728 x 90

گزارشی از فاجعه سیل در استانهای مختلف میهن - دوشنبه ۱۲فروردین۹۸

رانش زمین ورودی روستای هشان طالقان را مسدود کرد
رانش زمین ورودی روستای هشان طالقان را مسدود کرد

روز دوشنبه ۱۲فروردین ۹۸ نیز مناطق غربی و جنوبی کشور و شرق تهران در معرض بارشهای شدید و سیل قرار گرفت و مشکلات زیادی را برای هموطنانمان ایجاد کرد. اغلب سدهای این مناطق سرریز کرده و آبها روانه مناطق شهری و خیابان‌ها و خانه‌های مردم شده است. آب سیل در برخی مناطق تا سقف خانه‌های مردم را گرفته است. در بعضی مناطق غربی و جنوبی هموطنان مجبور به ترک خانه هایشان شدند و یا این‌که شب را روی پشت بامها به‌سر بردند.

رژیم هیچ اقدام جدی عملی برای کمک به هموطنان سیل‌زده نکرده و فقط با دروغ‌درمانی بر زخمهای این مردم مظلوم محروم نم می‌پاشید. مشکل دیگر مناطق سیل‌زده که روز بروز افزایش می‌یابد وضعیت فاجعه‌بار بهداشت عمومی است که به‌دلیل بیرون زدن فاضلابها و جاری شدن در مناطق مسکونی یا وجود حیوانات وحشی و انواع حشرات و حیوانات گزنده بسیار افت کرده است.

 

گلستان

روز دوشنبه ۱۲فروردین ۹۸دهیار روستای نیازآباد در برابر دوربین صدا سیما گفت: «مسئولان و سپاه بغیر از دزدی و تقلب هیچ کاری نمی‌کنند. رودخانه باید لایروبی می‌شد تا آب بتواند سریع به دریای خزر برسد و طغیان نکند ولی آنها نمایشی یکی دو متر در رودخانه تظاهر به لایروبی می‌کنند، عکس می‌گیرند و بعد دوباره می‌روند. سپاه به جز دزدی و غارت هیچ کاری نمی‌کنند! اینها بودجه می‌گیرند ولی بفکر مردم نیستند. مردم مناطق سیل‌زده مثل گمیشان و آق قلا با همت خودشان مشغول مقابله با سیل و عوارض آن هستند.»

 

خوزستان

بامداد دوشنبه۱۲فروردین ۹۸ شهرداری اهواز با بلندگوی دستی به مردم کوی سیدخلف اهواز هشدار داد که به‌خاطر سیل خانه‌های خود را تخلیه کنند و به‌صورت موقت در نمایشگاه بین‌المللی مستقرشوند.

نیمه شب دوشنبه ۱۲فروردین ۹۸(ساعت ۰۲۰۰به وقت ایران) افزایش دبی رود کارون مردم خرمشهر را نگران کرده و همه بیدار و در خیابان هابه‌سر بردند.

سیل بند روستای بیت غایب در بخش شاوور شهرستان شوش شکست و سیل وارد روستا شده و آن را زیر آب برد.

 

ایلام

روز دوشنبه۱۲فروردین ۹۸ مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: از ایلام ۳مسیر فیبر نوری داریم که در اتفاقی نادر هر سه مسیر از کار افتاده است احتمال این اتفاق یک در میلیون است. در حال حاضر مردم ایلام با خارج استان هیچگونه ارتباطی ندارند. شدت باران موجب شد که اغلب مناطق این استان زیر سیل برود.

 

لرستان

صبح روز دوشنبه۱۲فروردین ۹۸ در نوار ساحلی خرم‌آباد سیل وارد شهر شد و مردم به بالای پشت بامها رفتند تا از سیل در امان باشند.حکومت آخوندی هم تابحال هیچ کمکی به مردم این مناطق و شهرستانها نکرده است.

ساعت ۳و نیم صبح در کوهدشت لرستان سیل وارد منازل شده و مردم در خانه هایشان گیر افتاده و به پشت‌بام پناه بردند. هیچ ارگان حکومتی برای کمک به مردم در صحنه وجود ندارد و و شهر در معرض یک فاجعه قرار گرفته است.

نماینده ویژه استاندار رژیم در لرستان در دورود از سرریز شدن سد «مروک» خبر داد و گفت: بحران در شهرستان دورود طی دو تا سه ساعت آینده آغاز می‌شود.

روز یکشنبه ۱۱فروردین به‌علت طغیان رودخانه داخل روستای چشمه سرده شاهیوند یک نفر از اهالی روستا در داخل رودخانه سقوط کرد و جان خود را از دست داد. با تلاش اهالی روستا جسد وی در ۳کیلومتری روستا پیدا شد.

مدیرعامل آب منطقه‌یی لرستان با بیان این‌که ۹۵درصد حجم مخازن سد‌های استان پر شده است، گفت: در اثر بارشهای اخیر سد کزنار الیگودرز، هاله کوهدشت و ایوشان خرم‌آباد سرریز شده‌اند. وی گفت: خسارت‌های وارده به مجموعه‌های وزارت نیرو ۳۱۵میلیارد تومان است.

 

کرمانشاه

روز دوشنبه ۱۲فروردین ۹۸ سیل وارد خیابانهای کرمانشاه شده و در بعضی مناطق خانه‌ها به زیر آب رفت. روستای تپه کل در روانسر غرق در آب شد. روستاهای نهرابی و گمشتر در محاصره آب قرار گرفتند. پل ارتباطی روستاهای رئیس و دولت آباد مسدود شد. در سنقر برف سنگینی بارید

 

کردستان

روز دوشنبه ۱۲فروردین در بیجار برف سنگینی بارید و عبور و مرور را با مشکل مواجه کرد

روز یکشنبه ۱۱فروردین به‌دلیل شدت بارندگی در خیابانهای سقز سیل راه افتاد که تا امروز ادامه داشت

 

همدان

روز یکشنبه ۱۱فروردین از ساعت ۲۳۳۰ به وقت ایران بارندگی ورعد و برق در همدان شروع شد. در بعضی مناطق مثل شهرک موسوم به بهشتی و شهرک فرهنگیان و شهرک موسوم به مدنی سیل راه افتاده و مردم را در وضعیت بحرانی قرار داد.

 

قزوین

روز دوشنبه ۱۲فروردین در اثر سیل خانه روستاییان در روستای مهین(بخش ضیاءآباد) زیر آب رفته و باعث ریزش سقف خانه مردم شده و خانه بر سرشان فرو ریخته است. بیشترین سیل و ضایعات متوجه شهر تاکستان شد که به‌دلیل بالا آمدن آب رودخانه ابهررود بود.

 

سمنان

یکشنبه ۱۱فروردین ۹۸ جاده حسین آباد کالپوش در شاهرود به‌علت رانش زمین بسته شد و مردم بیمار اورژانسی را با پتو منتقل می‌کردند.

 

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا

هواشناسی رژیم اعلام کرد: سامانه بارشی امروز در بیشتر مناطق کشور به جز استانهای هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان فعال است

بارندگی امروز در استانهای زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، شمال بوشهر، همدان، مرکزی، جنوب قم، زنجان، قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری دارد.

این سامانه اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

از بعد از ظهر امروز تا فردا در جزایر مرکزی خلیج‌فارس و استانهای هرمزگان و کرمان وزش شدید باد به همراه گرد و غبار پدیده غالب است.

فردا با عبور متناوب امواج تراز میانی جو، در شمال غرب، دامنه‌های غربی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز و قزوین رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

فردا در نیمه جنوبی فارس و خراسان جنوبی و نیمه شمالی کرمان و هرمزگان شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود؛ در دیگر مناطق کشور آسمانی صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

غرب و مرکز خلیج‌فارس امروز و نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس فردا مواج است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fb1503c-28d6-41ec-aa29-989755f312f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات