728 x 90

گسترش حرکتهای اعتراضی در شهرهای ایران

تجمع اعتراضی در شهرهای ایران
تجمع اعتراضی در شهرهای ایران

حرکت‌های اعتراضی و خیزش در شهرهای مختلف ایران گسترش یافته و هر روز، دامنه و تنوع آن بیشتر می‌شود. اگر چه خبرهای منتشر شده تنها بخش کوچکی از صحنه ایران را تصویر می‌کند ولی انعکاس اعتراضات مردمی آنقدر قدرتمند است که به موضوع اصلی رسانه‌های اصلی کشورهای عرب خاورمیانه تبدیل می‌شود.

تلویزیون العربیه در یکی از برنامه‌هایش در مورد بحرانهای گریبانگیر رژیم ایران گفت: در ایران دوباره تظاهرات مردمی شروع می‌شود. امواج خشم به‌نظر نمی‌رسد که نه تنها کمی فروکش کند بلکه شعله ورتر می‌شود. دلیل آن شکست رژیم در جلوگیری از گرانی است.

 

جامعه ایران موقعیت انفجاری دارد

با کاهش بسیار زیاد ارزش پول ایران در مقابل دلار آمریکا فشارهای جدید مردم در داخل ایران حلقه تنگنا را بر رژیم تنگ‌تر می‌کند. جامعه ایران در یک موقعیت انفجاری قرار گرفته است.

فشارهای خارجی بر روی این رژیم به‌دلیل آثار تحریمهای اقتصادی بعد از بیرون رفتن آمریکا از برجام شروع به ظاهر شدن کرده است.

العربیه در ادامه گزارش خود به تظاهرات مردم خرمشهر اشاره می‌کند و می‌گوید: این بار در خرمشهر مردم در اعتراض به آلودگی آب تظاهرات می‌کنند. تفاوت میان این تظاهرات و تظاهرات گذشته در دسامبر سال گذشته این است که بتدریج شروع شد و ادامه پیدا کرد...

 

بحران بزرگ در ایران

در رابطه با تظاهرات مردمی و بحرانهای گریبانگیر رژیم ولایت فقیه دکتر حسن هاشمیان تحلیل گر سیاسی ایرانی به العربیه گفت: این تظاهرات نشان‌دهنده بحران بزرگی در رژیم حاکم بر ایران است ولی این بار رژیم به‌خاطر موضوعات پایه‌یی زیر فشار می‌رود. مسائلی که با زندگی مردم ایران در ارتباط است. موضوعاتی مانند آب و غذا و هوا و موضوعات مشابه آن.

در گذشته در ایران به‌دلیل اختناق سیاسی هیچ چشم‌انداز سیاسی دیده نمی‌شد‍ ولی این بار فشارها به موضوعات اساسی تبدیل شده که به خانه‌های مردم وارد می‌شود.

دکتر حسن هاشمیان در پاسخ به این سؤال العربیه که رژیم ایران در ارتباط با تظاهرات مسئولیت نمی‌پذیرد و می‌گوید نفوذی‌هایی هستند که می‌خواهند مردم ایران را به حرکت درآورند گفت: رژیم ایران می‌خواهد بگوید در داخل ایران خطری وجود ندارد و مخالف هم نداریم. این حرفها برای عموم مردم نیست بلکه برای طرفداران اندک خودش است که روحیاتشان را در این اواخر به‌ویژه به‌خاطر فشارهایی که از طرف آمریکا بر روی رژیم وارد می‌آید از دست داده‌اند. صحبت از موج فرار عناصر سپاه پاسداران و سپاه قدس است به این دلیل رژیم تلاش می‌کند که روحیه طرفداران خودش را حفظ کند ولی عموم مردم ایران این رژیم را می شناسند و می‌دانند که مشکلات چیست...

 

راه‌حل، قیام تا پیروزی

پس از شکست توطئه‌های ارتجاع و استعمار علیه مجاهدین و گسترش شبکه‌های مقاومت در داخل کشور و فوران قیامهای مردمی در ۷دی سال ۹۶ به‌رغم سرکوب گسترده آخوندی چشم‌انداز سرنگونی این حکومت بیش‌ از‌ پیش نمایان شد.

قیام مردم و نبرد کانونهای شورشی به‌رغم سرکوب، زندان، شکنجه و اعدام هر روز شعله‌ورتر می‌شود و می‌رود تا بساط این حکومت سراسر ظلم و ستم را برچیند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/beaab3e8-6c1d-44c7-bbcf-f327c2de2670"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات