختری هشدار داد و خواستار پایان دادن به خشونت شد.

گزارش سازمان ملل که امروز منتشر شد، جزئیات به‌سرعت رو به وخامت وضعیت حقوق‌بشر در کرانه باختری اشغالی، از جمله بیت‌المقدس شرقی، پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد و از اسراییل می‌خواهد به کشتار غیرقانونی و خشونت شهرک نشینان علیه مردم فلسطین پایان دهد.

این گزارش خواستار توقف فوری استفاده از سلاحها و ابزارهای نظامی در جریان عملیات‌های اجرای قانون، توقف بازداشت خودسرانه و بدرفتاری با فلسطینی‌ها و رفع محدودیت‌های حرکتی تبعیض‌آمیز شده است.

دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل مرگ ۳۰۰فلسطینی را از ۷ اکتبر تا ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ - از جمله ۷۹ کودک - در کرانه باختری از از زمان حملات حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی در جنوب اسراییل تأیید کرده است. از این تعداد، نیروهای امنیتی اسراییل حداقل ۲۹۱ فلسطینی را کشتند، شهرک نشینان هشت نفر را کشتند، و یک فلسطینی توسط نیروهای امنیتی اسراییل یا شهرک نشینان کشته شده است...
قبل از ۷ اکتبر، ۲۰۰فلسطینی در سال ۲۰۲۳ در این منطقه کشته شده بودند. بالاترین رقم در یک دوره ده ماهه از زمانی که سازمان ملل در سال ۲۰۰۵ ثبت اسناد را آغاز کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b05211a5-1f24-432f-bad6-b7a3ddb1b4a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات