728 x 90

کنفرانس مقاومت ایران در مقر پارلمان اروپا،گفتگوی دکتر سنابرق زاهدی با تلویزیون الغد

گفتگوی دکتر سنابرق زاهدی با تلویزیون الغد

گفتگوی دکتر سنابرق زاهدی با تلویزیون الغد
گفتگوی دکتر سنابرق زاهدی با تلویزیون الغد

کنفرانس مقاومت ایران در مقر پارلمان اروپا در بروکسل با عنوان «موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران، واکنشهای اتحادیه و آمریکا»‌ توسط کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت برگزار شد.‌

از بروکسل دکتر سنا برق زاهدی مسؤل کمیته قضایی شورای ملی مقاومت ایران به تلویزیون الغد گفت:

کنفرانسی که امروز در بروکسل برگزار شد و شخصیتهای برجسته اروپایی در آن شرکت کردند و در میان آنها وزیر خارجه سابق ایتالیا جولیو ترتزی، لرد کارلایل کارشناس تروریسم و شخصی که دولت انگلستان او را موظف کرد تا در مورد تروریسم در انگلستان گزارشی را تهیه کند، همچنین پروفسور اریک داوید استاد دانشگاه آزاد بروکسل در قانون جنایات بین‌المللی و نیز سناتور توریسلی که از آمریکا آمده بود و اریک مونیه کارشناس تروریسم و محمدمحدثین مسؤل کمیسون خارجه شورای ملی مقاومت ایران شرکت داشتند.

 

دو رویداد مهم در پرونده تروریستی پاریس

کنفرانس بروکسل بعد از دو رویداد مهم برگزار شد.

یکی حکم دادگاه آلمان به استرداد دیپلمات تروریست رژیم ایران اسدالله اسدی به بلژیک تا در بلژیک محاکمه شود.

همچنین تصمیم دولت فرانسه به بستن حسابهای مالی تروریستهای رژیم ایران و تهاجم به مرکز اطلاعاتی این رژیم در شمال فرانسه و بیانیه سه وزیر فرانسه که اعلام کردند وزارت اطلاعات رژیم ایران به‌طور مستقیم در پشت طرح تروریستی بوده که بزرگترین تجمع اپوزیسیون ایران و مقاومت ایران در فرانسه را در سی‌ام ژوئن هدف قرار داده بود.

این دو رویداد که در آلمان و فرانسه اتفاق افتاد باعث شد که این کنفرانس اهمیت بسیاری داشته باشد چرا که این کنفرانس به اتحادیه اروپا گفت می‌بایست علیه تروریسم رژیم ایران موضعی قاطعانه اتخاذ کرد چرا که این رژیم امنیت شما و همچنین حاکمیت کشورهای اروپایی را هدف قرار می‌دهد.

تلویزیون الغد: دیدیم که حسابهای عناصر اطلاعات رژیم ایران توسط فرانسه مسدود شد و به مراکز وابسته به آنها تهاجم امنیتی شد آیا می‌توان گفت که اقدامات مشابهی توسط آلمان و بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی که از اپوزیسیون ایران حمایت می‌کنند وجود داشته باشد؟

دکتر سنابرق زاهدی: بله این موضوعی است که کنفرانس و شخصیتهای شرکت‌ کننده در آن در مرکز اتحادیه اروپا مطرح کردند.

آنها خواهان تعطیلی تمامی سفارت خانه‌های رژیم ایران شدند چرا که این سفارت خانه‌ها پایگاههای جاسوسی و تروریسم در این کشورها هستند.

شما می‌دانید که این فرد که مغز متفکر طرح جنایتکارانه بود یک دیپلمات رسمی در سفارت ایران در وین بوده.

شما می‌دانید که سفارت رژیم ایران در وین در حال حاضر مرکز اطلاعات رژیم ایران در اروپاست.

آنها خواهان تعطیلی این سفارت ها شدند. همچنین خواهان آن شدند که عناصر اطلاعات رژیم ایران از کشورهای اروپایی اخراج شوند و همچنین خواستند تا تمامی داراییهای اطلاعات رژیم ایران در سراسر اروپا توقیف شود.

علاوه بر این از اتحادیه اروپا خواستند تا نسبت به این موضوع موضعی قاطعانه اتخاذ کنند و این موضوع را به اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا احاله دهند و در این رابطه بیانیه صادر کنند و به‌دلیل دخالت رژیم ایران در این عملیات تروریستی آن را تحریم کنند و به آن هشدار دهند

شما می‌دانید درصورتی‌که این طرح موفق می‌شد می‌توانست به یکی از بزرگترین عملیات تروریستی در تاریخ اروپا تبدیل شود،چرا که در یک سالن که در آن صد هزار نفر حضور داشت می‌خواستند بمب منفجر کنند و خانم رجوی و صدها شخصیت اروپایی از قاره‌های جهان در آن شرکت داشتند.طبعا خانم رجوی هدف اصلی این عملیات بود.

همایش سالانه مقاومت ایران در فرانسه یکی از بزرگترین تجمع سیاسی در اروپا بود.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee42f704-0f69-44dd-95f6-0b88c6e26e0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات