728 x 90

گفتگوی محمود عباس و وزیر امور خارجه آمریکا درباره آخرین تحولات سیاسی

دیدار و گفتگوی محمود عباس با وزیر امور خارجه آمریکا
دیدار و گفتگوی محمود عباس با وزیر امور خارجه آمریکا

سایت خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه نوشت: پرزیدنت محمود عباس آخرین تحولات سیاسی را با وزیر امور خارجه آمریکا در رام‌الله مورد گفتگو قرار داد. 

رئیس‌جمهور محمود عباس امروز در مقر ریاست‌جمهوری در رام‌الله، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا را پذیرفت و در آنجا آخرین تحولات در عرصه فلسطین و تلاشهای جاری برای توقف تجاوزات اسراییل علیه مردم فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

رئیس‌جمهور عباس در این دیدار بر ضرورت توقف فوری تجاوزات مستمر اسراییل به مردم فلسطین به‌ویژه در نوار غزه که در معرض جنگ نسل‌کشی و تخریب بی‌سابقه توسط ماشین جنگی اسراییل قرار دارد، تأکید کرد.
رئیس‌جمهور بر اهمیت تسریع در معرفی تجهیزات امدادی، پزشکی و غذایی و تأمین آب، برق و سوخت برای کل نوار غزه از جمله شمال غزه تأکید کرد تا بیمارستانها، تأسیسات اولیه و مراکز سرپناهی بتوانند کار خود را در زمینه تسکین رنج شهروندان از سر بگیرند.

رئیس‌جمهور با تأکید مجدد بر رد آوارگی اجباری مردم فلسطین، چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری از جمله بیت المقدس، نسبت به عواقب هر گونه عملیات نظامی که ممکن است توسط نیروهای اشغالگر در شهر رفح انجام شود، شهروندان را تحت فشار قرار داده و آنها را مجبور به فرار می‌کند هشدار داد...

وی هم‌چنین از ایالات متحده خواست تا برای توقف حملات استعمارگران تروریست [یهودیان افراطی] در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس مداخله کند...

رئیس‌جمهور عباس با تأکید بر این‌که نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از دولت فلسطین است، تصریح کرد: طرح‌های مقامات اشغالگر برای جدا کردن نوار غزه و کاهش اراضی آن پذیرفته نخواهد شد و تأکید کرد که غزه تحت مسئولیت کشور فلسطین و دولت فلسطین می‌باشد...

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی آمریکا از آمریکا خواست از تلاش فلسطین برای به دست آوردن عضویت کامل در سازمان ملل با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل حمایت کند. وی هم‌چنین خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح شد.

رئیس‌جمهور عباس تأکید کرد که صلح و امنیت از طریق اجرای راه‌حل دو کشوری بر اساس قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی حاصل می‌شود که شامل کل سرزمین فلسطین در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d51b6a1-3682-4a87-a113-a6effef3a2bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات