728 x 90

گروسی: رژیم ایران یک برنامه هسته‌ای بسیار جاه‌طلبانه و پیچیده دارند

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی

گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سه‌شنبه ۱۱مرداد، با ابراز نگرانی از فعالیت‌های «‌جاه‌طلبانه» رژیم ایران در زمینه دستیابی به تسلیحات اتمی اظهار داشت، وقتی صحبت از برنامه هسته‌یی به میان می‌آید، سخنان خوب گفتن کارآیی ندارد. کاری که باید انجام دهید این است که شفاف باشید.
گروسی که در نیویورک برای شرکت در دهمین اجلاس بازنگری معاهده بازنگری منع گسترش تسلیحات هسته‌یی (ان.پی.تی) سخن می‌گفت در مورد جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران اظهار داشت «آنها یک برنامه هسته‌یی بسیار جاه‌طلبانه و از لحاظ فنی پیچیده دارند».
وی افزود: «آنها این برنامه را دارند و من باید آن را از هر نظر راستی‌آزمایی کنم. بنابراین، این‌که بگوییم آیا این برنامه می‌تواند منجر به سلاح هسته‌یی شود یا خیر، این چیزی نیست که بتوان به‌عنوان پیامدهای برنامه‌ها و گفته‌ها قبلی آنها نتیجه گرفت».
گروسی در رابطه با اقدام رژیم ایران در نصب و راه‌اندازی دستگاههای غنی‌سازی کننده گفت: «ما به‌زودی اطلاعاتمان را در اختیار شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهیم داد».
گروسی هم‌چنین در مورد برداشتن دوربینهای نظارت آژانس از سوی رژیم ایران افزود: «نبود دوربینهای نظارت بر برنامه هسته‌یی ایران به‌ویژه دوربینهایی که نظارت بر ساخت قطعات سانتریفوژها متمرکزند، کار نظارت ما را دشوار کرده است و بدون پاسخ مثبت ایران نظارت ما بر آن سایتها ناممکن است».
مدیر کل آژانس نظارتی هسته‌یی خطاب به رژیم ایران گفت: «وقتی صحبت از برنامه هسته‌یی به میان می‌آید، سخنان خوب گفتن کارآیی ندارد. کاری که باید انجام دهید این است که شفاف باشید و با ما (آژانس) همکاری کنید. ما آماده‌ایم و امیدوارم آنها هم باشند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8af76505-3152-408c-a8bf-ed6287f354de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات