728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی برایان هوک درباره رژیم ایران و تحریم‌های جدید

برایان هوک
برایان هوک

بنا‌به‌ گزارش سایت وزارت خارج ایالات متحده آمریکا، برایان هوک نماینده ویژه‌ این وزارتخانه برای ایران، روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ۹۸ در سخنرانی خود در کنفرانس مطبوعاتی گفت که چند اطلاعیه دارم که اعلام می‌کنم و ما تحریم‌هایی را علیه رژیم ایران اعمال می‌کنیم و در عین‌حال یک کانال کمکهای بشردوستانه را برای کمک به‌مردم ایران اعلام می‌کنیم.

وی افزود: امروز ما سازمان انرژی اتمی ایران را تحریم می‌کنیم و هم‌چنین افسر ارشد آن علی‌اکبر صالحی را تحریم می‌کنیم.

هوک اضافه کرد: این تحریم‌ها متعاقب دستور اجرایی ۱۳۳۸۲می باشد که تکثیر کنندگان تسلیحات کشتار جمعی و حامیانش را هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: سازمان انرژی اتمی ایران نقشی بزرگ در ایران ایفا کرده در این‌که تعهدات کلیدی اتمی‌اش را نقض کند. رژیم ایران از محدودیتهای ذخیره اورانیوم و سطوح غنی‌سازی که باید می‌داشت عبور کرده و آنها را نقض کرده است.

برایان هوک اضافه کرد: رئیس این سازمان اتمی، شخصاً سایتهای جدید سانتریفیوژی را افتتاح کرده تا ظرفیت غنی‌سازی خود را افزایش بدهد. او هم‌چنین ریاست یک مراسم را برعهده داشت و این زمانی بود که ایران تزریق گاز به‌ سانتریفوژهای پیشرفته را شروع کرد.

علاوه بر این آمریکا تعداد ۴محدودیت اتمی بر رژیم ایران را به‌مدت ۶۰روز، تمدید می‌کند که می‌گذارد رژیم ایران پروژه‌های غیرتکثیری که فعالیت اتمی ایران را محدود می‌کند را ادامه بدهد.

وی هم‌چنین گفت: ما از نزدیک تمامی تحولات در برنامه اتمی ایران را مانیتور می‌کنیم و وزیر پمپئو می‌تواند این پروژه‌ها را با توجه به‌ پیشرفت کار، خاتمه بدهد.

نماینده ویژه‌ این وزارت‌خانه برای ایران افزود: ادامه تشدید (بحران) اتمی توسط ایران، بر چالش جدی که رژیم ایران نسبت به‌صلح و امنیت بین‌المللی ایجاد کرده، تأکید دارد و ما از کشورها می‌خواهیم تا با باجگیری اتمی ایران مخالفت ورزند.

وی تأکید کرد: یک بخش بزرگ از استراتژی ما در قبال ایران از همان اول، ایستادن در کنار مردم ایران به‌جای ایستادن در کنار این رژیم بود.

برایان هوک گفت: فساد و سوء‌مدیریت اقتصادی رژیم ایران مستمراً منابع را از دسترس مردم ایران دور می‌کند. تا بتواند جنگ در منطقه خاکستری [منظور منطقه نه جنگ نه صلح است -م] را تأمین مالی کند. قربانیان این کار مردم ایران هستند که در زمانهایی دسترسی کافی به‌دارو و تجهیزات پزشکی ندارند.

وی اضافه کرد: امروز، در هماهنگی با وزیر منوچین، در وزارت خزانه‌داری ما خرسندیم که اعلام کنیم که فروش و انتقال داروهای سرطان و داروهای اعضای پیوندی به‌ایران را تکمیل کردیم.

هوک افزود: چند ماه پیش، ما اعلام کرده بودیم که با سوئیس روی یک کانال مالی جدید برای اقلام بشردوستانه کار می‌کنیم. ما خواهان این هستیم که شرکتها از معافیتهای تحریم‌های ما برای غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای کشاورزی بهره ببرند.

بنابراین این چیز خوبی است که بیماران سرطانی و پیوندی ایران حالا درمان و معالجات حساسی را از طریق این کانال جدید دریافت می‌کنند. این کانال تدابیر دقیقی را بکار می‌گیرد تا از سوءاستفاده رژیم ایران اجتناب شود.

نماینده ویژه‌ این وزارت‌خانه برای ایران در ادامه گفت: در عین‌حال که ما برای مردم ایران کار می‌کنیم تا به‌آنها داروها برسد اما این رژ‌یم چنین تلاشی[در این رابطه] نکرده است. سال گذشته، رئیس ستاد پرزیدنت روحانی نامه‌یی به‌ وزیران فرستاد و از آنها توضیح خواست که من نقل‌قول می‌کنم «ناپدید شدن بیش از ۱میلیارد یورو که برای تدارکات پزشکی اختصاص داده شده بود» و گزارشاتی هم هست که ۲میلیون یورو که برای درمان بیماریهای قلبی بود که در عوض صرف تهیه کابلهای برق گردید.

یکصد و هشتاد میلیون دلار برای تدارکات پزشکی، در عوض صرف تنباکو و کاغذ سیگار گردید. من مطمئن هستم که نمونه‌های بیشتری هست که چیزی از آنها نمی‌دانیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb66ce87-83bf-4b4e-9555-fc5a61fc37e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات