728 x 90

اتحادیه اروپا: این یک اولویت امنیتی کلیدی برای اتحادیه اروپا است که تضمین کند ایران به سلاح هسته‌یی دست پیدا نمی‌کند

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

سایت اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه نوشت:

بیانیه اتحادیه اروپا در شورای حکام آژانس درباره راستی‌آزمایی و نظارت در ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵)، که در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ ارائه شد.
من این افتخار را دارم که به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا صحبت کنم. کشورهای نامزد، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، آلبانی، اوکراین، جمهوری مولداوی و بوسنی و هرزگوین[۱]، کشورهای EFTA ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ، اعضای منطقه اقتصادی اروپا، و هم‌چنین سان مارینو، خود را با بیانیه‌این منطقه هماهنگ می‌کنند.

اتحادیه اروپا مایل است از مدیرکل برای گزارش و مدیر آپارو DDG Aparo برای گزارش فنی تشکر کند. ما از مدیرکل و دبیرخانه به‌خاطر کار حرفه‌یی، مستقل و بی‌طرفانه‌شان قدردانی می‌کنیم.
این یک اولویت امنیتی کلیدی برای اتحادیه اروپا است که تضمین کند ایران به سلاح هسته‌یی دست پیدا نمی‌کند. اتحادیه اروپا هم‌چنان به راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌یی ایران متعهد است. ما از همه کشورها می‌خواهیم که از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند. ما متأسفیم که ایران تصمیمات لازم را برای بازگشت به تعهدات مرتبط هسته‌یی خود در چارچوب برجام که اتحادیه اروپا هم‌چنان به آن متعهد است، نگرفته است. پیشرفتهای بی‌وقفه هسته‌یی ایران در ۵سال گذشته بازگشت به برجام را به‌طور فزاینده‌ای چالش برانگیز کرده است. خطر یک بحران اشاعه هسته‌یی در منطقه در نتیجه تشدید مسیر هسته‌یی ایران در حال افزایش است.

اتحادیه اروپا هم‌چنان از ادامه گسترش نگران‌کننده برنامه هسته‌یی ایران نگران است. ایران به‌شدت از تعهدات خود در برجام خارج شده و به دانش برگشت‌ناپذیری دست یافته است. اتحادیه اروپا با نگرانی خاصی به انباشت قابل توجه اورانیوم با غنای بالا و گسترش توانایی و عملیات غنی‌سازی هسته‌یی ایران، از جمله از طریق نصب هزاران سانتریفوژ پیشرفته اضافی اشاره می‌کند. گزارش مدیر کل افزایش شدید مواد را در ۶۰٪ نشان می‌دهد.
چنین اقداماتی خطرات مرتبط با اشاعه تسلیحات هسته‌یی بسیار مهم را به همراه دارد و نگرانی‌های شدیدی را در مورد نیات ایران ایجاد می‌کند، زیرا هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارند. در این زمینه، در این زمینه، اتحادیه اروپا همچنان نگران اظهارات مقامات ایرانی در دوره گزارش قبلی درباره ظرفیت ایران برای ساختن سلاح هسته ای است....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a534fc8-ca2b-4a82-b19f-2c1a7b2129d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات