728 x 90

گزارشی از آخرین وضعیت پرونده اتمی رژیم

اتمی رژیم ایران
اتمی رژیم ایران

طی روزهای گذشته، بحران اتمی رژیم وارد مراحل حساسی شده است. موضع‌گیریهای اروپا، آمریکا و مدیرکل آژانس در برابر رژیم، لحن هشدار آمیزی به خود گرفته و مواضع علیه آخوندها تندتر شده است.

گزارشی دربارهٔ آخرین وضعیت پرونده اتمی رژیم و مذاکرات وین:

«۴ماه است میز مذاکرات در گراندهتل خاک وین می‌خورد؛ رژیم برای مذاکرات این پا و آن پا می‌کند، بهانه می‌آورد، یک روز پیش‌شرط می‌گذارد، روز بعد که با نیشخند طرف مقابل روبه‌رو می‌شود واپس نشسته و می‌گوید راهی وین می‌شویم، اما نمی‌رود؛ مدیر کل آژانس به تهران رفته و از توافق با رژیم برای بازرسی سایت‌های هسته‌یی می‌گوید، اما رژیم اجازهٴ ورود بازرسانش به سایت هسته‌یی کرج را نمی‌دهد؛ وزیر خارجهٔ آمریکا هشدار می‌دهد به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که دیگر برجام منافعی برای آمریکا نخواهد داشت؛ اروپا انریکه مورا را به تهران و جوزف بورل را به واشنگتن می‌فرستد تا پا در میانی کنند، اما با دستان خالی به بروکسل برمی‌گردند؛ رژیم می‌گوید با اروپا توافق کردیم ۲۹مهر در بروکسل مذاکره کنیم که چه زمانی مذاکرات وین را آغاز کنیم؛ این‌بار اروپا تکذیب می‌کند و روشن می‌شود حتی مذاکره برای مذاکره هم در کار نیست! اعضای کمیتهٴ خارجی سنای آمریکا با مدیرکل آژانس اتمی دربارهٔ پرونده رژیم ایران ملاقات می‌کنند و پس از آن هشدارها بیشتر هم می‌شود. کنگرهٔ آمریکا و اعراب و اسراییل هم بر کاخ‌سفید فشار می‌آورند که نباید به رژیم ایران امتیازی داد. این است وضعیت آشفته و گره کور مذاکرات وین و پرونده اتمی با رژیمی که هنوز در خواب پنبه‌دانهٔ سیاست مماشات به‌سر می‌برد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00603cd6-c090-4247-91f0-2ecfc263ef46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات