728 x 90

گاردین: فعالان اپوزیسیون ایرانی در تبعید به سر دیوید ایمس ادای احترام کردند

دیوید ایمس عضو مجلس عوام انگلستان
دیوید ایمس عضو مجلس عوام انگلستان

روزنامه گاردین ۲۳مهر ۱۴۰۰ در رابطه با جان باختن سر دیوید ایمس نماینده پارلمان انگلستان و رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران نوشت:

فعالین اپوزیسیون ایرانی در تبعید به سر دیوید ایمس ادای احترام کردند. کسی که صدای انتقاد از رژیم تهران بود و از مخالفینش که در خارج مستقر بودند حمایت می‌کرد.

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران NCRI در وبسایت گروه گفت: امروز مقاومت ایران یک دوست بی‌همتای خود، مردم انگلستان یک حامی بزرگ آزادی و دموکراسی را از دست دادند.

ایمس در میان نمایندگان پارلمان بود که برای برداشتن ممنوعیت از شورای ملی مقاومت که در فرانسه و آلبانی مستقر هستند تلاش کرده بود. این گروه تا سال۲۰۰۸ در لیست سازمانهای تروریستی توسط دولت انگلستان بود.

ایمس در یک سخنرانی در بوداپست در سپتامبر گذشته گفت: یکی از افتخار آمیزترین چیزهایی که من در حرفه سیاسی‌ام انجام داده‌ام حمایت از شورای ملی مقاومت ایران است که برای جایگزینی رژیم ایران با یک دولت امن‌تر و دمکراتیک تر است.

مریم رجوی افزود: دیوید ایمس یک دشمن سرسخت دیکتاتورها، به‌طور خاص ستم آخوندها بود. سر دیوید همواره در افکار ما خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2538a43-23f6-4a01-8020-6095829bb952"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات