728 x 90

یمن: ضربات همه‌جانبه ارتش ملی به شبه‌‌نظامیان حوثی

نیروهای ارتش ملی یمن
نیروهای ارتش ملی یمن

جنگنده‌های ائتلاف عربی مواضع شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران را در استان حدیده که شاهد شروع عملیات بازپس‌گیری شهر و بندر آن است را بمباران کردند. این عملیات در حالی انجام می‌شود که حوثی‌ها آن دسته از عواملشان را که قصد دارند از ساحل غربی یمن فرار کنند را دستگیر می‌کنند.

به گزارش اسکای نیوز ۲۱خرداد۹۷ در تهاجم جنگنده‌های ائتلاف عربی نقاط تجمع و مواضع و استحکامات حوثی‌ها در منطقه العرج در شهرستان باجل و منطقه الجبانه مقر پادگان دفاع ساحلی واقع در شهرستان الحالی نیز هدف قرار گرفته که تعدادی از عناصر آنها کشته و مجروح و بخشی از ماشین‌آلات نظامی‌شان منهدم شده است.

همزمان با این بمبارانها نیروهای ارتش ملی و ائتلاف عربی آماده می‌شوند که با پیوستن نیروهای مقاومت به آنها عملیات آزادسازی بندر حدیده را شروع کنند.

علاوه بر این یک گردان جدید از نیروهای تازه آموزش دیده مقاومت که تسلیح و تجهیز شده به جبهه ساحل غربی یمن رسیده است.

نیروهای مشترک نظامی در اطراف شهر حدیده در حال آماده‌سازیهای عملیاتی هستند تا بازپس‌گیری این قسمت از ساحل غربی یمن را شروع نمایند.

 

دستگیری شبه‌‌نظامیان حوثی

در مقابل، شبه‌‌نظامیان حوثی نیز در حال ارسال نیروهای تقویتی به جبهه ساحل غربی هستند تا مانع از شکستهای پی‌درپی خود شوند. آنها افرادی از امنیت مرکزی سابق را به جبهه‌های درگیری در تعز فرستاده‌اند

در مقابل کمبود نیرو، حوثی‌ها دست به دستگیری و تعقیب سربازان و افسران ارتش یمن که حاضر نبوده‌اند در درگیریهای آنها شرکت کنند زده‌اند.

تنها تعداد افراد مسلح حوثی نیست که با کمبود روبه‌رو شده بلکه تعدادی از عناصر تبلیغاتی آنها را نیز در بر گرفته است به‌طوری‌که آنها بعد از فرار تعداد زیادی از عواملشان در ساحل غربی یمن از اداره توجیه معنوی خود خواسته‌اند تا افرادی از این بخش تبلیغاتی را برای جنگ به جبهه‌ها روانه کند.

 

کشته‌ها در تعز

طی بمبارانهای ائتلاف عربی در مناطق المِبها ومُکائر و اطراف بلندیهای المنعم در شهرستان جبل حبشی در غرب استان تعز تعدادی از آنها کشته و مجروح شدند و ماشین‌آلات نظامی‌شان نیز منهدم شد.

و همزمان با این تلفات نیروهای ارتش ملی یمن خطوط امدادرسانی حوثی‌ها در استانهای تعز و حدیده را در منطقه الرمادة-البارحه زیر آتش خود قرار دادند.

خبرگزاری العربیه نیز اعلام کرد فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی مدافع دولت قانونی یمن روز شنبه ۱۹خرداد اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی طی ۲۴ساعت گذشته در محور عملیاتی استان صعده واقع در شمال یمن، متحمل تلفات جانی و خسارت‌های سنگینی شده‌اند.

 ائتلاف عربی تأکید کرده است ۴۴تن از شبه‌نظامیان حوثی در محور عملیاتی استان صعده کشته شدند و علاوه بر آن ۴۶دستگاه خودروی زرهی، ادوات نظامی‌، سلاح و مهمات آنها منهدم شده است.

نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در روزهای گذشته، همزمان با فروپاشی خطوط مقدم شبه‌نظامیان حوثی در خاستگاه‌شان در استان‌ «صعده» و«الجوف» واقع در شمال یمن پیشروی‌های میدانی گسترده‌یی انجام دادند.

 

طی هفته گذشته بیش از ۲۵۰حوثی در یمن کشته شدند

سایت اماراتی نشنال نیز در ۲۱خرداد ۹۷نوشت: طی هفته گذشته بیش از ۲۵۰شورشی حوثی در درگیریهای جنوب یمن در شهر الحدیده کشته شدند.

سایت ۲۶سپتامبر متعلق به ارتش امارات متحده عربی به‌نقل یک منبع گفت در میان کشته شدگان ۲۰فرمانده نظامی وجود دارند.

در این گزارش اضافه شده است طی درگیریها بیش از ۱۴۳نفر از عناصر شبه‌نظامی حوثی دستگیر شده‌اند.

نیروهای یمنی که توسط ائتلاف عربی پشتیبانی می‌شوند بطرف مرکز استان الحدیده که تحت کنترل شورشیان است پیشروی کردند.

وزارت دفاع یمن نیز در وب سایت خود نوشت ارتش این کشور تهاجم به چندین نقطه از شهرستان دریهمی که شبه‌‌نظامیان مورد حمایت ایران در آن مستقر هستند را شروع کرده است.

وزارت دفاع یمن گفت درگیریهای در پنج کیلومتری فرودگاه الحدیده انجام شده و طی آن دهها تن از شبه‌‌نظامیان کشته یا دستگیر شدند...

ائتلاف عربی و ارتش ملی یمن روز یکشنبه۲۰خرداد مسیر لجستیکی حوثی‌ها که استان تعز به الحدیده وصل می‌کند را قطع کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/423bce09-280a-4190-b612-dc766d42e454"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات