728 x 90

کواکس ادعای رژیم ایران مبنی بر وجود تحریم بر سر راه خرید واکسن را رد کرد

کنسرسیوم کواکس
کنسرسیوم کواکس

همتی رئیس کل بانک مرکزی رژیم مدعی شد که به‌دلیل تحریم‌ها و ضرورت دریافت مجوز اوفک امکان خرید واکسن برای وارد کردن به ایران وجود ندارد.

کنسرسیوم کواکس ادعای رژیم را مبنی بر وجود تحریم بر سر راه خرید واکسن کرونا رد و اعلام کرد هیچ مانعی بر سر راه رژیم ایران برای خرید واکسن کرونا وجود ندارد. وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: خرید دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم‌ها نمی‌شود. (خبرگزاری رسمی رژیم - ایرنا ۱۷آذر)

کواکس (covax) طرحی است که در آن هفتاد و شش کشور ثروتمند جهان متعهد شده‌اند به یک برنامه جهانی واکسن کرونا با هدایت سازمان جهانی بهداشت ملحق شوند. هدف از این برنامه کمک به خرید و توزیع عادلانه واکسن کرونا است. ایران هم عضو این کنسرسیوم است.

همزمان روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز دوشنبه در گزارشی که به همین موضوع اختصاص داشت نوشت که یک سخنگوی کواکس روز جمعه گذشته (۴ دسامبر) به این روزنامه گفته: "هیچ مانع قانونی بر سر راه ایران برای تهیه واکسن وجود ندارد."

واشنگتن پست نوشته: "یک سخنگوی کواکس گفته ایران توانسته مجوز لازم از دفتر ویژه نظارت وزارت دارایی آمریکا بر اموال خارجی (اوفک) را با هدف استثناء قائل شده برای پرداخت هزینه‌های خرید واکسن را دریافت کند و به همین علت هیچ منع قانونی بر سر خرید واکسن از سوی ایران به واسطه کواکس وجود ندارد".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/350f7b5d-a509-48a6-92c1-589a25e59935"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات