728 x 90

گیجی و ناباوری مهره‌های رژیم از تسخیر شبکه داخلی شدیداً حفاظت‌شده نهاد ریاست‌جمهوری رئیسی جلاد

گیجی و ناباوری مهره‌های رژیم از تسخیر شبکه داخلی
گیجی و ناباوری مهره‌های رژیم از تسخیر شبکه داخلی

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع روز ۱۰خرداد در مجلس ارتجاع درباره تسخیر سامانه داخلی ریاست جمهوری رژیم گفت: هنوز برای من قطعی نشده است که اتفاق سایت ریاست‌جمهوری هک بوده است یا خیر!

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: وزارت ارتباطات و اطلاعات ایمن‌سازی می‌کنند تا امنیت سایتها برقرار شود (اما) گاهی ممکن است هک شود!

سایت حکومتی دیده‌بان ایران روز ۱۰خرداد نوشت: در تکمیل پروژه ارتقای امنیت این سایت به‌طور موقت از دسترس خارج شد اما منتشر شدن تصاویری از اسناد محرمانه، احتمال هک شدن این سایت را تقویت می‌کند.

سایت حکومتی حکومتی دیدبان در گزارشی به موضوع تسخیر سایتهای نهاد ریاست‌جمهوری رژیم وگیجی کارگزاران رژیم پرداخت و نوشت: از سامانه توزیع حامل‌های انرژی تا صدا و سیما و دوربینهای شهری و دوربینهای زندان، همه و همه بخشی از سامانه‌های دولتی است که طی یکی دو سال اخیر یک به یک هک شده و هکرها به اسنادی هم دست یافتند. در تازه‌ترین مورد آن، دو روز پیش یعنی هشتم خرداد ماه بود که سرورهای سایت ریاست‌جمهوری از دسترس خارج شد. هر چند مدیرکل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری اعلام کرد که «نسخه جدید سایت» هفته گذشته «رونمایی شد» و «در تکمیل پروژه ارتقای امنیت» این سایت «به‌طور موقت از دسترس خارج شد»، اما منتشر شدن تصاویری از اسناد محرمانه، احتمال هک شدن این سایت را تقویت می‌کند.

حیدری عضو کمیسیون امنیت مجلس درباره هک شدنهای مکرر پایگاههای دولتی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود ایمن‌سازی سایت‌های دولتی، چرا مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند، عنوان کرد: «وزارت ارتباطات و اطلاعات دارند ایمن‌سازی می‌کنند تا امنیت سایتها برقرار شود. طبیعی است که گاهی ممکن است هک شود».

حیدری هم‌چنین درباره مسئولیت سازمان پدافند غیرعامل نسبت به جلوگیری از حملات سایبری گفت: «طرحی تصویب و همه اختیارات ایمن‌سازی زیرساختها به پدافند داده شده است که انشاالله در مجلس‌ هم رأی می‌آورد.

همتی دیگر عضو کمیسیون امنیت هم درباره حملات مکرر به سامانه‌های دولتی گفت: طبیعتاً ما دشمن داریم و سعی می‌کنند به مراکز اسناد ما حمله کنند. اما مراکز ما هم باید در مقابل این حملات مصون باشند ولی هنوز برای من قطعی نشده است که اتفاق سایت ریاست‌جمهوری هک بوده است یا خیر».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5274371f-0ffe-4de3-acdf-88b73118d3a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات