728 x 90

کنفرانس در پارلمان اروپا؛ «قتل‌عام ۶۷، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی، به مصونیت رهبران رژیم ایران پایان دهید»

خانم مریم رجوی - کنفرانس در پارلمان اروپا؛ «قتل‌عام ۶۷، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی» - ۱۶آذر۱۴۰۰
خانم مریم رجوی - کنفرانس در پارلمان اروپا؛ «قتل‌عام ۶۷، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی» - ۱۶آذر۱۴۰۰

کنفرانس در پارلمان اروپا با عنوان «قتل‌عام ۶۷، جنایت علیه بشریت و نسل کشی، به مصونیت رهبران رژیم ایران پایان دهید»، لحظاتی پیش شروع شد.

در این کنفرانس پارلمانی که به‌ابتکار گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا برگزار می‌شود دهها تن از نمایندگان پارلمان و رهبران گروه‌های مختلف پارلمانی حضور دارند.

در این کنفرانس ۲۰۰۰نفر از هموطنان به‌شکل آنلاین شرکت دارند.

 


سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

خانم مریم رجوی در سخنرانی خود از جمله گفتند:

در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر، قیام‌کنندگان در ایران در شهر تاریخی اصفهان برای احقاق حقوق پایمال‌شده‌شان به‌پا خاستند. با این نبرد، شورشگران برای آزادی در ایران، با فداکاری و تحمل رنج‌های بسیار به کلمات میثاق حقوق‌بشر جان می‌بخشند.
این است آنچه در اصفهان و شهرکرد می‌گذرد؛ و آنچه در تیرماه گذشته در شهرهای خوزستان و دهها شهر دیگر در سراسر ایران گذشت.
وقتی‌که آخوندهای حاکم حتی درخواست مردم برای آب را با گلوله پاسخ می‌دهند، هموطنان من هم‌چنان که در میثاق جهانی حقوق‌بشر آمده، «به‌عنوان آخرین علاج به قیام بر ضد ظلم و فشار» رو آورده‌اند. به‌همین دلیل، من در خانه دمکراسی اروپا حاضر شده‌ام و شما نمایندگان ملل اروپا را به حمایت از معترضان در برابر دستگیری و شکنجه و کشتار خیابانی فرامی‌خوانم.
بیش از ۱۵۰۰جوان و نوجوان در قیام آبان۱۳۹۸ به دستور خامنه‌ای و رئیس‌جمهور کنونی‌اش، رئیسی به‌قتل رسیدند، بیش از ۴۰جوان بلوچ در اسفند ماه گذشته توسط پاسداران خونشان بر زمین ریخت و دست‌کم ۱۴جوان عرب در خوزستان که به بی‌آبی اعتراض کرده بودند، از مأموران رژیم گلوله دریافت کردند. آری همه آنها نویسندگان تاریخ حقوق‌بشر هستند.

 

 خاویر زارزالخوس - دبیرکل کابینهٴ نخست‌وزیر اسپانیا (۲۰۰۴)، رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد

خاویر زازالخوس - دبیرکل کابینهٔ نخست‌وزیر اسپانیا (۲۰۰۴)، رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد

همکاران گرامی میهمانان گرامی می‌خواهم به شما اطلاع بدهم که در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر در ایران صحبت خواهیم کرد. هم‌چنین در آستانه روز جهانی در رابطه با نسل‌کشی و بعد روز جهانی حقوق‌بشر هم‌چنین در آستانه روزی که درباره نسل‌کشی قطعنامه‌ای در سازمان ملل تصویب شد
در تابستان ۶۷ رژیم ایران دست به اعدام ۳۰هزار زندانی سیاسی زد. این اقدام به‌طور خاص علیه اپوزیسیون ایران صورت گرفته ۳۰سال گذشته ولی هیچ‌کدام از مرتکبان مجازات نشده‌اند. زمان آن است که اقداماتی صورت بگیرد تا دیگر این‌چنین اقداماتی صورت نگیرد.

از بدو تأسیس جمهوری اسلامی این رژیم دست به صدور بنیادگرایی زده و یکی از اصلی‌ترین حامیان بنیادگرایی در منطقه می باشد
در این لحظه که جهان علیه تولید سلاحهای اتمی است باید نقش رژیم را در نقض حقوق‌بشر برجسته کنیم. این بدترین نقض حقوق‌بشر است. باید به مبارزه خانم رجوی برای حقوق‌بشر درود فرستاد. باید اقدامات بیشتری در راستای احقاق حقوق‌بشر بکنیم. از شرکت خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت متشکر هستیم. خانم رجوی شما در ایجاد یک ایران آزاد با رعایت حقوق‌بشر فداکاری بسیاری کرده‌اید هیچکسی بهتر از خانم رجوی در موقعیتی نیست که در رابطه با حقوق‌بشر صحبت کند.

 


میلان زور نماینده پارلمان از اسلوانی، معاون کمیسیون فرهنگ و آموزش پارلمان اروپا، وزیر آموزش و پرورش اسلوانی ۲۰۰۴ - ۲۰۰۸

میلان زور نماینده پارلمان از اسلوانی، معاون کمیسیون فرهنگ و آموزش پارلمان اروپا، وزیر آموزش و پرورش اسلوانی ۲۰۰۴ - ۲۰۰۸

خانم رجوی عزیز همکاران گرامی به همه‌تان خوش‌آمد می‌گویم. این رژیم فاسد است و مردم ایران شایان توجه ما هستند.

زمان آن است که تحریمهای جدی علیه این رژیم اعمال شود. قطعنامه‌ای که تصویب شده بیش از ۱۰۰نماینده علیه عاملان جنایت موضع گرفته و خواهان پیگرد این ناقضان حقوق‌بشر هستند.


 

خوان فرناندو لوپز آگویلار - وزیر دادگستری اسپانیا (۲۰۰۷)، رئیس کمیسیون آزادی‌های مدنی

خوان فرناندو لوپز آگویلار - وزیر دادگستری اسپانیا (۲۰۰۷)، رئیس کمیسیون آزادی‌های مدنی

آقای گوترز علیه ناقضین حقوق‌بشر در سال۶۷ موضع گرفته است من خواهان این هستم که اروپا یک سیاست قاطع در برابر رژیم ایران و مسأله حقوق‌بشر را شرط رابطه با ایران اعلام کند هم‌چنین جنایت در سال۶۷ را محکوم کند.

 

 آنا فوتیگا وزیر سابق خارجه لهستان (۲۰۰۹)، نماینده پارلمان اروپا

آنا فوتیگا وزیر سابق خارجه لهستان (۲۰۰۹)، نماینده پارلمان اروپا

بسیار خوشبخت هستم از این‌که در این جلسه به شما گوش می‌کنم. ما در پارلمان اروپا تلاش کردیم که نهادهای اروپایی یک موضع قاطعی علیه رژیم ایران داشته باشند و خوشبختانه توانستیم نقض حقوق‌بشر را محکوم کنیم. ولی با روی کار آمدن رئیسی یکی از قاتلان ۶۷ و یک نفر که در نسل‌کشی نقش داشته است ما باید در رابطه با خانواده‌ها و پدران و مادران آنها بیاندیشیم. هم‌چنین باید در رابطه با آبان۹۸ که مردم ایران کشتار شدند این جنایات را محکوم کنیم.
به‌نظرم محاکمه حمید نوری به‌خصوص شاهدان در اشرف۳ که توانستند شهادت بدهند و هم‌چنین شهادتهای مختلفی که در نهادهای مختلف علیه رژیم ایران ابراز کردند امید می‌دهد
کسانی که تمایل دارند با این رژیم تعامل کنند سرانجام ۸۰درصد اقدامات تجاری ایران هم‌چنان تحت کنترل سپاه پاسداران است که بازوی رژیم ایران و از جمله مسئول قتل‌عام مردم ایران هستند، جدای از محکوم کردن باید مصونیت علیه این جنایتکاران لغو شود.

 

پاتریسیا تویا معاون کمیسیون صنعت، تحقیقات و انرژی پارلمان اروپا

پاتریسیا تویا معاون کمیسیون صنعت، تحقیقات و انرژی پارلمان اروپا

من بسیار خوشحال هستم از دیدن خانم رجوی و خوشآمد می‌گویم ما خانم رجوی را به‌عنوان رهبر جنبش مقاومت ایران که رودروی رژیم ایران و تعهد او را برای ایران آزاد می ستاییم. ما به این ایران آزاد اعتقاد داریم ما اعتقاد به تعهد شما برای تحقق ایران آزاد داریم. خانم رجوی برنامه ده ماده‌ای اعلام کرده است و این برنامه شامل برابری زنان و مردان است. زنان جوان در ایران الگوهایی در اشرف۳ از زنان مجاهد دارند که به آنها امید می‌دهند
در اصفهان فقط به‌خاطر آب، شلیک مستقیم کردند و از وقتی رئیسی روی کار آمده خیلی بدتر شده است. ما اعتقاد داریم که رعایت حقوق‌بشر در صدر شروط روابط دیپلماتیک با رژیم ایران باید تعیین شود.

 


پتری سارواما - معاون کمیسیون کنترل بودجه پارلمان اروپا

پتری سارواما - معاون کمیسیون کنترل بودجه پارلمان اروپا

من خوشحالم که بار دیگر جمع شده‌ایم در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر
مردم ایران دارند تحت حکومت مستبدان ایران فداکاری می‌کنند. متأسفانه قیام‌های مردم ایران توجه کمتری را جلب کرده در مقایسه با مذاکره اتمی با رژیم ایران.
جامعه جهانی دست به‌عمل بزند اتحادیه اروپا باید موضع قاطع در راستای تحریم علیه رژیم ایران بگیرد رژیم ایران تلاش می‌کند که بگوید هیچ آلترناتیوی وجود ندارد در حالی‌که مردم ایران یک آلترناتیو واقعی دارند. باید کانونهای شورشی بدانند که ما اقدامات شجاعانه آنها را تحسین می‌کنیم و در کنار آنها هستیم.
من اعتقاد دارم باید جنایت۶۷ علیه مردم ایران محکوم شود. این کمترین کاری است برای خانواده‌های آنها.
خانم رجوی شما ۲سال پیش به استراسبورگ آمدید و کتاب با ارزش نقض حقوق‌بشر را به ما معرفی کردید، شما روزی موفق خواهید شد که دمکراسی را در ایران محقق کنید. ما در کنار شما خواهیم بود و من اعتقاد راسخ دارم که آفتاب آزادی در ایران خواهید تابید.

 

استاتیسلاو پولچاک - نماینده پارلمان اروپا از چک

-استاتیسلاو پولچاک - نماینده پارلمان اروپا از چک

دوستان عزیز خانم رجوی گرامی عصر به خیر از پراگ و جمهوری چک به دوستانمان در شورای ملی مقاومت ایران اعلام می‌کنم از شما به‌خصوص خانم رجوی حمایت می‌کنیم.
من چند بار در گردهمایی شما در پاریس شرکت کردم و هرکس شرکت می‌کند می‌بیند جنبش شما چقدر قدرتمند است.
وقتی شما با تلاش توانستید لیست‌های تروریستی را به هم بزنید یک پیروزی بزرگ بود.
جهان دارد تهدیدات رژیم در داخل کشور و مردم منطقه و سایر نقاط جهان را درک می‌کند.
این وظیفه ما در پارلمان اروپا است که حمایت کنیم از شورای ملی مقاومت ما این رژیم را به‌خوبی می‌شناسیم که جنایت علیه بشریت مرتکب شده است در پایان می‌خواهم از شما خانم رجوی تشکر کنم و از جنبش شما حمایت کنم.

 


ایزابل بن خومه آ - معاون کمیسیون توسعه منطقه‌یی پارلمان اروپا

-ایزابل بن خومه آ - معاون کمیسیون توسعه منطقه‌یی پارلمان اروپا

وظیفه ما است در پارلمان اروپا از شما و دموکراسی در ایران حمایت کنیم.
ما باید از اعترضات در ایران حمایت کنیم و ما باید به یاد بیاوریم جنایت سال۶۷ را به‌عنوان جنایت علیه بشریت.
ما باید به یاد داشته باشیم تمامی اعمال در مورد نقض حقوق‌بشر را.
ما در پارلمان اروپا از شما حمایت می‌کنیم و نقض حقوق‌بشر را محکوم می‌کنیم ما هم‌چنان از شما حمایت می‌کنیم تا صدای شما را به جهان برسانیم.

 

ماسیلیس نماینده پارلمان اروپا از لیتوانی

ماسیلیس نماینده پارلمان اروپا از لیتوانی

خانم مریم رجوی رهبر مقاومت دمکراتیک در ایران. خوشحالم امروز در این جلسه در رابطه با قتل‌عام سال۶۷ صحبت کنم.
ما در کنار شما هستیم و همه مردم آزادیخواه جهان باید از این مبارزه حمایت کند ما از شجاعت بی‌وقفه شما علیه رژیم ایران برای حقوق زنان حمایت می‌کنیم. ما از مبارزه شما حمایت می‌کنیم

 


هلموت گویکینک نماینده پارلمان اروپا از آلمان

-آقای هلموت گویکینک نماینده پارلمان اروپا از آلمان

ما جنایت رژیم ایران را نمی‌توانیم تحمل کنیم. خود مردم ایران باید تغییر را انجام بدهند اما ما از این مردم و تغییر در ایران حمایت می‌کنیم.
ایران البته در سال۵۷ یکبار انقلاب کرد و به دیکتاتوری سلطنتی پایان داد. خمینی در آن سال به قدرت رسید امروز می‌شود گفت که آنچه در ایران امروز می‌گذرد هیچ ربطی به خدا ویک حکومت خدایی وجود ندارد.
در حکومت خدایی بردباری و عشق و محبت وجود دارد و رژیم ایران دارد همه این ارزش‌ها را نقض می‌کند و به مردم آسیب می‌رساند.
به خوبی شاهد هستیم که مردم با اعتراضات و تظاهراتشان چطور با رژیم مخالفت می‌کند و با چنین اعتراضاتی باید به جایی رسید که مردم رژیم را ساقط کنند و ما باید پشتیبانی کنیم و در کنار شما قرار داریم.

 

زارزالخوس - دبیرکل کابینهٔ نخست‌وزیر اسپانیا (۲۰۰۴)، رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد

خاویر زازالخوس - دبیرکل کابینهٔ نخست‌وزیر اسپانیا (۲۰۰۴)، رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد

دو نکته مهم است و باید تأکید کنم اولین ان تعهد ما برای آزادی در ایران است و ما وظیفه داریم به ارزش‌های اروپایی وفادار باشیم و متعهد به آرمان آزادی مردم ایران هستیم.
اتحادیه اروپا باید قتل‌عام۶۷ را به‌عنوان یک نسل‌کشی به‌رسمیت بشناسد و ما همه حمایتها را جلب می‌کنیم و رئیسی به‌عنوان عامل قتل‌عام باید محاکمه شود.
پارلمان اروپا باید رئیسی و جنایات او را افشا کند و ضروری است برای عدالت و کسانی که عامل قتل‌عام هستند به دست عدالت سپرده شوند.
محاکمه عناصر رژیم که در اروپا شروع شده پیشرفت خوبی است برای افشای جنایات رژیم و ما پیشرفت آنرا دنبال می‌کنیم.
از شما خانم رجوی تشکر می‌کنم از حضورتان در این کنفرانس خیلی ضروری بود این جلسه را برگزار کنیم برای تعهد مان به ایران آزاد.

 

آلخو ویدال کوادراس - رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

آلخو ویدال کوادراس - رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

می‌خواهم به دوستان عزیزم در پارلمان اروپا تشکر کنم برای برگزاری این جلسه.
بعد از این‌که مردم ایران در چند سال اخیر به خیابان‌ها آمدند صدها قربانی کشته شدند و بسیاری از مردم دستگیر شدند و دستگیری آنها به‌معنای شکنجه است.
ضروری است که ما به سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده عالی آن و کشورهای عضو فشار بیاوریم تا استراتژی خود در رابطه با رژیم را تغییر بدهند.
چندین دهه است که سیاست مماشات فایده‌ای ندارد رژیم مردم را سرکوب می‌کند و به برجام متعهد نیست.
رژیم هرگز حاضر نشد به‌دلیل قتل‌عام۶۷ که ۹۰درصد اعدام شدگان از مجاهدین خلق بودند و این یکی از بزرگترین جنایتها بعد از جنگ دوم جهان است پاسخ بدهد.
در مقابل نقض حقوق‌بشر توسط رژیم کشورهای اروپایی راههای بیهوده‌ای رفتند.
توطئه بزرگ بمب‌گذاری در گردهم‌آیی مقاومت ایران در ویلپنت پاریس یکی از اقدامات جنایتکارانه رژیم است.
شرکت‌های کشورهای اروپایی شاید می‌خواهند با رژیم تجارت داشته باشند و در پشت این سیاست غیرسازنده رازی وجود دارد.
ما باید مبارزه‌مان را برای آزادی و دموکراسی در ایران در پارلمان اروپا ادامه بدهیم.

 

پتراس استراویچیوس، عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا، رئیس هیأت رابطه با افغانستان

-پتراس استراویچیوس، عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا، رئیس هیأت رابطه با افغانستان من واقعاً مفتخرم که بخشی از کمپین جهانی عدالت و تلاشهای بین‌المللی برای پاسخگو قرار دادن رهبران و مقامات رژیم که مسئول قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در ایران در سال۱۹۸۸ هستند، باشم.
به گفته چندین حقوقدان برجسته و حقوقدان حقوق‌بشر، مانند جفری رابرتسون و پروفسور اریک دیوید، آنچه در سال۱۹۸۸ در زندانهای سراسر ایران رخ داد، یک جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی بود.

و از شهادت بسیاری از بازماندگان در دادگاهی در سوئد، که توسط گزارشهای سازمان ملل و عفو بین‌الملل نیز تأیید شده است، می‌دانیم که رئیس‌جمهور فعلی ایران، ابراهیم رئیسی، شخصاً در این قتل‌های سیستماتیک و فراقضایی دست داشته است.
در سالهای اخیر، در حالی‌که کارشناسان، سازمانها و نمایندگان حقوق‌بشری بیشتری از جمله گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد برای ایران حمایت و صدای خودشان را برای عدالت و پایان دادن به مصونیت ناقضان حقوق‌بشر در ایران بلند می‌کنند پیشرفتهای مهمی در این رابطه صورت گرفته است.
ما از نماینده عالی آقای بورل انتظار داریم و می‌خواهیم که کشتار 198 8 را به‌عنوان نسل‌کشی به‌رسمیت بشناسد و از کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل بخواهد که فوراً تحقیقاتی را در مورد کشتار ۱۹۸۸ در ایران با هدف کشاندن عاملان آن به دست عدالت در یک دادگاه بین‌المللی آغاز کنند.

امروز، مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آن برای دموکراسی به رهبری خانم مریم رجوی در سطح جهانی در رابطه با پاسخگو قرار دادن رژیم و به چالش کشیدن سرکوب آن از طریق اعتراضات مردمی به‌رغم سرکوب شدید، در حال پیشرفت بزرگی هستند.

سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و همه سازمانها باید نهایت تلاش را بکنند تا عاملان آن را به دست عدالت بسپارند.

اتحادیه اروپا به جای ایستادن بر سر راه آنها باید در کنار آنها بایستد.

 


رافائله فیتو – وزیر روابط مناطق ایتالیا (۲۰۱۱)، رئیس مشترک گروه محافظه کاران

-رافائله فیتو – وزیر روابط مناطق ایتالیا (۲۰۱۱)

برنامه امروز فقط از بابت مسائلی که در آن مطرح می‌شود مهم نیست بلکه از آن جهت هم اهمیت دارد که در روزهای آتی ما بزرگداشت روزهای دفاع از حقوق‌بشر و پیشگیری از نسل‌کشی را هم خواهیم داشت دو روزی که از جهاتی به عقیده من در مورد ایران بسیار مهم می‌باشد، رژیم ایران هم‌چنان با سرکوب و پایمال کردن حقوق مردم به حکومتش ادامه می‌دهد، آمار نقض حقوق‌بشر که از طرف سران این حکومت اعمال می‌شود بیشمار است، آخرین آنها سرکوب 26نوامبر گذشته می‌باشد که در آن نیروهای رژیم به جمعیت تظاهر کنندگان صلح‌آمیز در اصفهان که به‌خاطر کمبود آب تظاهرات می‌کردند شلیک کردند. این موضوع متأسفانه واهمه ما را که در روزهای گذشته به آن هشدار می دادیم تأیید نمود. این دقیقاً به این معنی است که در این مقطع تاریخی این رژیم حاضر است برای بقاء خودش دست به هر کاری برای از میان برداشتن مخالفان خودش بزند، دقیقاً به همین خاطر است که معتقدم در این شرایط خاص تاریخی که در آن به‌سر می بریم جامعه جهانی و اتحادیه اروپا می‌بایست یک سیاست قاطع در مقابل رژیم اتخاذ کند. و هم‌چنین همکاری و همبستگی ما ورای اقیانوس اطلس بسیار مهم و بنیادی می باشد تا این‌که مذاکره‌کنندگان اروپایی و و آمریکایی متحد شده و در مورد حقوق‌بشر و گفتگوهای پروژه اتمی با هم به توافق برسند. از یک‌طرف می‌بایست تحریم‌های مشخصی را علیه ایران اعمال کرد و از طرف دیگر لازم است که تاکتیکهای رژیم ایران را افشا کرد و نگذاشت که رژیم از مذاکرات هسته‌یی برای گرفتن زمان برای پیشبرد پروژه اتمیش استفاده کند. این غیرقابل قبول است. من مطمئن هستم که در این برنامه مثل برنامه‌های گذشته ایده‌ها و پیشنهاداتی برای تقویت همیاری و همکاری در میان همه کسانی که در قلب شان به آینده ایران امید دارند. مانند خانم رجوی و تمام دوستانی که روزانه فعالیت می‌کنند برای یک ایران آزاد و دمکراتیک. و امیدوارند که در آینده نزدیک این بتواند به‌عنوان طرفی قابل اعتماد برای همکاریهای آتی باشد.
همگی موفق باشد و با امید به‌زودی

 


خانم ایزابلا توالیه ری - عضو کمیسیون زنان و برابری پارلمان در اروپا

-خانم ایزابلا توالیه ری - عضو کمیسیون زنان و برابری پارلمان در اروپا

رئیس‌جمهور محترم، همکاران عزیز
دیکتاتوری مذهبی زن‌ستیز حاکم بر کشوری بزرگ و ثروتمند، جمعیت ایران را به خیابان‌ها کشانده است. بحران آب که تابستان گذشته اعتراضات مردمی را در منطقه خوزستان برانگیخت، در روزهای اخیر در اصفهان و دیگر نقاط کشور تکرار شده است. بیش از نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و رژیم نه اراده و نه توانی برای پاسخگویی به نیازهای آنها را دارد.
تورم سرسام‌آور و افسارگسیخته مردم ایران را به زانو درآورده است. در این وضعیت دراماتیک زنان ایرانی بیش از‌پیش آسیب می‌بینند و اولین قربانیان هستند. بسیاری از زنان، زنان شجاع، خود را به‌دلیل سرپیچی از رژیم در زندان می‌بینند. از سوی دیگر، در هر جنبش اعتراضی در ایران، زنان پیشتاز هستند و همواره اینها هستند که اعتراضات را در ایران رهبری می‌کنند که متأسفانه مطبوعات ما از آنها غفلت می‌کنند.
جنبش مقاومت ایران نیز توسط یک زن مسلمان و دموکرات به نام مریم رجوی رهبری می‌شود. در درون جنبش، زنان دارای مناصب مسئولیتی هستند و همه اینها نویدبخش یک ایران آزاد، دمکراتیک و سکولار آینده مبتنی بر حاکمیت قانون است. دقیقاً به همین دلیل من به‌عنوان نماینده مردم ایتالیا و اروپا و به‌عنوان یک زن احساس نزدیکی به زنان ایرانی در مبارزه برای آزادی خود و کشورشان دارم.
کشورهای دمکراتیک، به‌ویژه اتحادیه اروپا، باید و می‌توانند با قرار گرفتن در کنار مبارزات مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها، نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کنند. به یاد داشته باشیم که ایران کشوری اساسی در صفحه شطرنج خاورمیانه است که ثبات منطقه به آن بستگی دارد. بنابراین مبارزه مردم ایران برای رهایی از رژیم بنیادگرا از آن ماست و به ما نیز مربوط است و وظیفه اخلاقی و دمکراتیک داریم که از آن حمایت کنیم.


فرانس بگوویچ – وزیر کشاورزی اسلوونی (۲۰۱۳)، نماینده پارلمان اروپا

-فرانس بگوویچ – وزیر کشاورزی اسلوونی (۲۰۱۳)، نماینده پارلمان اروپا

خانم رجوی عزیز
مانند بسیاری از همکارانم، من از مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخب آن خانم مریم رجوی حمایت کرده‌ام، زیرا او یک پلتفرم دمکراتیک برای ایران آینده دارد. من به‌عنوان حامی حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران، معتقدم اتحادیه اروپا باید در کنار مردم ایران که رژیم و رئیس‌جمهور آن ابراهیم رئیسی را طرد می‌کنند، بایستد.

دنیا می‌داند که رئیسی قاتل هزاران نفر و نماینده مردم ایران نیست. او باید به‌دلیل اعدام دهها هزار تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران و دیگر فعالان ایرانی در طول ۳۳سال گذشته که به ملاها نه گفتند و خواستار آزادی و دموکراسی بودند، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

تظاهرات مداوم کشاورزان در اصفهان و سایر شهرهای سراسر ایران با شعار مرگ بر دیکتاتور نشان می‌دهد که مردم ایران خواهان تغییر هستند و مقاومت ایران و واحدهای مقاومت آن در داخل ایران به مردم کمک می‌کنند تا به این هدف برسند. آنها سزاوار حمایت ما هستند و اتحادیه اروپا باید از آنها حمایت کند.

من هم به همکارانم می‌پیوندم تا از اتحادیه اروپا و شورا بخواهیم که با تخفیف تحریم‌ها از رژیم ایران دلجویی نکنند اما در عوض تحریمهای جدیدی را علیه رئیسی به‌دلیل قتل‌عام زندانیان سیاسی وضع کنند و کل سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی به‌خاطر کشتار معترضان در خیابانهای ایران لیست‌گذاری کنند.

من هم‌چنین از آقای بورل می‌خواهم با صدای بلند خواستار تحقیقات سازمان ملل‌متحد در مورد قتل‌عام سال۱۹۸۸ و محاکمه رئیسی شود.

من به حمایت از مردم ایران، مقاومت آنها که توسط خانم رجوی رهبری می‌شود تا روزی که ایران آزاد شود و رهبران رژیم در دادگاههای بین‌المللی به دست عدالت سپرده شوند، ادامه خواهم داد.

 


 آنا بونفریسکو - عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا

آنا بونفریسکو - عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا

دوستان عزیزم در ایران آزاد
روز بین‌المللی بزرگداشت و پیشگیری از نسل‌کشی و روز بین‌المللی حقوق‌بشر بسیار مهم می‌باشند. چرا که در چنین روزی، بیش از ۷۰سال قبل، انسان جهانشمولی حقوق‌بشر را اعلام کرده و مسئولیت ما را در قبال پیشگیری از جنایت نسل‌کشی خاطرنشان کرده است.
با این وصف اعمال سازمانهای بین‌المللی و نهادهای دمکراتیک در قبال این موضوعات و در قبال مردمی که در معرض خطر نسل‌کشی و جنایت بر علیه بشریت و پاکسازی قومی قرار دارند، ناامید کننده می‌باشد. در ایران اوضاع اسفناک می‌باشد. مردم ایران در شرایط نقض حقوق‌بشر که از طرف دولت اعمال می‌شود به سر می برند. دولتی که به وسیلهٔ ابراهیم رئیسی، که لازم است یادآوری شود که از سال۲۰۱۹ در لیست تحریم آمریکا به‌خاطر نقض حقوق‌بشر مثل اعدام افراد زیر سن قانونی و شکنجهٔ زندانیان و به‌خاطر نقشش در کشتار سال۶۷ زمانیکه عضو کمیسیون مرگ، مسئول قتل فجیع هزاران تن از مخالفان و زندانیان سیاسی، بود. من به همین خاطر کتباًً در مورد شرکت سفیر سرویس خارجی اتحادیه اروپا انریکو مورّا در مراسم تحلیف رئیسی سؤال کردم. پاسخی که از طرف نماینده عالی اتحادیه در امور خارجی و سیاست امنیتی دریافت کردم غیرقابل قبول می بشد؛ [این جواب] مشکوک بودن روابط با رژیم ایران را تأیید می‌کند.
ما باید متقاعد بشویم که شیوهٔ چماق و هویج در مورد ایران نه فقط بی‌نتیجه است، بلکه بر ضد روح اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و ضد پیمان پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی می‌باشد. تعهد برای یک ایران آزاد و برای پایان بخشیدن به نسل‌کشی در جهان فقط یک تعهد اخلاقی نمی‌باشد، بلکه یک اجبار حقوقی است. برای فهم بیشتر از خودمان سؤال کنیم که رژیم ایران از طریق متحدانش مانند حزب‌الله و گروه حوثی در بی‌ثباتی خاورمیانه شرکت دارد. چرا؟ چرا رژیم در امور کشورهایی مانند یمن و لبنان دخالت می‌کند؟ چرا هنوز برنامه‌های هسته‌یی را دنبال می‌کند؟ چرا اینچنین برنامهٔ هسته‌یی را ایجاد کرده است؟ چرا این برنامه به‌وضوح شامل موضوعات نظامی، شامل سلاح و موشک با کلاهک هسته‌ای، هم می‌شود؟ دولت رئیسی که می‌داند در صحنهٔ بین‌المللی با بی‌اعتمادی تلقی می‌شود به چه دلیل دست به جنایتهای وحشیانه بر علیه مردم ایران می‌زند؟ چرا و بسیاری از چراهای دیگر؛ اما در مقابل ما تنها یک واقعیت قرار دارد: تحقیر زندگی انسانی!

 


 خانم ورونیکا ورسیونووا، نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

خانم ورونیکا ورسیونووا، نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

از دعوت شما به این کنفرانس که به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر برگزار می‌شود و وضعیت کشور شما را که در آن حقوق‌بشر به‌طور جدی نقض می‌شود، و آن را برجسته می‌کند، متشکرم. امروزه در غرب، بسیاری از مردم حق مسکن ارزان یا حق اتصال به اینترنت و حقوق اساسی بشری دارند، اما در ایران مردم برای حق آزادی، برای حق اظهارنظر می‌جنگند. دهها هزار نفر در ایران اعدام می‌شوند، از جمله زنانی که دیدگاه متفاوتی نسبت به توسعه دارند. در مورد انتخاباتی که ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جدید شد، اوضاع بدتر شد. وظیفه ما در قبال این قساوت است که می‌ترسم آن را نسل‌کشی مخالفان بنامم. خوشحالم که خانم رجوی برای حق این مردمی که آزادی می خواهند مبارزه می‌کند و باعث افتخار من است که می‌توانم از او حمایت کنم.

 


خانم رادکا ماکسووا – نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک


خانم رادکا ماکسووا – نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

خوشحالم که امروز به شما ملحق می‌شوم، زیرا تعهد خود را برای دفاع از حقوق‌بشر در ایران اعلام می‌کنیم.
همه مردم آزاد به دنیا می‌آیند و از نظر کرامت و حقوق برابر هستند و من مفتخرم که می‌توانم از گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا حمایت کنم.
مردم ایران برای مدت طولانی تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و از حقوق اولیه خود محروم شده‌اند.
من به‌ویژه وضعیت زنان ایرانی را نگران‌کننده می‌دانم چرا که به‌عنوان شهروند درجه دو شناخته شده‌اند و اخیراً حقوق آنها در مورد سلامت و حقوق پایه‌ای‌شان مجدداً توسط قانون‌گزاران جدید نقض شده است.
وخامت حقوق‌بشر در ایران ادامه دارد، ما باید تمام تلاش خود را برای محافظت از آن انجام دهیم.
حقوق بشر باید همیشه حرف اول باشد.

 

جولیو ترتزی - وزیر خارجه ایتالیا (۲۰۱۳)

جولیو ترتزی - وزیر خارجه ایتالیا (۲۰۱۳)

بسیار مفتخرم اینجا هستم و می‌توانم بالاترین احترامات خود را نسبت به خانم رجوی و اعضای پارلمان اروپا که در این جلسه شرکت دارند ابراز کنم.
در اکتبر معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا نکته بسیار مهمی گفت که رژیم مدعی است آلترناتیوی ندارد اما سازمان مجاهدین که آلترناتیو آن است
حمایت پارلمان اروپا از سازمان مجاهدین و برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی بیانگر تلاش جنبش برای پیشبرد حقوق‌بشر و برقراری یک حکومت دمکراتیک در ایران است.
ما تشویق می‌کنیم یک نقشه‌مسیر را که سران رژیم که مسئول قتل‌عام هستند از جمله ابراهیم رئیسی محاکمه شوند.
باید بار دیگر فراخوان بدهیم و یادآوری کنیم ضروری است یک هیأت تحقیق این جنایت را مورد بررسی قرار بدهد.
وجود ابراهیم رئیسی در ریاست‌جمهوری رژیم بیانگر این است که هنوز سردمداران رژیم مصونیت دارند.
این در حالی است که نمایندگان سازمانهای بین‌المللی و بسیاری کشورها جنایت رژیم را محکوم کرده‌اند.
محاکمه حمید نوری در سوئد تلاشی برای افشای جنایت رژیم و نقض حقوق‌بشر در ایران است.
باید اعضای پارلمان اروپا کارزار دروغ‌پراکنی و شیطان‌سازی علیه سازمان مجاهدین را مورد توجه قرار بدهند که توسط رژیم و حامیان آن در اروپا در جریان است.
این کارزار و پخش داستانهای دروغ هم یک جنایت است و ما این اقدامات را دنبال می‌کنیم.
به تازگی برخی از کاربران شبکه اجتماعی پروپاگاند رژیم علیه اپوزیسیون رژیم را گزارش کرده‌اند.
از شما متشکرم.

 


استرون استیونسون - همآهنگ‌کننده کارزار تغییر در ایران

استرون استیونسون - هماهنگ‌کننده کارزار تغییر در ایران

متشکرم و خوشحالم خانم رجوی هم حضور دارد و بسیار خوشحالم که به این کنفرانس پیوستم و خوشحالم که علیه رژیم ایستاده‌اید.
رژیم یک گروه از خودش را به وین برای تشویق آمریکا برای پیوستن به برجام فرستاده است.
خامنه‌ای و رئیسی جلاد تهران به دولت بایدن پیشنهادهایی می‌دهند که تحریم‌ها را بردارد در صورتی که غیرواقعی است.
رژیم غنی‌سازی ۶۰درصدی می‌کند و هدف این است یک بمب اتمی بسازد و حضورش در وین خیمه‌شب‌بازی برای فریب غرب است. برجام مرده است و جوزف بورل باید از مردم ایران حمایت کند.
با آمدن رئیسی می‌دانستیم او علیه غرب اقداماتی می‌کند اما طرح‌هایش علیه خودش شده است او قاتل است و عملاً از نقش خودش در قتل‌عام حمایت کرده است.
قتل‌عامی که اکثر نفرات آن از سازمان مجاهدین خلق بودند.
او در سال۹۸ دستور کشتار بسیاری از کشته‌شدگان قیام را داد و او از اعدام‌های بسیاری حمایت کرده است.
ضروری است اتحادیه اروپا نقشه مسیری برای محاکمه رئیسی و سایر جلادان اتخاذ کنند و کسانی که نقض حقوق‌بشر انجام می‌دهند محکوم شوند.
اجازه بدهید یک هشدار به اعضای پارلمان اروپا بدهم که رژیم می‌آید در مقابل فعالیت‌های ما بسیج می‌شود تا با شیطان‌سازی سازمان مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران نمایندگان را بفریبد.
من خودم شاهد فعالیت‌های وزارت اطلاعات با پوش دیپلماتیک و خبرنگاری بودم. این رژیم از هیچ فعالیتی علیه اپوزیسیونش کوتاهی نمی‌کند.

 

پائولو کازاکا - پرتغال

پائولو کازاکا - پرتغال

دو دهه است که من با آلخو مبارزه سختی با هم داشتیم اما یک اعتقاد عمیق داشتیم که کار درستی می‌کنیم یعنی مبارزه برای دوستان عزیزمان و مبارزه برای دمکراسی در سراسر جهان.
خانم رجوی افتخار بزرگی بود که فرصت داشتیم که صحبت‌های شما را بشنویم آنچه که مرا خوشحال می‌کند این است که نمایندگان پارلمان فعالیت‌های ما را ادامه می‌دهند تا زمانی که حاکمیت آخوندی ساقط شود و سرانش در دادگاه بین‌المللی حاضر شوند.

یک وظیفه برای جامعه بین‌المللی است که کسانی را تحت تعقیب قرار بدهند که مرتکب نسل‌کشی کرده‌اند.
مماشاتگران که می‌گویند ما تلاش می‌کنیم تا رژیم بمب اتمی نداشته باشد و جنایات رژیم را نادیده می‌گیرند باید بداند سران رژیم از جمله رئیسی در نسل‌کشی شرکت داشته و مذاکرات اتمی به آنها مشروعیت می‌دهد.
چون وقتی با نمایندگان رژیم نشست گذاشته می‌شود تا توافق اتمی صورت بگیرد این مانع می‌شود از این‌که رژیم و رئیسی مورد مواخذه قرار بگیرند.
این رژیم اضافه بر نسل‌کشی مردم را هم سرکوب می‌کند و باید سرکوب متوقف بشود و سران رژیم در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند.
این پیام من است به شما نمایندگان و اشرفیها در اشرف سه و خانم رجوی که رهبر جنبش و رهبر من است و امیدوارم روزی بیاید جنایتکاران محاکمه شوند و رژیم سرنگون شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b43c2cb-f7e4-41ca-8561-617964df93a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات