728 x 90

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت + عکس

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی
کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

روز شنبه ۲۱دی ۹۸برابر با ۱۱ژانویه ۲۰۲۰، کنوانسیون ایرانیان مقیم کالیفرنیا در لس‌آنجلس در حمایت از قیام مردم ایران و پشتیبانی از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور شخصیتهای آمریکایی پاتریک کندی، ژنرال جیمز کانوی، سناتور رابرت توریسلی، سفیر لینکلن بلومفیلد و پرفسور ایوان ساشا شیهان برگزار گردید، شرکت‌کنندگان و سخنرانان ضمن محکوم کردن شلیک موشک به هواپیمای مسافربری توسط نیروهای رژیم و حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی، به محاکمه و حسابرسی از دست‌اندر کاران کشتار مردم ایران فراخوان دادند.

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پیامی به این کنوانسیون با اشاره به شلیک پاسداران به هواپیمای اوکراینی که باعث جان‌ باختن ۱۷۶انسان بی‌گناه شد، گفت خامنه‌ای مثل همیشه از مردم ایران (انتقام سخت) گرفت و همزمان به تهدید مجاهدین در آلبانی روی آورد.

پیام به گردهمایی قیام مردم ایران برای آزادی در کالیفرنیا

پیام به گردهمایی قیام مردم ایران برای آزادی در کالیفرنیا

 

خانم رجوی تأکید کرد که استراتژی صدور ارتجاع و تروریسم حکومت آخوندی بر اثر قیامهای خلق‌های ایران و عراق و لبنان در حال فروپاشی است. اکنون در قیامهای بی‌وقفه و مبارزه کانون‌های شورشی، طلوع ایران آزاد دیده می‌شود.

 

در کنوانسیون ایرانیان مقیم کالیفرنیا سخنرانان هلاکت سردژخیم قاسم سلیمانی قاتل مجاهدان اشرفی، سرکوب کننده قیامهای مردم ایران و تروریست شناخته شده را یک ضربه جدی و غیرقابل جبران به رژیم آخوندی توصیف کرده و آنرا یک گام کیفی در تسریع پروسه سرنگونی رژیم در ایران توصیف کردند.

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

 

نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب با دادن پیامهایی، از کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا و اهداف آن حمایت کردند.

در این گردهمایی یادواره‌ای برای گرامی‌داشت قربانیان جنایت فجیع سرنگون کردن هواپیمای مسافری اوکراینی توسط سپاه پاسداران ولایت فقیه، برگزار شد.

در این گردهمایی نمایندگان جوامع ایرانیان، به ترسیم جنبه‌های مختلف قیام مردم ایران پرداختند، جوانان برنامه‌های هنری اجرا کردند و محمد شمس با اجرای چند قطعه موسیقی، آنها را تقدیم کانون‌های شورشی مجاهدین خلق ایران کرد.

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

 

در کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا که با حضور شخصیتهای آمریکایی پاتریک کندی، ژنرال جیمز کانوی، سناتور رابرت توریسلی، سفیر لینکلن بلومفیلد و پرفسور ایوان ساشا شیهان برگزار گردید، شرکت‌کنندگان و سخنرانان ضمن محکوم کردن شلیک موشک به هواپیمای مسافربری توسط نیروهای رژیم و حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی، به محاکمه و حسابرسی از دست‌اندر کاران کشتار مردم ایران فراخوان دادند.

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

 

سناتور توریسلی گفت: مقاومت مردم ایران به پیشتازی مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران یک چیز را به‌خوبی اثبات کرده است و آن این‌که این رژیم قطعاً سرنگون خواهد شد و آزادی به ایران خواهد آمد.بگذارید به حاکمان تهران بگویم، در آمریکا هم جمهوریخواهان و هم دمکراتها هر دو از اقدام ترامپ برای به هلاکت رساندن قاسم سلیمانی جنایتکار و قاتل مجاهدان اشرف حمایت می‌کنند و هر دو خواستار تغییر رژیم در ایران هستند و این قطعاً محقق خواهد شد.

 

ژنرال جیمز کانوی گفت مقاومت ایران بخش عمده (مورد توجه) سیاست‌های بین‌المللی در قبال ایران است، چرا که هیچ مسیر دیگری بجز سرنگونی رژیم ضدبشری آخوندی باقی نمانده است.

پاتریک کندی گفت قاسم سلیمانی یک جنایتکار و مرادف تروریسم بود. او باید به هلاکت می‌رسید.

پاتریک کندی از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران فردا حمایت کرد و گفت این برنامه نوید دهنده یک ایران مبتنی بر دموکراسی و حقوق‌بشر و برابرای زن و مرد است.

 

سفیر لینکلن بلومفیلد گفت مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران پیشتاز نبرد برای تغییر رژیم در ایران هستند.

پروفسور ایوان ساشا شیهان درباره سفر هیات شخصیتهای آمریکا به اشرف۳گفت: ”آنچه ما مشاهده کردیم چشمان ما را باز کرد و بسیار دلگرم‌کننده بود: یک جنبش اپوزیسیون سیاسی منسجم، با یک تاریخچه طولانی مبارزه علیه بنیادگرایی و دیکتاتوری، با یک پلتفرم سیاسی به‌خوبی تعریف شده، که آینده دموکراتیک ایران را نوید می‌دهد.

 

 

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا-حمایت از قیام مردم ایران و کانونهای شورش و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت

خانمها و آقایان

به کنوانسیون کالیفرنیا برای یک ایران آزاد خوش آمدید.

برنامه امروز ما توسط انجمن کالیفرنیا برای دموکراسی در ایران و جامعه ایرانیان مقیم کالیفرنیای شمالی برگزار می‌شود.

مایلم با تشکر از همه برگزار کنندگان این برنامه و داوطلبان شروع کنم. ما هم‌چنین با یک درود گرم به سرزمین مادری خود ایران، سرزمین شیر و خورشید، سرزمین معترضان شجاع، سرزمین شورش، سرزمین کانونهای شورشی، مردان، زنان، جوان و پیر، در هر گوشه ایران شروع می‌کنیم. ما به شما درودمی‌فرستیم، ما در کنار شما هستیم و امروز در اینجا هستیم تا اعلام همبستگی کنیم

من هم‌چنین می‌خواهم تبریک ویژه‌یی برای اشرف ۳ بگویم، قطب نمای محرک مقاومت ایران، قلب تپنده جنبش برای آزادی ایران. ما برای پیمودن راه و برای الهام گرفتن به شما نگاه می‌کنیم، و فداکاری‌هایی که برای ملت ایران و آزادی کردید را گرامی می‌داریم.

سناتور رابرت توریسلی

توریسلی: از همه شما بسیار سپاسگزارم. چهل سال آزادی از دست رفته. پرورش نسل‌های متوالی در فقر. مردمی بزرگ روی زانویشان. فرهنگ بزرگی به خطر افتاده.

اما هیچ قدرتی بر روی زمین وجود ندارد که آن‌قدر عمر طولانی داشته باشد که آزادی بشر را محو کند. من می‌دانم که به‌نظر می‌رسد آخوندها قدرتمند بر روی جایگاه خود نشسته‌اند، مردم بی‌گناه را می‌کشند، مخالفان را می‌کشند، آزادی را سرکوب می‌کنند. بله، آنها قدرتمند به‌نظر می‌رسند. من این را شنیده‌ام.. اما پشته خاکستر تاریخ مملو از افرادی مثل آخوندهاست.

وقتی خانم رجوی را می‌شنوید که درباره اجتناب‌ناپذیر بودن تغییر صحبت می‌کند، او از منظر (آنچه که در) تاریخ واقع شده با شما صحبت می‌کند، نه صرفاً تئوری. و در این هدف، همه ما نقشی برای ایفا کردن داریم. چه شما در کالیفرنیا باشید و چه در خیابانهای تهران، همه ما نقشی برعهده‌داریم. هر چک که شما به‌عنوان کمک مالی می‌نویسید یک گلوله است. به یاد داشته باشید که میراث شما به چه معنی است. و درک کنید که چگونه می‌توانید دنیا را تغییر دهید. زیرا این تغییر در دست شماست. آن صدها جوان که در ماه‌های گذشته در خیابانها و شهرهای سراسر ایران درگذشتند، اعتقاد داشتند که در جهان افرادی هستند که پشت سر آنها ایستاده‌اند. یعنی شما. آنها معتقد بودند که تنها نیستند. آنها معتقد بودند که شما و افرادی مانند شما را دارند. آنها با اعتقاد بر این‌که در همبستگی با هدفی بزرگتر از خودشان بودند، جان دادند. و آنها درست می‌گفتند. اگر شما اینجا ایستادگی کنید و اگر تعهد کنید که هرگز تسلیم نشوید و هرگز کوتاه نیایید.

روزی که منتظر ماندیم تا مردم ایران بگویند دیگر بس است فرا رسیده است. روزی که دولت ایالات متحده استمالت را کنار بگذارد فرا رسیده است. اما من نمی‌خواهم به آن روز نگاه کنم بدون این‌که به‌خاطر بسپارم که چگونه به این لحظه آخر رسیدیم. اول، برای کسانی که صدای ما را در اردوگاه اشرف ۳در آلبانی می‌شنوند، شما در عراق آنجا بودید که سپاه پاسداران به شما موشک می‌زد و برادران و خواهران شما را می‌کشت. تشکر از شجاعتتان.. شما جلودار هستید شما هرگز تسلیم نشدید. تاریخ ایران هرگز شما را فراموش نخواهد کرد.

به خانم رجوی، که زندگی خود را از همان روزی که این هدف را برای خود قرار داد کنار گذاشت، که یک دقیقه یا یک ساعت یا یک سال از زندگی خود را به هدر نداد، بلکه تمام وقت و زندگی خود را برای آزادی ایران داد، هنگامی که تاریخ را می‌نویسند، تاریخ ایران برای شما صفحه‌ای خواهد داشت.

من حالا می‌خواهم از هر یک از شما بشنوم، آیا شما هر روز قول می‌دهید یک کار انجام دهید، یک کار برای آزاد کردن وطنتان؟ متشکرم. هر روز یک چیز ضرب در یک میلیون ایرانی در سرتاسر آمریکا، ده میلیون در سراسر جهان غرب، تکثیر می‌شود. هر روز یک چیز، هر شخص، پیام دیگری، بیانیه دیگری، دلار دیگری، موضع دیگری. این یک موج تغییر است. این یک کوه فعالیت است. این نیرویی است که هیچ دیکتاتوری هرگز نمی‌تواند با آن مقابله کند.

اکنون، سرانجام، بعد از صحبت با مردم ایران، با تبعیدیان، با شما، می‌خواهم یک کلمه به رسانه‌های آمریکایی و هم‌نوعان آمریکایی‌ام بگویم که شاید همان فرهنگ شما را نداشته باشند. وقتی به پایان رژیم در تهران می‌رسد، فقط به آن‌چه می‌گوییم نگاه نکنید بلکه به آن‌چه انجام می‌دهیم نگاه کنید. در آمریکا هیچ شکافی در آمریکا در مورد ساقط کردن رژیم در تهران وجود ندارد. ما به‌عنوان یک ملت، دموکرات یا جمهوری خواه، لیبرال و محافظه‌کار متحد هستیم، نابودی رژیم را در تهران می‌خواهیم. ما یک مردم با یک سیاست هستیم: نابود کردن رژیم در تهران. ما یکی هستیم.

این آخوندها پایان خود را خواهند دید. آنها به‌زودی آن را خواهند دید. شما زندگی کرده‌اید تا یک ایران آزاد را ببینید. آن اینجاست. حتی در شرایطی که نمی‌توانید آن را ببینید، جلوی چشمان شما در حال آشکار شدن است. خدا شما را حفظ کند. تشکر از شما به‌خاطر دعوت من. سال بعد باهم در تهران.

 

پروفسور ایوان ساشا شیهان-مدیرکل دانشکده روابط عمومی و بین‌المللی دانشگاه بالتیمور

خانمها و آقایان

دنیا بر سر یک دو راهی ایستاده، و آرمان دمکراسی در ایران در لحظه‌ای بسیار حساس قرار گرفته است. به مدت چهار دهه، جهان شاهد تروریسم، جنگ‌افروزی و کین توزی جمهوری اسلامی ایران بوده است. شاهد نقض حقوق‌بشر، گروگان‌گیری و خشونت نیابتی بوده‌ایم، شاهد ارسال سلاح و صدور بنیادگرایی بوده‌ایم، و در ماههای اخیر دیدیم که رژیم هزاران و هزاران تظاهر کننده را باز داشت و زندانی کرده است. ولی ما هم‌چنین شاهد اقدامات مقاومت شجاعانه از جانب مردم ایران بوده‌ایم. رژیم و همه چیزی که آن را نمایندگی می‌کند به‌روشنی در مقابل دیدگان جهانیان قرار گرفته است. اما جهان اینک در معرض یک انتخاب قرار گرفته است: آیا ما از خواسته‌های مردم ایران برای آینده‌ای که هر چه بیشتر صلح‌آمیز و آزاد و دموکراتیک باشد حمایت می‌کنیم؟ یا به استمالت آخوندهای قاتل در تهران ادامه خواهیم داد؟ بگذارید مطلقاً شفاف صحبت کنم: افتخار دارم در کنار خواسته‌های مردم ایران برای دموکراسی و آزادی در کشورشان بایستم. این تابستان امکان آن را داشتم به‌همرامی چند تن از سخنرانانی که شانس گوش کردن به سخنانشان را داشتید در یک هیأت دو حزبی از سیاستمداران آمریکایی در یک مأموریت تحقیق به اشرف۳، مقر جدید مجاهدین خلق در آلبانی برویم. هیأت ما در برگیرنده ژنرالهای چهار ستاره، دموکرات و جمهوریخواه، مستقل، چه لیبرال و چه محافظه کار، کارشناسان سیاست خارجی و اعضای شاغل کنگره، دولتمردان سابق، سفرا، متخصصان اطلاعات، نظامیان، فرمانداران، دانشگاهیان و فعالان حقوق‌بشر بود. ۳۵۰چهره از ۴۷کشور به ما پیوسته بودند. در جریان این سفر ما دید دست اولی نسبت به اپوزیسیون اصلی آخوندها به‌دست آوردیم. چیزی را دریافتیم که محققان بسیار زودتر از ما دریافته بودند و واشنگتن مدتهاست از قبول آن طفره می‌رود: این‌که آخوندها چهره‌های همیشه پیروز صحنه خاورمیانه نیستند. رژیم ایران بیش از هر چیز از مردم خودش می‌ترسد، و رژیم حاکم در تهران بیش از هر زمان دیگر آسیب پذیر است. آن‌چه هیأت ما شاهدش بود واقعاً جالب و عمیقاً امیدوارکننده بود. با چشمان خود یک جنبش اپوزیسیون سیاسی مستحکم و متشکل با تاریخچه‌ای از مبارزه علیه بنیادگرایی و دیکتاتوری را دیدیم، که توسط زنی روشن و خارق‌العاده با یک پلتفرم سیاسی روشن رهبری می‌شود، با شبکه پیچیده‌ای از هواداران در داخل و خارج از کشور. گویی به آینده دموکراتیک و پلورالیستی ایران می‌نگریم. طی دیدارمان دسترسی بی‌قید و شرط به تمامی نقاط قرارگاه داشتیم. مایلم یک جریان را که نمونه‌یی از چیزی که در دیدار ۵روزه مان شاهدش بودیم به‌طور خاص با شما در میان بگذارم. بعد از سخنرانیهای طولانی، شرکت در بحثهای مختلف و موضع‌گیریهای مطبوعاتی، اعضای هیأت ما به شرکت در یک مهمانی شام دعوت شدند که زنان جوان ساکن اشرف۳میزبان آن بودند. نمی‌دانستیم چه چیزی در انتظار مان است، ولی زنانی که آن روز دیدیم دارای اعتماد بنفس و بسیار، بسیار متعهد بودند. زنانی که ملاقات کردیم داستانهای بسیار تکان دهنده‌ای از این‌که خود و خانواده‌شان توسط رژیم ملایان قربانی آن بوده‌اند گفتند. آنها از شکنجه و اعدام توسط رژیم صحبت کردند، نقض حقوق‌بشر و خشونت. ما شاهد جسارت و شجاعت آنها بودیم، پایداری و التزام خلل‌ناپذیرشان به آرمان آزادی در ایران. بعد از این سفر به هیأت آمریکایی مراجعه کردم و گفتم قصد دارم کتابی در مورد آن‌چه طی ۵روز بودن با اپوزیسیون شاهدش بودم بنویسم. رهبران این هیأت به چشمان من خیره شدند، و گفتند تو باید چیزی را که همه ما در کنار اپوزیسیون ایران شاهدش بودیم بنویسی.

خانمها و آقایان

می خواهم به شما بگویم که این کتاب، با عنوان ” مقاومت سر برآورنده ایران” بتازگی توسط کمیته سیاست ایران منتشر شده است. کتاب همین الآن با استقبال پیشاپیش اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا، وزارت امنیت ملی، وزارت دفاع و وزارت‌خارجه روبه‌رو شده است.

در شروع سخنرانی امشب گفتم ما بر سر یک دو راهی ایستاده‌ایم. ما باید همصدا بگوییم یک جایگزین معتبر برای حکومت مذهبی در ایران وجود دارد. آزادی و دمکراسی در دسترس هستند.

خانمها و آقایان،

من کتابم را، کتابمان را، به مبارزان آزادی در ایران و در سراسر جهان تقدیم کردم. اینک در حضور شما، مجدداً خود را وقف این آرمان والا می‌کنم.

تصاویر شهیدان قیام سراسری مردم ایران

تصاویر شهیدان قیام سراسری مردم ایران

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

کنوانسیون ایرانیان در کالیفرنیا حمایت از قیام مردم ایران و کانون‌های شورشی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfd11445-6b8f-4e8b-b73e-8f0793bf4ed3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات