728 x 90

گزارشی از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا

انتخابات پارلمان اروپا
انتخابات پارلمان اروپا

روز یکشنبه انتخابات پارلمان اروپا که ۷۲۰ عضو دارد، در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار شد.

بنا به ارزیابی‌های ارائه شده توسط رسانه‌های خبری، گروه احزاب مردم اروپا با ۱۸۵ کرسی در مقام اول، ائتلاف سوسیال‌دموکراتها با ۱۳۷کرسی در مقام دوم و گروه میانه‌رو «تجدید اروپا» با ۷۹ کرسی در مقام سوم قرار گرفتند.

در فرانسه حزب «اجماع ملی» به رهبری جوردن باردلا با ۳۱.۳۷درصد اول شد، ائتلاف حزب حاکم با ۱۴.۶درصد دوم و ائتلاف حزب سوسیالیست و پلس پوبلیک به‌رهبری رافائل گلوکسمن با ۱۳.۸۳درصد در مقام سوم قرار گرفت.

فرانس۲۴ گزارش داد: «امانوئل ماکرون با اتخاذ تصمیمی پرمخاطره در روز یکشنبه به پیروزی راست افراطی در انتخابات اروپا واکنش نشان داد و مجلس ملی را منحل کرد...

این تصمیم رئیس‌جمهور منجر به برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی (در ۲۹ژوئن) می‌شود که اولین مورد از سال ۱۹۹۷ تاکنون است...» .

در آلمان ائتلاف احزاب راست میانهٔ اپوزیسیون با ۳۰درصد آرا به برتری دست یافت و حزب راست افراطی AdF با ۱۵.۹ درصد دوم شد.

در بلژیک آلکساندر ده کرو نخست‌وزیر این کشور به‌دنبال شکست سنگین حزبش (لیبرال‌دموکرات‌های فلامان) از سمت خود استعفا داد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: «در سه کشور نوردیک عضو اتحادیه اروپا، سبزها و احزاب چپ برنده شدند... سوئد، دانمارک و فنلاند با روندی که در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا دیده می‌شود مخالفت کردند که در آن احزاب راست افراطی به‌دلیل نگرانی در مورد مهاجرت آرای بیشتری کسب کردند».

به‌گزارش این منبع، در اتریش حزب راست افراطی با ۲۵.۷درصد با برتری یک درصد نسبت به حزب محافظه‌کار صدراعظم این کشور، برای اولین بار در یک انتخابات سراسری پیروز شد.

 

یورونیوز گزارش داد: «به‌رغم تمایل رأی‌دهندگان به‌سمت راست، احزاب طرفدار اروپا (هم‌چنان)... . اکثریت را در اختیار دارند.

افزایش پیش‌بینی‌شده در حمایت از احزاب راست افراطی آن‌طور که برخی انتظار داشتند آشکار نبود، به این معنی که اگر اراده سیاسی کافی وجود داشته باشد، ائتلاف طرفدار اروپا (در جایگاه خود) باقی خواهد ماند».

یورونیوز، افزود: «به‌رغم فشردگی بی‌سابقه (این انتخابات) بر اساس برآوردهای صبح دوشنبه ائتلاف بزرگ بین حزب راست میانه EPP، گروه سوسیالیستها و دموکرات‌های چپ میانه و گروه لیبرال تجدید اروپا، ۴۰۳قانونگذار (حدود ۵۶ درصد) را به‌دست آورده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/474b02de-7f43-4eaa-b4d5-e94293922db9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات