728 x 90

اعتراض جیمز بزن نماینده پارلمان و وزیر دفاع سایه کانادا به مقامات سوئیسی درباره بستن پرونده عاملان ترور دکتر کاظم رجوی

نامه جیمز بزن نماینده پارلمان و وزیر دفاع سایه کانادا به مقامات سوئیسی درباره بستن پرونده عاملان ترور دکتر کاظم رجوی
نامه جیمز بزن نماینده پارلمان و وزیر دفاع سایه کانادا به مقامات سوئیسی درباره بستن پرونده عاملان ترور دکتر کاظم رجوی

جیمز بزن نماینده پارلمان و وزیر دفاع سایه کانادا، با ارسال نامه‌یی برای ایگناتزیو کاسیس وزیر خارجه و کارین کلر سوتر، وزیر دادگستری سوئیس خواستار از ممانعت از بستن پرونده ترور پروفسور کاظم رجوی شد.

متن نامه به وزیران خارجه و دادگستری سوئیس به این شرح است:

من اسم خود را به چندین صدای بین‌المللی برای درخواست از شما برای دخالت در مورد تصمیم بستن پرونده پروفسور کاظم رجوی می‌افزایم.

در حالی که این قتل توسط تروریستهای تهران علیه پروفسور رجوی در ۲۴آوریل ۱۹۹۰ صورت گرفت، ضروری است که تروریسم و جنایت علیه بشریت با محدودیتهای قانونی مواجه نشود. پروفسور رجوی یک فعال برجسته حقوق‌بشر بود. درک من این است که تحقیقات در مورد قتل او شواهد کافی برای صدور حکم دستگیری تا سال ۲۰۰۶ ارائه کرده است.

در نتیجه من از شما می‌خواهم که برای ممانعت از بستن این پرونده دخالت کرده و با صدور احکام جلب بین‌المللی برای آنهایی که مشخص است دستور این جنایت را داده و آن را مرتکب شده‌اند دست به اقدام زده و در صورت لزوم، برای تحقق عدالت محاکمه غیابی آنها باید در نظر گرفته شود.

رژیم تهران سابقه طولانی از تروریسم دولتی، قتل، دستگیریهای سیاسی، شکنجه و سوءقصد دارد. جامعه جهانی باید با هم کار کند و در برابر رژیمهای سرکوبگر و ستمگر بایستد.

من به اعضای کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران، جامعه ایرانیان و سایر مدافعان حقوق‌بشر می‌پیوندم و از شما می‌خواهم یک علامت قوی به رژیم تهران بفرستید که آنها به‌خاطر جنایاتشان علیه بشریت و اعمال تروریستی آزادانه راه نخواهند رفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a847d036-80ce-422b-a03a-ebdcf6ab6d77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات