728 x 90

گوترز: دستور تخلیه خان یونس نشان می‌دهد که هیچ مکانی در غزه برای غیرنظامیان فلسطینی امن نیست

آنتونیو گوترز
آنتونیو گوترز

آنتونی گوترز، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه ۱۱تیر در بیانیه‌یی که در پی فرمان اسراییل مبنی بر تخلیه خان یونس صادر شد، گفت: «دستور تخلیه جدید خان یونس فقط بار دیگر نشان می‌دهد که هیچ مکانی در غزه برای غیرنظامیان فلسطینی امن نیست. این توقف دیگری در این حرکت دایره‌یی مرگبار است که مردم غزه باید به‌طور منظم آن را انجام دهند».
آسوشیتدپرس که این خبر را مخابره کرد در ادامه با تشریح وضعیت اسفناک غزه در پی حملات اسراییل اضافه می‌کند: «اکثر جمعیت ۲.۳میلیون نفری غزه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و بسیاری از آنها چندین بار آواره شده‌اند. محدودیت‌های اسرائیل، جنگ و برهم زدن نظم عمومی مانع از ارسال کمکهای بشردوستانه شده و به گرسنگی گسترده دامن زده و ترس از قحطی را برانگیخته است. این دستور نشان می‌دهد که خان یونس آخرین هدف حملات اسراییل به بخش‌هایی از غزه خواهد بود که قبلاً در جنگ به آن حمله کرده بود».
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به همین تاریخ از توقف پروازهای شرکت هوایی لوفت هانزا به بیروت خبر داد و نوشت: «لوفت هانزا پروازهای رفت و برگشت شبانه خود به بیروت را به‌دلیل وضعیت خاورمیانه متوقف کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7def2a1d-6bbc-4f1d-b6c1-b1e51fbe6f1a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات