728 x 90

گزارش رویترز درباره قصد آژانس برای توبیخ رژیم آخوندی به‌خاطر ممانعت از بازرسی و دسترسی به سایتهای اتمی

آژانس بین المللی اتمی
آژانس بین المللی اتمی

رویترز ۱۳اسفند۹۸گزارش داد: روز دوشنبه شماری از دیپلماتهایی که از نزدیک،اخبار دیدبان اتمی ملل ‌متحد را دنبال می‌کنند، گفتند این آژانس که بر توافق اتمی رژیم ایران با قدرتهای بزرگ نظارت می‌کند، قصد دارد برای رژیم تهران به‌خاطر فراهم نکردن امکان دسترسی به‌یک یا چند سایت مورد نظر این آژانس، بلافاصله توبیخ نامه‌یی صادر کند.

 

رویترز افزود: دیپلماتها گفتند گزارش سه ماهه آژانس روز سه‌شنبه منتشر می‌شود، اما برای اولین بار از زمان اجرایی شدن توافق اتمی، آژانس قصد دارد در همان روز، گزارش جداگانه‌ای صادر کرده و رژیم ایران را به‌خاطر عدم همکاری و شکست آن در فراهم کردن امکان دسترسی به‌طور خاص به سایتها، توبیخ کند و خواستار توضیح شود.

یک دیپلمات با اشاره به رافائل گروسی رئیس جدید دیدبان اتمی ملل ‌متحد از آرژانتین گفت: « پیام کلی این است: کلانتر جدیدی در شهر است».

 

رویترز در این گزارش با اشاره به خودداری آمانو از بازدید از یک سایت مشخص نوشت:‌ «دیپلماتها گفتند با این حال آژانس این سایت را سال گذشته بازرسی کرد و نمونه‌هایی را جمع‌آوری کرد که ردهایی از اورانیوم را نشان می‌دادند، ردهایی که رژیم ایران باید به‌طور کامل در مورد آنها توضیح دهد».

 

اکنون آژانس در پی دسترسی به یک یا تعداد بیشتری از سایتهایی است که گفته می‌شود در آنها اطلاعاتی از برنامه تسلیحات اتمی رژیم ایران وجود دارد.

 

دیپلماتهای اروپایی گفتند: « گزارش دوم در مورد مسائل پادمانی مرتبط با سایتهایی خواهد بود که آژانس به آنها دسترسی پیدا نکرد. حداقل یک و چه بسا دو سایت که از بازرسی آنها جلوگیری شده، در گزارش بیان خواهد شد. گزارش اصلی سه ماهه آژانس که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود احتمالاً جهشی را در حجم انبار اورانیوم غنی شده رژیم ایران نشان خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e3e4751-94d5-449f-b150-fc67b23de47b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات