728 x 90

کنفرانس در کنگره آمریکا، محکومیت نقض حقوق‌بشر و تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی

کنفرانس در کنگره آمریکا
کنفرانس در کنگره آمریکا

حمایت از مقاومت مردم ایران

سخنرانی اعضای مجلس نمایندگان از هر دو حزب

و سخنان خانم مریم رجوی

اعلام تشکیل گروه پارلمانی اشرف۳ به ابتکار نماینده لنس گودن

گروه پارلمانی اشرف۳ در کنگره ۱۱۸ ایالات متحده ثبت و اجازه فعالیت دریافت کرد

 

لنس گودن عضو کمیته قوای مسلح کنگره
من بسیار مفتخرم که تشکیل گروه پارلمانی اشرف۳ را در اینجا در مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کنم. و افتخار می‌کنم که یکی از اعضای مؤسس هستم. ما شاهد حمایت فزاینده در سراسر کنگره ایالات متحده از اعضای جامعه اشرف۳ در آلبانی هستیم. من حامی قوی حقوق آنها، مبارزه آنها برای تغییر رژیم در ایران هستم. به زمانی که با بسیاری از اعضای آن جامعه گذراندم بسیار افتخار می‌کنم.

 

خانم مریم رجوی

رژیم ایران تهدید مبرم صلح و امنیت منطقه و جهان است

دنیا به‌روشنی فریاد قیام‌کنندگان در سراسر ایران را شنید

که با صدای بلند خواستار سرنگونی این رژیم شدند

خامنه‌ای در محاصره یک جنبش سرنگون‌کننده

آتش جنگ در خاورمیانه را برافروخت

سران رژیم باید به جرم جنایت علیه بشریت و جنگ‌افروزی محاکمه شوند

بحران خاورمیانه یک راه‌حل و تنها یک راه‌حل دارد

که اعمال قاطعیت در برابر فاشیسم دینی در ایران است

قطعنامه ۱۰۰ کنگره آمریکا که از حمایت ۲۴۱ نماینده از هر دو حزب برخوردار است

الگوی درخشانی برای این سیاست است

 

نمایندگان محترم، دوستان گرامی مردم و مقاومت ایران!

به یکایک شما درود می‌فرستم. فوریت این کنفرانس، با تمرکز روی فاشیسم دینی حاکم بر ایران بیش از هر زمان دیگر است.

رژیم ایران تهدید مبرم صلح و امنیت منطقه و جهان است. سال گذشته در همین روز‌ها یک قیام گسترده توسط مردم ایران برای سرنگونی رژیم در بیش از ۲۸۰ شهر در جریان بود. دنیا به‌روشنی فریاد قیام‌کنندگان در سراسر ایران را شنید که با صدای بلند خواستار سرنگونی این رژیم شدند.

خامنه‌ای در محاصره یک جنبش سرنگون‌کننده، آتش جنگ در خاورمیانه را برافروخت. او از این جنگ استفاده می‌کند تا بتواند از شعله‌ور شدن یک قیام بزرگ دیگر جلوگیری کند.

در دو ماهی که از شروع این جنگ در منطقه می‌گذرد، حداقل ۲۲۵ زندانی در ایران اعدام شده‌اند.

هواداران مجاهدین و کسانی که در قیام شرکت کرده بودند، یکی پس از دیگری حلق‌آویز می‌شوند.

سران رژیم باید به جرم جنایت علیه بشریت و جنگ‌افروزی محاکمه شوند.

هفته قبل دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین هدف حمله تروریستی قرار گرفت. به این ترتیب رژیم در جنگ علیه مردم ایران و منطقه و جهان است.

سه هفته پس از شروع جنگ خاورمیانه، خامنه‌ای در یک سخنرانی علنی خاطرنشان کرد: «میدان، میدان غزه و اسراییل نیست میدان حق و باطل است». حق و باطل کدی است که رژیم برای جنگ هشت سالهٔ خمینی با عراق در سال ۱۳۵۹به کار می‌برد. آن جنگ و سایر جنگ‌افروزیهای رژیم در خدمت یک هدف یعنی جلوگیری از سرنگونی است.

جنگ‌افروزی رژیم در منطقه و مقابله آن با صلح امر جدیدی نیست. پس از انعقاد قرارداد صلح ۱۹۹۳ مقاومت ایران آن را به رهبران اسراییل و فلسطین و آمریکا تبریک گفت. اما رژیم آخوندها مهمترین عاملی بود که فعالانه به دشمنی و کارشکنی علیه پروسه صلح پرداخت. از جمله با تقویت افراطی‌گری و فعال‌کردن گروه‌های نیابتی باعث انشقاق در فلسطین شد.

اما آنچه جدید است این است که رژیم در بحران سرنگونی به این دخالت‌های ابعاد جدیدی بخشیده و محرک این جنگ ویرانگر شده است.

از شروع جنگ، رژیم با گروه‌های نیابتی خود سه جبهه دیگر باز کرده‌اند:

جنگ در آب‌های بین‌المللی، جنگ در عراق و سوریه با دهها حمله به نیروهای آمریکا در این کشورها، و جنگ در جنوب لبنان. رژیم فعالانه به جنوب لبنان اسلحه می‌فرستد.

امروز دیدگاههای اشتباهی درباره این جنگ وجود دارد از جمله این‌که گویا خامنه‌ای و همدستانش از شروع جنگ اطلاعی نداشته‌اند یا این‌که جنگ‌افروزی رژیم در عراق و سوریه و لبنان و آب‌های بین‌المللی با جنگ خاورمیانه بی‌ارتباط است و یا این‌که بدون تمرکز بر رژیم ایران یا اتخاذ یک سیاست قاطع علیه آن، پایان دادن به این بحران متصور است.

اما مطابق انبوه شواهد، سر مار جنگ و تروریسم در تهران است. اگر این رژیم در تهران حاکم نبود، مناقشه اسراییل و فلسطین وارد چنین کابوس هولناکی نمی‌شد و به جای آن می‌توانست مسیر صلح‌آمیز طی کند.

به همین دلیل، بحران خاورمیانه یک راه‌حل و تنها یک راه‌حل دارد که اعمال قاطعیت در برابر فاشیسم دینی در ایران است.

قطعنامه ۱۰۰ کنگره آمریکا که از حمایت ۲۴۱ نماینده از هر دو حزب برخوردار است، الگوی درخشانی برای این سیاست است.

ابتکارات کنگره آمریکا و طرح و تصویب لوایح مختلف قانونی برای منع دسترسی دیکتاتوری آخوندی به ۶ میلیارد دلار آزاد شده در معامله گروگانها یا تدابیر بازدارنده برای جلوگیری از فروش نفت توسط رژیم اقدام‌های بسیار مؤثر و ارزنده‌یی در همین راستاست.

مهم است که مجلس نمایندگان و سنا، رهبری اجرای این سیاست مؤثر را در ایالات متحده و در سطح بین‌المللی به دست بگیرند.

به‌عنوان یک راه‌حل همه‌جانبه ما اقدامات زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

یکم. ترغیب اتحادیه اروپا و کانادا به لیست‌گذاری سپاه به‌عنوان یک سازمان تروریستی و به کار گرفتن همه اهرم‌های ضروری برای تحقق این مهم

دوم. در همکاری با متحدان اروپایی فعال کردن مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و اعمال مجدد قطعنامه‌های این شورا در مورد پروژه‌های اتمی رژیم و تحریم‌های همه‌جانبه

سوم، شناسایی فاشیسم دینی حاکم بر ایران به‌عنوان تهدید صلح و امنیت جهانی و گذاشتن آن در ذیل فصل هفت منشور ملل متحد

چهارم. به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و نبرد جوانان شورشگر با سپاه پاسداران تروریست.

از همهٔ شما خیلی متشکرم

 

‌تام مک کلینتاک- نماینده کنگره آمریکا: به این کنفرانس در این ایام بسیار مهم برای صلح و امنیت در سراسر جهان!

می‌خواهم به ویژه از رای‌دهندگانم که از ناحیه پنجم کالیفرنیا، سراسر کشور را سفر کرده‌اند تا امروز در اینجا حضور داشته باشند تشکر کنم.

وقایع ۱۵ مهر یادآور بی‌رحمی، وحشیگری و غیرانسانی بودن نیروهایی بود که توسط رژیم نامشروع و جنایتکار تهران آرایش و سازماندهی و تأمین مالی می‌شوند. تصادفی نیست که رژیم ایران در همان زمان افراد نیابتی خود را برای ارتکاب جنایات در کشورهای همسایه آزاد کرد که در داخل ستم خود را بر مردم خود افزایش داده است. ما شاهد افزایش چشمگیر تعداد اعدام‌های شهروندان ایرانی هستیم. ما شاهد سوء‌استفاده از قوه قضاییه رژیم ایران علیه شهروندان ایرانی هستیم. هر روز که عمر این رژیم ادامه می‌یابد، تهدید امنیت و ثبات نه تنها برای مردم ایران، بلکه کل منطقه افزایش می‌یابد. این تهدید تا سرنگونی آخوندها و به محاکمه کشیدن آنها برای جنایات علیه بشریت ادامه خواهد داشت.

زمانی که من برای اولین بار قطعنامه ۱۰۰ مجلس را در سال ۲۰۲۲ معرفی کردم، به ایرانیان مقیم آمریکا و دهها تن از همکاران دو حزبی خود پیوستم تا این واقعیت را برجسته کنم.

سر مار در تهران است. این قطعنامه این واقعیت ساده را به‌رسمیت می‌شناسد و از تمایل مردم ایران برای خلاصی همیشگی از شر آن و استیفای حقوق خود برای داشتن یک جمهوری دموکراتیک، آزاد، مبتنی بر جدایی دین و دولت، مرفه و غیرهسته‌یی حمایت می‌کند. تنها در عرض چند ماه بعد از معرفی این لایحه، اکثریت دو حزبی کل مجلس نمایندگان ایالات متحده نه تنها به‌عنوان حامی، بلکه به‌عنوان ارائه‌دهنده مشترک، به آن پیوستند. این بیانیه نشان‌دهنده حمایت قوی از مقاومت ایران در میان مردم ایالات متحده است.

مدت زیادی از ارائه قطعنامه نگذشته بود که مردم ایران برای باز پس‌گیری آزادی خود از دست شکنجه‌گران و ستمگران خود در تهران، قیام کردند». پیام قیام، مانند قطعنامه ۱۰۰ مجلس نمایندگان، بدون ابهام است. مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند.

ظالمان تهران بر تختی از تروریسم بین‌المللی و سرکوب داخلی تکیه زده‌اند.

با این حال، ما هم‌چنین می‌دانیم که آخوندها این کار را به‌عنوان وسیله‌ای برای بقا انجام می‌دهند. یک استراتژی وحشتناک که بر گرفتن جان بی‌گناهان بنا شده. آخوندها به‌دنبال کشتار در خارج از ایران هستند تا توجهات را از ضعف خود در داخل ایران منحرف کنند، و بتوانند به کشتن و شکنجه دهها هزار معترض که از زمان شروع اعتراضات ۲۰۲۲ زندانی شده‌اند، بپردازند.

به همین دلیل است که رژیم تهران علاقه‌ای به صلح در منطقه ندارد و تا زمانی که در قدرت است، رسیدن به صلح غیرممکن خواهد بود. با توجه به این موضوع، سیاست ایالات متحده، به‌ویژه با توجه به اعتراضات مداوم، افزایش اعدام ها، و نقش مستقیم رژیم در تروریسم در داخل و خارج از ایران، چگونه باید باشد؟

خوب، جهان آزاد باید تشخیص دهد که مردم ایران خواهان نابودی کامل این رژیم هستند. و برای کمک به آنها، ایالات متحده باید دو سیاستی را اتخاذ کند که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق، در دیدار با خانم مریم رجوی، درست ساعاتی قبل از حمله ۷ اکتبر در خاورمیانه، ترسیم کرده بود. اول این‌که آمریکا باید حداکثر فشار را بر رژیم تهران وارد کند.

این بدان معنی است که باید از ارائه سرمایه اضافی به رژیم دست بردارد، و هم‌چنین به این معنی است که دولت باید تحریم‌های بسیاری را که توسط آمریکا و قوانین بین‌المللی تصویب شده را اجرا کند و آمریکا باید از تضعیف فعالانه مخالفان ایران خودداری کند. ثانیاً، دولت ایالات متحده باید حداکثر حمایت سیاسی و اخلاقی را از مردم ایران انجام دهد و اقداماتی را که در قطعنامه‌های ۱۰۰ و ۶۲۷ مجلس بیان شده است، اتخاذ کند.

سرچشمه تنشهای بین‌المللی، دیکتاتوری در ایران است. این رژیم تامین‌کننده مالی گسترده‌ترین شبکه تروریستی تاریخ است. تحریم‌ها علیه ایران مقاومت مردمی فزاینده‌یی را در برابر رژیم ایجاد می‌کرد، اما هر بار که مخالفان در شرف رسیدن به نقطه جوش بودند، پرزیدنت اوباما و بعداً آقای بایدن میلیاردها دلار متعلق به مردم ایران را برداشته و به‌جای مردم ایران، آنرا به سرکوبگران سپردند.

امتناع بایدن از اجرای تحریم‌ها به‌معنای درآمد بیش از ۳۰ میلیارد دلاری برای رژیم ایران بوده است. دولت آمریکا در آستانه آزادسازی ۶ میلیارد دلار دیگر بود که حمله به اسراییل باعث شرمساری آنها شد تا حداقل موقتاً از آن عقب‌نشینی کنند.

ما باید درک کنیم که وقتی این دولت پولی به رژیم ایران می‌دهد یا اجرای تحریم‌ها را کاهش می‌دهد، در حال تأمین مالی عملیات‌های تروریستی است که علیه مردم ایران،، و می‌ترسم که به‌زودی، علیه مردم آمریکا باشد.

وقتی مرزهای خود را کاملاً باز می‌گذاریم، مسیری باز برای ورود تروریست‌ها به کشورمان ایجاد می‌کنیم کسانی‌که هر روز چنین وحشت‌هایی را بر سر مردم خود می‌آورند و می‌خواهند آن را علیه آمریکا نیز راه بیندازند.

من سال‌هاست که اپوزیسیون ایران را می‌شناسم و حمایت قوی دو حزبی از آن را دیده‌ام که بارها و بارها در کنگره آمریکا ابراز شده است. کنگره بارها با تلاش‌های آخوندها برای به حاشیه راندن، تفرقه انداختن، بی‌اعتبار کردن و سرکوب جنبش آزادی ایران و به‌ویژه نیروی محرکه آن، مجاهدین خلق، مخالفت کرده است. کنگره بارها خواستار حمایت از ناراضیان ایرانی در اشرف، هم در عراق و هم بعداً در آلبانی، شده است. ما شاهد این بودیم که این حمایت با برداشتن تحریم‌های ناعادلانه علیه مجاهدین خلق نه تنها توسط این کشور، بلکه توسط بسیاری از دولتهای اروپایی نیز آشکار شد. این تلاش‌ها بخشی از درک فزاینده‌ای است که مقاومت ایران باید متحد باشد و مردم آزادیخواه در سراسر جهان باید پشت سر آنها گردهم آیند.

کنگره موضع خود را به‌روشنی اعلام کرده است و من به‌شدت از رئیس‌جمهور و دولتش می‌خواهم که همین کار را انجام دهند. تا زمانی که رژیم ایران قدرت را در دست دارد، جهان هرگز از تروریسم بین‌المللی در امان نخواهد بود. و در این فصل که ما مشتاقانه برای صلح دعا می‌کنیم، ضروری است که از این دعاها با اقدامی برای رفع تهدید اصلی صلح در جهان امروز حمایت کنیم.

 

روبن گالگو- نماینده کنگره آمریکا، عضو کمیته قوای مسلح: حضور در اینجا مایه خوشحالی است. من به شما بابت حضور در کاخ کنگره و هم‌چنین به‌صورت مجازی به خانم رجوی خوش‌آمد می‌گویم. اجازه دهید با این حقیقت شروع کنم، که کنگره ایالات متحده صراحتاً از آرمان مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی حمایت می‌کند و ما به‌عنوان یک ملت، بدون هیچ تردیدی، خواهان حفاظت از مخالفان، چه در داخل و چه در خارج از ایران هستیم.

برای دهه‌ها رژیم ایران کسانی را که برای ایران آزاد تلاش کردند، ساکت کرده، تحت تعقیب قرار داده و کشته است. بیایید فداکاریهای کسانی را که در تلاش برای آزادی، بهای زیادی را پرداخته‌اند به یاد بیاوریم. رژیم به جای این‌که نماینده منافع مردم ایران باشد، مدت‌هاست که از نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در خارج از کشور برای سازماندهی توطئه‌های تروریستی و سفیدسازی نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران استفاده می‌کند. از زمان جنگ غزه، ما شاهد افزایش قابل توجه و مستمر حملات به نیروهای ایالات متحده و ائتلاف، توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران بوده‌ایم که منجر به مجروح شدن بیش از ۶۰ نفر از نیروهای آمریکایی شده است. این آسیبها بدون هدف مشخص نیستند. این مسئولیت مشترک ما است که اطمینان حاصل کنیم که آرزوهای مردم ایران برای یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی محقق می‌شود. در حالی که ایالات متحده و متحدان ما برای تحت فشار قرار دادن رژیم ایران و شرکای آن در منطقه، آنچه را که درست است انجام می‌دهند، ما هم‌چنین باید از مردم ایران برای پافشاری برای این تغییر قدردانی کنیم. وقتی به همکارانم از هر دو حزب پیوستم - چیزی که در اینجا در کنگره بسیار نادر است - برای حمایت از قطعنامه مجلس در حمایت از مردم ایران و محکوم کردن نقض حقوق‌بشر، مفتخر شدم که سهم خود را انجام دهم.

این قطعنامه خواستار برگزاری انتخابات آزاد و باز، تجدید ساختار اقتصادی برای ارتقای نوآوری، حقوق برابر برای همه بدون در نظر گرفتن جنسیت، مذهب یا قومیت و جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی است. اما ما باید به انجام کارهای بیشتری ادامه دهیم. به همین دلیل است که من به‌طور یکسان وزیر بلینکن و یلن را تحت فشار قرار دادم تا جریان فروش غیرقانونی نفت ایران به چین را متوقف کنند و از وزیر بلینکن خواستم که از قدرت خود در وزارت امور خارجه برای پاسخ به شکست رژیم ایران در پایبندی به برجام استفاده کند. ما فشار را ادامه می‌دهیم. و با ادامه مبارزه برای مردم ایران، چراغ آزادی در انتهای تونل روشن‌تر و روشن‌تر می‌شود. از حضورتان امروز در اینجا سپاسگزارم. خدانگهدارتان باشد.

 

برد شرمن – نماینده کنگره آمریکا، عضو کمیته خارجی: خیلی خوب است که دوباره با شما هستم. جامعه ایرانیان مقیم آمریکا، که خود را وقف یک ایران آزاد، دموکراتیک و غیرهسته‌یی کرده است. به همین دلیل است که من با همکارم تام مک کلینتاک، که می‌دانم اوایل امروز اینجا صحبت کرد، و بیش از ۱۶۰ عضو کنگره در معرفی مجدد قطعنامه‌یی که نقض وحشتناک حقوق‌بشر رژیم را محکوم می‌کند، پیوستم. من به‌عنوان حامی اصلی دموکرات قطعنامه ۱۰۰ مجلس، خوشحالم که حمایت خود را از خواست مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی ایران اعلام می‌کنم و نقض حقوق‌بشر و تروریسم تحت حمایت دولت رژیم ایران را محکوم می‌کنم.

می دانید، من ۲۷ سال در کنگره بودم، ۲۷ سال عضو کمیته روابط خارجی بودم، جایی که من ارشدترین دموکرات هستم و ۲۷ سال است که همراه با شما بر سر این مسائل می‌جنگم.

من امروز به شما می‌پیوندم که مردم ایران از یک رژیم نامشروع رنج می‌برند. ما شاهد قتل وحشیانه مهسا امینی و هم‌چنین قتل معترضان به‌قتل او بودیم، از جمله نه تنها نوجوانان، بلکه حتی کودکان. دهها هزار نفر دستگیر و برخی به اعدام محکوم شده‌اند. میراث رژیم در کشتار مخالفان چیز جدیدی نیست. وقتی قدرت را گرفتند دیدیم، در سال ۸۸ دیدیم، امروز هم می‌بینیم. گذشته از سرکوب به‌بهانه پوشش و پوشش موی زنان، رژیم هم‌چنان به پایمال کردن آزادی بیان ادامه می‌دهد. اما خشونت رژیم، عزم مردم ایران را برای ادامه مطالبه آزادی و کرامت انسانی اولیه تضعیف نخواهد کرد.

و کنگره در کنار مردم ایران می‌ایستد. مردم آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده‌اند. من به قانون عدم بودجه برای تروریسم رژیم ایران رأی دادم. ظالمانه بود. رژیم ایران گروگانهای آمریکایی را می‌گیرد و سپس به‌دنبال یک امتیاز است، در این مورد انتقال ۶ میلیارد دلار از کره جنوبی به قطر را داریم. گرفتن گروگانهای آمریکایی نباید امتیازی داشته باشد. این رژیمی است که تروریسم را در سراسر جهان تأمین مالی می‌کند. و ما شاهد حملات این رژیم برای کشتن نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق هستیم. من رویای شما را برای یک ایران آزاد به اشتراک می‌گذارم، ایرانی که در آن مردم بتوانند صدای خود را به گوش مردم برسانند، جایی که تروریسم، زندان، شکنجه، تجاوز و اعدام آنها را تهدید نکند. ایرانی که در آن زنان در تصمیم‌گیری درباره نحوه لباس پوشیدن خود آزادند و مردم آزادند تا در حکومت خود سهیم باشند. ایرانی که امروز مانند مهسا زنان بسیار و بیشماری مانند او می‌توانستند زنده باشند. به همین دلیل است که برای چندین دهه، ما با هم برای جایگزینی این رژیم وحشی کار کرده‌ایم. در حالی که مردم ایران شجاعانه به مبارزه برای آزادی ادامه می‌دهند، مردم آمریکا باید حامی آنها باشند. کنگره آمریکا باید حامی آنها باشد. و ما باید قطعنامه ۱۰۰ را تصویب کنیم.

من تا رسیدن به دموکراسی و آزادی برای مردم ایران به همکاری با شما ادامه خواهم داد. من براد شرمن نماینده کنگره هستم. بسیار از شما متشکرم.

 

مایک گارسیا- نماینده کنگره آمریکا، عضو کمیته اطلاعات: من می‌خواهم از همه به‌خاطر آمدن به جلسه امروز تشکر کنم، مختصر می‌گویم، اما می‌خواهم صادقانه بگویم. من می‌خواهم از این موضوع کوتاه نیایم. من اظهارات آماده‌ای ندارم، اما فکر می‌کنم مهم است که بدانیم شر وجود دارد. و اگر از من بخواهید یک سوزن بر روی کره زمین فروکنم که کانون شرارت قرار دارد، این کانون رژیم ایران است که در حال حاضر مردم را سرکوب می‌کند. فکر نمی‌کنم بتوانیم در این مورد شکی داشته باشیم. من فکر می‌کنم وقتی در مقابل شر بی‌تفاوت باشیم، شر غالب می‌شود. و این زمانی است که ما باید با شور و شعف و بی‌مهابا علیه این رژیم از مردم ایران حمایت کنیم که به‌دنبال آزادی‌هایی هستند که ما در اینجا به‌عنوان آمریکایی از آنها برخورداریم. و در این جا شر واقعی در قالب سپاه پاسداران است. من از این‌که چه تعداد از مردم در مورد محکومیت یک سازمان تروریستی، بزرگترین سازمان تروریستی تحت حمایت دولت در این کره خاکی، ابهام دارند، شوکه شده‌ام، هیچ‌کس نباید در مقابل آنها نرم باشد یا در مورد نحوه واکنش به آنها تردید داشته باشد. و اگر در حال حاضر چیزی می‌خواهیم، باید ثبات در خاورمیانه باشد و بزرگترین نیروی بی‌ثبات‌کننده در حال حاضر در خاورمیانه، رژیم ایران است. باید بگویم رژیم ایران، نه مردم. بنابراین من کاری را که مردم در آنجا انجام می‌دهند تحسین می‌کنم. آنها یک مبارزه عالی را پیش می‌برند و می‌جنگند.

من با گفتن این‌که هشت چیز وجود دارد که فکر می‌کنم ما به‌عنوان یک ارگان باید روی آنها تمرکز کنیم سخنانم را به پایان می‌برم. یکی، فشار حداکثری بر رژیم ایران است. ما نمی‌توانیم خجالت بکشیم که بگوییم مخالف این رژیم هستیم و باید به‌معنای واقعی کلمه چکمه را روی گلوی آنها بگذاریم، به هر شکل و حالتی که می‌توانیم، از نظر اقتصادی، فرهنگی، با تحریم‌ها در مواقع لزوم، با ابزار نظامی و کارهای عملی با در دست داشتن مدرک اثباتی. ما باید مطمئن شویم که سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی تلقی می‌شود و به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری شود. آنها همین هستند، بنابراین ما نباید هیچ ابهامی یا مشکلی در نامگذاری آنها داشته باشیم. من برای توقف این معامله ۶ میلیارد دلاری که توسط این دولت و دیگران انجام شده است مبارزه کرده‌ام. من این تشبیه را کردم که در حالی که رژیم می‌گوید این ۶ میلیارد دلار ممکن است برای اهداف بشردوستانه استفاده شود، مثل این است که یک معتاد از شما ۲۰ دلار بخواهد و شما بگویید باید از این ۲۰ دلار برای غذا استفاده کنید. به شما این قول را می‌دهد، او به شما احساس خوبی نسبت به آن می‌دهد و به‌محض این‌که این پول را به او بدهید، او می‌رود مواد مخدر بخرد و کاری انجام می‌دهد تا با این پول به خودش یا اطرافیانش آسیب بزند. این همان است. رژیم ایران ممکن است بگوید که با این ۶ میلیارد دلار کالاهای بشردوستانه می‌خرد، اما اگر اجازه بدهیم، پول نقد را برای آنها آزاد کنیم، آنرا برای جاه‌طلبیهای هسته‌یی خود یا تأمین مالی سازمانهایی مانند حماس هزینه می‌کنند.

ما باید مطمئن شویم که هیچ حرکتی به اسم برجام در حال حرکت به جلو نیست، هیچ توافق هسته‌یی با رژیم ایران وجود ندارد. ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم که آنها سلاح هسته‌یی تولید نمی‌کنند. هیچ‌کدام از کلمات برجام واقعی نبود. نه مشترک بود، نه جامع بود و نه یک برنامه عمل واقعی. این یک توانمندسازی برای برنامه هسته‌یی نوپایی بود که اکنون می‌بینیم که دیوانه‌وار شده است. ما باید همه چیز را برای جلوگیری از آن انجام دهیم.

ما باید از خرید نفت از آنها دست برداریم، باید از تأمین مالی آنها جلوگیری کنیم، و باید علناً از مبارزان آزادی که تلاش می‌کنند کار درست را انجام دهند و کشوری را در آنجا ایجاد کنند، حمایت کنیم.

این من را به دو نکته آخر رسانده است، یعنی ما به‌عنوان اعضای کنگره باید بایستیم و خجالت نکشیم که از این تلاش حمایت کنید، برای این‌که در مورد این حمایت از آنها بسیار صریح باشیم، هر کاری که می‌توانیم به‌طور قانونی انجام دهیم. و من سخنانم را با این جمله به پایان می‌برم که پس خدا به همه شما بچه‌ها صبر بدهد.

از شما برای هر کاری که انجام می‌دهید متشکرم. در حال حاضر اتفاقات زیادی در جهان در حال وقوع است. ما در حال حاضر بحران‌هایی در سراسر کره زمین داریم، اما برای من، همان‌طور که گفتم، کانون شرارت در قالب این رژیم و سپاه پاسداران است. بنابراین شما تعهد من را دارید، ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد، و ذهن ها و مردم را در اینجا در مجلس قانونگذاری شکل خواهیم داد. متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/643eb96b-0182-4768-8d83-2572669b8f82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات