728 x 90

یورش وحشیانه به مدارس دینی هموطنان اهل سنت در زاهدان به‌منظور مقابله با استمرار و گسترش قیام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

یورش وحشیانه به مدارس دینی هموطنان اهل سنت در زاهدان به‌منظور مقابله با استمرار و گسترش قیام

فراخوان به ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی به محکوم کردن جنایات رژیم علیه هموطنان بلوچ و اهل سنت

خامنه‌ای در وحشت از استمرار و گسترش قیام هموطنان بلوچ و برای مقابله با اعتراضات مردمی، علاوه بر دستگیری جوانان و سرکوب نمازگزاران در زاهدان و دیگر شهرهای استان، امروز در یک اقدام وحشیانه دیگر به مدارس دینی اهل سنت در زاهدان یورش برده است.

صبح امروز دوشنبه۲۰ آذر نیروهای سرکوبگر نظامی و اطلاعاتی و لباس شخصی‌ها به مدرسه دینی مولوی عبدالعزیز در خیابان مراد قلی زاهدان و مدرسه دینی ابوذر غفاری در منطقه کریم آباد زاهدان که هر دو متعلق به هموطنان بلوچ و اهل سنت است یورش بردند و به فحاشی و ضرب و شتم طلاب پرداختند. آنها بیش از ۲۰۰ نفر را با خشونت و توهین دستگیر و با اتوبوس‌هایی که از قبل به محل آورده بودند به مکان نامعلومی منتقل کردند. علاوه بر این تعداد دیگری از مدارس دینی اهل سنت در زاهدان نیز توسط نیروهای سرکوبگر محاصره شده است.

سپاه پاسداران این تهاجم وحشیانه را در کانالهای تلگرامی‌اش با سناریو‌های مسخره‌ای مانند «بازداشت عناصر گروهک‌های تروریستی» توجیه کرده است.

رژیم آخوندها در یک‌سال گذشته و پس از قتل‌عام هموطنان بلوچ در جمعه خونین زاهدان در ۸ مهر ۱۴۰۱ فشار و سرکوب مردم سیستان و بلوچستان به‌ویژه روحانیان اهل سنت را تشدید کرده است و در ۱۴ ماه گذشته شمار زندانیان بلوچی که اعدام آنها ثبت شده، از ۲۰۰ نفر بیشتر است. در همین فاصله صدها سوخت‌بر بلوچ به‌دست پاسداران کشته و یا زخمی شده‌اند.

مقاومت ایران ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو را به محکومیت قاطع سرکوب وحشیانه هموطنان بلوچ و اهل سنت فرامی‌خواند و خواهان یک تحقیق مستقل در مورد جنایتهای رژیم در سیستان و بلوچستان به‌خصوص از مهر سال ۱۴۰۱ به این سو توسط هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی می‌باشد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ آذر ۱۴۰۲ (۱۱ دسامبر ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b3c1388-775b-4bc5-a846-0bcfb7417788"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات