728 x 90

کوالیس الیوم - ایران؛ انقلابی که هرگز خاموش نمی‌شود

قیام ایران
قیام ایران

کوالیس الیوم ۱۸مهر به قلم ضیاء قدور نوشت دقایق سرنوشت‌ساز اولین سالگرد قیام مردم ایران که سال گذشته در پی کشته شدن مهسا امینی دختر جوان کرد به دست گشت پلیس سرکوبگر «اخلاق» آغاز شد، با گام‌هایی سنگین گذشت. درست همانند عقربه‌های ساعتی برای رژیم ایران که از بازگشت دوباره‌ٔ انقلابی خشمگین به کف خیابان، مضطرب و بیمناک است و به کندی حرکت می‌کند.

اثبات شد که قیام مردم ایران که در شهریور ۱۴۰۱ شعله کشید به نسبت قیامهای قبلی رادیکال‌تر بود و صحنه بی‌نظیر داخلی را ترسیم نمود که در آن قیام‌آفرینان ایرانی  به‌طور فزاینده‌یی آماده رویارویی با نیروهای امنیتی رژیم ایران به هر قیمت هستند. در این قیام زنان ایران نقش برجسته و محوری به‌عنوان نیروی محرک و دینامیزم قیام مردمی را به‌طور درخشان و روزافزونی ایفا نمودند. در واقع این قیام ویژگی‌هایی داشت که آنرا متمایز می‌کرد و مانند قیامهای قبلی تنها یک قیام گذرا نبود.

... .

آنچه که قیام مردمی اخیر را به زنگ خطری برای رژیم حاکم تبدیل کرد میزان آمادگی مردم برای ریسک کردن تا سرحد ممکن بود و این باعث شد که رژیم آشکارا و با دستانی لرزان به چماق سرکوب متوسل شود.

... از طرف دیگر ساختار و ماهیت رژیم آخوندی اصلاح‌ناپذیر است و به‌خاطر این‌که رژیم هم‌چنان به همان سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش که منجر به انقلاب شهریور ۱۴۰۱ شد ادامه می‌دهد، بذرهای انقلاب هم‌چنان زنده و قابل رشد و نمو باقی مانده‌اند.

... اسناد مهمی که توسط گروه «قیام تا سرنگونی» نزدیک به سازمان مجاهدین خلق ایران، جنبش اصلی اپوزیسیون ایران افشا شد اثبات می‌کند که رژیم در مواجهه با قیام به دست و پا زدن افتاده است.

... در یکی از این پرونده‌ها به‌علت برکناری شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، اشاره شده است و آن را عدم ارائه برنامه منسجم برای رسیدگی به مسائل مربوط به پیش‌بینی قیام گسترده مردمی در شهریور۱۴۰۱ دانسته است.

... در نامه محرمانه دیگری که گروه «قیام تا سرنگونی» نزدیک به سازمان مجاهدین خلق آنرا منتشر نموده، نامه سری سلامی فرمانده سپاه پاسداران افشا شده است که در آن و در پی شعله‌ور شدن قیام شهریور۱۴۰۲ از رئیس‌جمهور ایران می‌خواهد «اینترنت را برای همیشه ببندد»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0edba8c8-8365-41af-bd1a-b9e20097963a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات