728 x 90

یورواکتیو: اتحادیه اروپا از سازمان ملل خواست در مورد مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران تحقیق کند

مسمومیت دانش‌آموزان دختر
مسمومیت دانش‌آموزان دختر

وبسایت یورواکتیو روز جمعه ۲۶اسفند نوشت: اتحادیه اروپا از سازمان ملل خواست در مورد مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران تحقیق کند.
قانونگذاران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (۱۶ مارس) با تصویب قطعنامه‌ای از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل خواستند تا تحقیقات مستقلی را درباره موج مسمومیتهایی که دانش‌آموزان دختر دانش‌آموز در ایران را تحت تأثیر قرار داده است، انجام دهد.
به گفته رسانه‌های دولتی و مقامات در ایران، بیش از ۱۳۰۰۰ دانش‌آموز، عمدتاً دختر، پس از مسمومیتهای مشکوک بیمار شده‌اند و برخی از سیاستمداران گروه‌های مذهبی مخالف تحصیل دختران را مقصر می‌دانند.
پارلمان اروپا در قطعنامه خود به شدیدترین عبارات، این تلاش وحشیانه برای ساکت کردن زنان و دختران در ایران را محکوم کرد.
هم‌چنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا صدور ویزا، پناهندگی و کمکهای اضطراری را برای کسانی که نیاز به ترک ایران دارند، «به‌ویژه زنان و دختران» تسهیل کنند.
ارنست اورتاسون (Ernest Urtasun)، عضو پارلمان اروپا گفت ما نمی‌توانیم، و در مقابل چنین جنایتی سکوت نخواهیم کرد، و از ایران می‌خواهیم که تحقیقاتی معتبر و شفاف را در کنار سازمانهای بین‌المللی مستقل آغاز کند و مسئولان آن را مورد بازخواست قرار دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaaab069-847f-4a4b-a54d-abbd941bf7ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات