728 x 90

دن کوتس رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا: رژیم ایران به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد

دن کوتس رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا
دن کوتس رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا

دن کوتس رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه ۹بهمن ۹۷در جلسه استماع کمیته منتخب اطلاعات سنا گفت: رژیم ایران به جاه‌طلبیهای خود در منطقه ادامه داده و با وجود ضعیف شدن اقتصادش توانمندیهای نظامی خود را ارتقا می‌دهد.

 

وی افزود: تهران به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهد همان‌گونه که در اروپا اخیراً عوامل رژیم که قصد توطئه داشتند، دستگیر شدند. رژیم ایران بزرگترین زرادخانه موشکهای بالستیک در خاورمیانه را دارد. تلاشهای رژیم ایران برای تحکیم دخالتش در سوریه و تسلیح شبه‌نظامیان حزب‌الله، حملات هوایی اسراییل را برانگیخته است. این اعمال نشان‌دهنده دخالت درازمدت رژیم ایران در این منطقه و ریسک بروز جنگ است.

 

وی درباره تهدیدات سایبری رژیم ایران و سه کشور دیگر گفت: کشورهای چین، روسیه، کره شمالی و ایران مشغول ارتقای توانمندیهای سایبری خودشان هستند که نسبتاًً با هزینه کم انجام می‌شوند ولی در حال ارتقا و تقویت شدن هستند.

این تهدیدات سایبری شامل سرقت اطلاعاتی، تلاش برای نفوذ در جلب افکار عمومی و ایجاد روشهایی برای اخلال در زیرساختارهای حساس می‌شوند.

 

روز دوشنبه ۸بهمن ۹۷ آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرد احتمال دارد رژیم ایران بر فعالیتهای جاسوسی سایبری خود بیفزاید.

علت این روند، بدتر شدن روابط رژیم ایران با غرب و خواست این کشور برای تقویت پایه‌های قدرتش در خاورمیانه عنوان شده است.

آژانس امنیت دیجیتالی اتحادیه اروپا دوشنبه اعلام کرد که رژیم ایران احتمالاً با بدتر شدن روابطش با قدرتهای غربی درصدد گسترش فعالیتهای جاسوسی سایبری‌اش است.

 

لازم به یادآوری است که اتحادیه اروپا در ماه جاری در واکنش به آزمایشهای موشکی رژیم ایران و سوءقصدهایی که علیه اپوزیسیون این کشور در خاک اروپا صورت گرفته، نخستین تحریم هایش را علیه این رژیم از زمان توافق اتمی سال ۲۰۱۵مقرر کرد.

 

در گزارش آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا اعلام شده است: «تحریمهای تازه مقرر شده علیه ایران احتمالاً این کشور را وادار خواهد کرد فعالیتهای تهدیدآمیز سایبری زیر حمایت دولت را شدت ببخشد تا مقاصد استراتژیک و ژئوپولیتیک خود را در سطح منطقه‌یی دنبال کند

 

همچنین آژانس امنیت شبکه و اطلاعات اتحادیه اروپا فهرستی در مورد هکرهای مورد حمایت دولتها تهیه کرده است.

این گزارش به این نکته اشاره کرده است که چین، روسیه و رژیم ایران "تواناترین و فعالترین فعالان سایبری مرتبط با جاسوسی اقتصادی" هستند.

 

همزمان با این‌که آمریکا در ماه مارس ۲۰۱۸تحریم‌هایی را علیه چند ایرانی به اتهام هک کردن از طرف رژیم ایران مقرر کرد، وزارت امور خارجه رژیم ایران این اقدام را "تحریک‌آمیز، غیرقانونی و بدون دلیل توجیه پذیر" خواند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fad81adb-2cb6-47d0-abeb-e5bf178bb993"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات