728 x 90

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا: توطئه وزارت اطلاعات رژیم ایران در بلژیک و آلمان برای انفجار بمب در گردهمایی یک گروه اپوزیسیون در پاریس

جامعه  اطلاعاتی آمریکا
جامعه اطلاعاتی آمریکا

به‌دنبال دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس و اعضای جامعه اطلاعاتی این کشور در کاخ سفید و اظهارات دونالد ترامپ مبنی براین‌که آنها در این نشست گفتند گفته‌های آنها در روز سه‌شنبه ۹بهمن۹۷ در استماع سنا توسط رسانه‌ها تحریف شده، گزارش ۱۶نهاد اطلاعاتی آمریکا درباره حکومت آخوندی بار دیگر در رسانه‌های خبری بازتاب یافته است.

 

در بخش مربوط به تروریسم این گزارش از جمله آمده است: بی‌شک رژیم ایران به ساخت و حفظ قابلیتهای تروریستی به‌عنوان یک عامل بازدارنده یا برای تلافی‌جویی علیه دشمنان مورد نظرش ادامه خواهد داد.

 

در سال ۲۰۱۸ بلژیک و آلمان یک توطئه وزارت اطلاعات رژیم ایران برای انفجار بمب در گردهمایی یک گروه اپوزیسیون در پاریس را خنثی کردند. در این گردهمایی چهره‌های مطرح اروپایی و آمریکایی حضور داشتند.

 

در این گزارش درباره جاسوسی سایبری حکومت آخوندی آمده است: در زمینه سایبری رژیم ایران به سرقت اطلاعات، نفوذ بر شهروندان یا خرابکاری زیرساختهای حیاتی فعالیت می‌کند. حملات سایبری و جاسوسی توسط این رژیم ادامه دارد و از تکنیک‌های پیچیده سایبری برای جاسوسی استفاده می‌کند. همچنین درصدد است به زیرساختهای کشورها حمله کند. این رژیم از رسانه‌های اجتماعی برای هدف گرفتن مخاطبان آمریکایی و متحدان ایالات متحده استفاده می‌کند.

 

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین تأکید می‌کند، رژیم ایران تهدید کرد اگر از مزایای تجاری برجام برخوردار نشود، فعالیتهای اتمی را از سر می‌گیرند. در ژوئن ۲۰۱۸، حکومت تهران آمادگی برای توسعه قابلیت ساخت سانتریفوژهای پیشرفته را که بر مبنای برجام مجاز است، آغاز کردند.

 

در بخش مربوط به فعالیتهای موشکی رژیم آمده است: برنامه موشک‌های بالستیک این رژیم کماکان تهدیدی برای کشورها در سراسر خاورمیانه محسوب می‌شود. ایالات متحده در سال ۲۰۱۸به این نتیجه رسید که رژیم تعهداتش بر مبنای «کنوانسیون جنگ‌افزارهای شیمیایی» را نقض کرده و آمریکا هم‌چنان نگران است که مواد شیمیایی مورد استفاده برای مقاصد تهاجمی می‌سازد. این رژیم موقع تصویب «کنوانسیون جنگ‌افزارهای شیمیایی» تمام توانایی قبلی‌اش در تولید جنگ‌افزار شیمیایی را اعلام نکرده بود.

 

در گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره جنگ‌افروزیها و دخالتهای منطقه‌یی رژیم نیز آمده است:

حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی‌ها در یمن تهدیدی جدی علیه شرکا و منافع آمریکا در منطقه محسوب می‌شود. رژیم ایران به ارائه کمکهایی که امکان حمله شبه‌نظامیان حوثی با موشکهای بالستیک و پهپاد به کشتی‌ها در نزدیکی «تنگه باب المندب»، خاک عربستان و امارات را فراهم می‌کند، ادامه می‌دهد.

در عراق، «حشدالشعبی» شبه‌نظامیان مورد حمایت حکومت تهران تهدید اصلی علیه نیروهای آمریکا محسوب می‌شوند.

اقدامات رژیم برای تحکیم مواضعش در سوریه و مجهز کردن حزب‌الله، حملات هوایی اسراییل علیه مواضع نیروهای رژیم ایران در خاک سوریه از جمله در ژانویه ۲۰۱۹ را به‌دنبال داشت.

این در حالیست که این رژیم به تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی دائم و قراردادهای اقتصادی در سوریه ادامه می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0be6f9ad-793c-4340-9ff6-2da506cb20d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات