728 x 90

کنفرانس در برلین با حضور نمایندگان پارلمان فدرال - ایران یک‌سال پس از قیام مردمی (قسمت دوم)

کنفرانس در برلین با حضور نمایندگان پارلمان فدرال
کنفرانس در برلین با حضور نمایندگان پارلمان فدرال

کنفرانس در برلین

با حضور نمایندگان پارلمان فدرال

ایران؛ یک‌سال پس از قیام مردمی

سخنرانیهای نمایندگان پارلمان فدرال آلمان

دکتر میشائیل مایستر، کنوت آکبولوت، توماس لوتزه، کنوت گرشاو

اشتفانی بونگ نایب‌رئیس فراکسیون دمکرات مسیحی در مجلس ایالتی برلین

و مارتین پاتسلت رئیس مشترک کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

 

دکتر میشائیل مایستر-نماینده پارلمان فدرال آلمان

مسئولان رژیم ایران و سازمانهای وابسته به این رژیم که مردم را ترور می‌کنند

باید به‌عنوان سازمانهای تروریستی شناخته شوند

 

قبل از هر چیز عصر همه بخیر، و با تشکر از فرصتی که به من برای صحبت کردن، در حضور همکارانم از مجلس و هم‌چنین در حضور ایرانیانی که امروز در اینجا حضور دارند، دادید.

پیش از هر چیز فکر می‌کنم که این بسیار مهم است که نگاه مان را معطوف به وضعیت واقعی در ایران و هم‌چنین به مقاومت کنیم. . بدین خاطر فکر می‌کنم که برگزاری چنین جلساتی مانند امروز، برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به اتفاقات سال گذشته و آنچه هنوز در ایران در حال وقوع است، بسیار مهم هستند و از این رو، به نظر من، این یک پیام مهمی است.

دوم این‌که باید گفته شود که ما بیش از چهار دهه این را تجربه کرده‌ایم، همان‌طور که شما در شروع صحبت‌ها و هم‌چنین در فیلم نشان داده شد، که مردم ایران تحت ظلم و ستم حکومتی هستند که مردم را وحشیانه سرکوب می‌کند و رعب و وحشت ایجاد می‌کند و ارزشهایی، مانند آزادی، حاکمیت قانون و دموکراسی که در قانون اساسی ما بدیهی هستند، در آنجا کلماتی بی‌ارزش و بیگانه می‌باشند و به آنها توجه نمی‌شود.

فکر می‌کنم که ما نمی‌توانیم این‌گونه رفتار آنها را بپذیریم، بلکه ما باید این ارزشهای اساسی را به‌عنوان ارزشهای پایه‌یی و اساسی یک جامعه آزاد، که در حال حاضر در آنجا وجود ندارند، ترویج کنیم. و من کاملاً با همکارم، آقای مولر، موافقم که می‌گوید، مسئولان رژیم ایران و سازمانهای وابسته به رژیم در ایران که مردم را ترور می‌کنند به‌عنوان سازمانهای تروریستی شناخته شوند.

و در این زمینه هم‌چنین می‌خواهم بگویم، همان‌طور که شما نیز به آن اشاره کردید، از آنجایی که من دو دهه است که این موضوع را دنبال می‌کنم، آنچه که جامعه ما در دو دهه گذشته نسبت به آن اطلاع پیدا کرده، دقیقاً برعکس است، یعنی به کسانی که برای آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر تلاش و مبارزه می‌کنند برچسب سازمان تروریستی زده شده است و علاوه بر آنچه که به‌وضوح در مورد رژیم ایران گفتم، باید به صراحت نیز گفت که چنین تبعیض آشکار علیه کسانی که برای آزادی و حق تعیین سرنوشت خود مبارزه می‌کنند، نبایستی صورت گیرد و قابل پذیرش نیست.

نه، هدف این است که ما اینجا از آلمان بتوانیم کمک کوچکی برای دستیابی به اهدافی مانند حق تعیین سرنوشت مردم ایران، از جمله برقراری آزادانه نظم، برگزاری انتخابات آزاد برای قانون اساسی و تلاش برای رسیدن به یک نظام دموکراتیک کرده باشیم و بتوانیم از این پرنسیپ‌ها و تلاش‌ها برای رسیدن به آنها حمایت کنیم.

می‌خواهم در این مرحله بگویم که حمایت ما در این زمینه به نفع ما نیز هست. شما می‌توانید اینجا بگوئید، بسیار خوب، آنچه که در ایران اتفاق می‌افتد، تأثیر آن متوجه مردمی است که امروز در ایران زندگی می‌کنند. اما قبلاً نیز به این اشاره شد که رژیم ایران برای به دست آوردن اورانیوم با کیفیت بالا تلاش می‌کند و هدفش این است که با استفاده کامل از اورانیوم برای ساخت سلاح در نهایت به یک پتانسیل تهدید تبدیل شود و این تهدید دیگر در این مرحله تنها به مشکل مردمی که امروز در ایران زندگی می‌کنند محدود نمی‌شود، بلکه خطری برای تمام کسانی خواهد بود که به‌اصطلاح می‌توانند در تیررس چنین سلاحهایی قرار گیرند و ما باید متوجه این موضوع نیز باشیم.

من نمی‌خواهم فقط بشنوم با چه چیزی مخالف هستی، معتقدم که باید توضیح داد که منظورمان چیست و ما در واقع چه چیزی می‌خواهیم و به همین دلیل است که ما باید به‌طور واضح و روشن آنچه را که برای آینده ایران می‌خواهیم به آن برسیم، به‌خوبی فرموله کنیم که امروز عصر به آن اشاره شد و در برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی نیز هست، اما من معتقدم اگر چنین هدفی دارید، امیدوارم روزی برسد که دیگر دور هم جمع نشویم و آرزو کنیم که این اتفاق بیفتد و این همان باوری است که مقاومت در ایران موفقیت حتمی خواهد داشت و تغییر صورت خواهد گرفت و خواهش من از شما این است که برای این روز آماده شوید، زیرا تنها داشتن برنامه کافی نیست، بلکه باید بدانید چگونه این برنامه را اجرا کنید و خواست من از شما این است که علاوه بر برنامه‌یی که باید در اینجا داشته باشید، بایستی که بتوانید مراحلی را برای اجرای آن نیز در نظر بگیرید و زمانی که فرصت آن به‌دست آمد، آن را به واقعیت تبدیل کنید.

از دعوت شما متشکرم و خوشحالم که در اینجا حضور دارم

 

کنوت گرشاو - نماینده پارلمان فدرال آلمان

قضات، دادستانها و کسانی که در اعدام زندانیان در ایران دخالت دارند

باید شناسایی و محاکمه شوند

در واقعیت، بسیاری از اعضای مجلس فدرال کفالت سیاسی برعهده گرفته‌اند برای افرادی که در تظاهرات شرکت کرده بودند و به زندان افتادند و به بند اعدام منتقل شدند. شخصی که مورد حمایت من بود، به نام آصف شهبخش بود و او به بند اعدام منتقل شد. در این بین من یک پیام دریافت کردم که وی به یک سلول در زندان عادی منتقل شده است و فکر کردم که مسیر به سوی آزادی ادامه پیدا می‌کند و او آزاد می‌شود. اما او شبانه دوباره به بند اعدام منتقل شد و در روز بعد یک شوی محاکمه مصنوعی اجرا شد و او به اعدام محکوم شد و اعدام شد. او به‌قتل رسید. من یک وب‌سایت به نام "آزادی برای آصف شهبخش"داشتم که آن را به"عدالت برای آصف شهبخش" تغییر دادم. من مردم را فرا می‌خوانم،، قضات، دادستانها و دیگرانی که در این ماجرا دخالت دارند مورد شناسایی قرار بگیرند و محاکمه شوند.

 

توماس لوتزه نماینده پارلمان فدرال آلمان از حزب چپ

من با دیدن عزم استوار شما شگفت‌زده شده‌ام

مردم ایران حق‌دارند که در آزادی و صلح زندگی کنند

ما نباید در برابر باج‌خواهی رژیم تسلیم شوند

با تشکر از دعوت شما، این موضوع برای من جدید نیست، اما آنچه برایم جدید است، چنین مشارکت فعالی است.

من از این عزم استوار شما شگفت‌زده شدم، که با جلسات دیگر قابل‌مقایسه نیست، متأسفانه، در سایر مناطق جهان ما شاهد درگیریهای مشابه هستیم و شرایط غیردموکراتیک مشابهی وجود دارد.

این عزم جزم شما، من را شگفت‌زده کرده این تقریباً منحصر به‌فرد و در نوع خود بی‌نظیر است و من فقط می‌توانم از همه سیاستمداران در آلمان، هم‌چنین از خود ما به‌عنوان نمایندگان مجلس و مسئولان در وزارتخانه‌های مربوطه، این درخواست را بکنم که در گفتگو با نمایندگان دولت ایران به‌طور واضح یک موضع سخت‌گیرانه اتخاذ کنند.

مردم ایران و هم‌چنین ایرانیان تبعیدی این حق رادارند که در آزادی و صلح زندگی کنند.

ما و کسانی دیگر که جوامع مدنی را در بسیاری از کشورها نمایندگی می‌کنند، نباید در برابر باج‌خواهی (رژیم) تسلیم شوند.

از دعوت شما بسیار سپاسگزارم

 

کنوت آکبولوت نماینده پارلمان فدرال آلمان

ما به‌عنوان حزب چپ از مجلس خواهان تحقیق

در مورد موارد قتلها و هم‌چنین اعدامها هستیم

و برای این منظور به ضرورت تشکیل یک کمیسیون بین‌المللی نیازمندیم

بسیار سپاسگزارم خانمها و آقایان عزیز

همکاران عزیز از مجلس فدرال،

خوشحالم که امروز نیز اینجا حضور دارم.

قتل دختر کرد ژینا مهسا امینی منجر به اعتراضات سراسری در ایران شد و به شکل خونین به سرکوب انجامید.

اما قیام و انقلاب در ایران نشان داد که شمار زیادی از مردم دیگر نظام آخوندها را نمی‌پذیرند. آنها برای حقوق‌بشر، آزادی مطبوعات و آزادی بیان و برابری زنان و مردان به خیابان‌ها می‌روند و اعتراض می‌کنند. در ماه‌های گذشته تعداد زیادی از معترضان دستگیر شدند. فقط در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰، ۰۰۰ نفر بازداشت شدند و دادگاههای فرمایشی برگزار شد. .

شما توضیح دادید که احکام خودسرانه صادر شده‌اند. نباید اجازه داد که خشونت بی‌حد و حصر اعمال شود، این امر غیرقابل قبول است! ما به‌عنوان حزب چپ از مجلس نیز خواهان تحقیق در مورد موارد قتلها و هم‌چنین اعدامها هستیم و برای این منظور به ضرورت تشکیل یک کمیسیون بین‌المللی نیازمندیم.

بنابراین، سیاست خارجی آلمان نیز باید فعال‌تر شود، به‌ویژه زنان شجاع ایران نیاز به حمایت ما دارند.

مجددا همبستگی خودم را با خواهرانم در ایران اعلام می‌کنم و خواستار آزادی برای همه زندانیان سیاسی هستم.

بسیار سپاسگزارم

 

الکساندرفور نماینده پارلمان فدرال

یکی از وظایف ما ایجاد حساسیت عینی درباره جنایات رژیم ایران

و هم‌چنین درباره مقاومت ایران است

بسیار متشکرم، که اجازه دارم در میان شما باشم برای من مهم بود امروز به شما بپیوندم. به‌عنوان یکی از افرادی که می‌توانم خوب اهمیت این امر را درک کنم. من فکر می‌کنم همه ما ریشه‌های مشترکی در این ایده‌های آزادی، عدالت و خواست برای حق تعیین سرنوشت در کشورهایمان داریم. به همین دلیل به‌راحتی می‌توانم این امر را درک کنم. فکر می‌کنم ما همه می‌توانیم به‌نحوی مشارکت کوچک و فروتنانه خود را داشته باشیم، به‌خصوص من که هنوز بسیار باید بیاموزم. در مورد حرکت شما، اهداف شما، و ایران به‌طور کلی. اما به‌ویژه به‌دلیل وجود بسیاری از افراد پرتلاش از هایدلبرگ، شهری که من از آنجا می‌آیم.

سیاست چه کار می‌تواند انجام دهد؟ فکر می‌کنم خیلی زیاد. این مسائل را شاید سیاستمداران أمور خارجی بهتر از من می‌توانند توصیف کنند. اما یک موضوعی را ما امشب مورد بحث قراردادیم. یعنی شناخت عینی واقعیت ها! این رویدادهای بسیار دهشتناک متأسفانه در دنیای رسانه‌ای و اجتماعی که در آن همه چیز با شتاب در حال گذر است، تنها چند روز یا چند هفته در مرکز توجهات قرار می‌گیرد، تازه اگر همه چیز به‌خوبی پیش برود، و سپس پروژکتور به سوی تراژدیهای دیگری نشانه گرفته می‌شود. بنابراین، من فکر می‌کنم یکی از وظایف ما ایجاد حساسیت عینی درباره جنایات و هم‌چنین درباره مقاومت است. و من خوشحالم که بتوانم در این رابطه اقدام کوچکی انجام دهم.

 

اشتفانی بونگ نایب‌رئیس فراکسیون دمکرات مسیحی در مجلس ایالتی برلین

اطلاعات نادرست زیادی منتشر می‌شود به من زنگ زدند و تلاش کردند

من را از حمایت از کمیته همبستگی برای یک ایران آزاد و مجاهدین منصرف کنند

اما موفق نشدند

از دعوت شما بسیار سپاسگزارم، فقط می‌توانم همه آنچه را که تاکنون گفته شده تأیید کنم. از این‌رو برایم کمی دشوار است، چون در واقعبیشتر چیزها گفته شده است. اما شاید بتوانم از تجربیاتم بگویم از وقتی از کمیته همبستگی برای ایران آزاد حمایت کرده‌ام.

اطلاعات نادرست زیادی منتشر شده، حتی توسط رسانه‌ها، که من هم شخصاً هدف آن بوده‌ام. اما کسی نمی‌تواند ما را به‌سکوت وادار کند.

در ضمن من عضو مجلس نمایندگان و نایب‌رئیس فراکسیون در برلین هستم. فقط می‌خواستم خودم به‌فهم و درکی برسم. همراه با ریتا سوسموت و مارتین پاتسلت به‌پاریس رفتم و با خانم رجوی آشنا شدم و چندین گفتگو با او داشتم، البته هم‌چنین به‌آلبانی سفر کردم و به‌اشرف۳ رفتم و از کمپ بازدید کردم که به‌واقع من را بسیار، بسیار تحت‌تأثیر قرار داد. ما پیش‌تر یک کلیپ ویدیویی دیدیم، یک موزه در آنجا هست. اگر کسی نمی‌داند، آنجا اشرف۳ بود. این تصاویر از آن موزه بود. این به‌واقع من را بسیار، بسیار تحت‌تأثیر قرار داد و به‌تفکر برانگیخت. اطلاعات نادرست زیادی منتشر می‌شود، حتی در مجلس ایالتی برلین. نامه‌هایی ارسال می‌شوند یا حتی پست‌های اینستاگرامی از من، من تعداد زیادی، خیر باید بگویم اخبار انبوهی دریافت کرده‌ام آن‌هم از سراسر آلمان. افرادی به‌من زنگ‌زده و تلاش کردند من را از حمایت از کمیته همبستگی برای یک ایران آزاد و مجاهدین منصرف کنند، اما موفق نشدند. به‌واقع من تمامی شما را تشویق می‌کنم و هم‌چنین سعی می‌کنم سیاستمداران را متقاعد کنم و همیشه به‌این فکر می‌کنم که آیا آنچه رسانه‌ها می‌نویسند توسط سرویس مخفی (رژیم) ایران هدایت می‌شود یا این‌که اینها فقط روزنامه‌نگارانی هستند که اصلاً هیچ دانشی ندارند. چون این درست است که باید ابتدا با مسأله آشنا شد و من هم ابتدا هیچ اطلاعاتی نداشتم. اما کتابی که شما چند بار از آن نام بردید، آن‌را به‌واقع به‌همه توصیه می‌کنم، کتاب مارتین پاتسلت و اتو برنهارد که متأسفانه درگذشته است. با این کتاب می‌توانید گام‌های نخست را بردارید. از همهٔ شما متشکرم به‌خاطر مبارزهٴتان برای یک ایران آزاد و من همیشه در کنار شما هستم.

 

مارتین پاتسلت نماینده پیشین پارلمان فدرال آلمان

چرا ملت ایران توانست بعد از تاریخی طولانی آرزویش برای آزادی را حفظ کند

زیرا همیشه افراد شجاعی در ایران بوده‌اند که آرمان یک آینده آزاد و دموکراتیک را

زنده نگه داشته‌اند آنها مجاهدین خلق بودند

دوستان عزیز ایرانی من، همکاران عزیزم از مجلس فدرال آلمان، خانم‌ها و آقایان گرامی. بله، من به‌مدت ۸سال در کمیته حقوق‌بشر عضو و گزارشگر ایران بودم و عطش مردم ایران برای آزادی و آینده‌، همیشه مرا تحت تأثیر قرار داده است. تمام تلاش‌ها برای ایجاد همبستگی در آلمان و اروپا و جهان با مردم ایران همیشه به‌دلیل اطلاعات نادرست و فعالیت‌های وزارت اطلاعات رژیم ایران، با مشکل و مانع مواجه بوده است. و در جواب به‌تمام سؤالاتی که همیشه مطرح می‌کردیم، که خب بیایید و ببینید و قانع بشوید، بیایید و نمونه‌ها را مورد ارزیابی قرار بدهیم، هیچ جوابی داده نشد. پیش‌داوریهای قدیمی علیه سازمان مجاهدین (وجود داشته) که در نبرد آزادیبخش‌شان با خشونت جنگیده‌اند - آخر شاه که با خواهش و تمنا بیرون رانده نمی‌شد – (مجاهدین) البته بعداً توسط آخوندها از حکومت دور نگه داشته شدند و البته یک نبرد خصمانه جریان یافت. ما دربارهٔ قتل‌عام‌ها شنیده‌ایم، چرا؟ چرا مردم ایران توانست بعد از تاریخی طولانی و با شکوه، آرزویش برای آزادی را حفظ کند؟

زیرا همیشه افراد شجاعی در ایران بوده‌اند که آرمان یک آینده آزاد و دموکراتیک را زنده نگه داشته‌اند و آنها هم‌چنین ایرانیان در تبعید بودند، آنها مجاهدین خلق بودند. و شما می‌توانید مرا باور کنید، گویی من امروز در جایگاه شهود ایستاده‌ام. من همه این اتهامات را بررسی کرده‌ام. آنها را خیلی نقادانه بررسی کردم. من در دفعات متعدد به‌کمپ (اشرف۳) رفتم و با افراد آنجا صحبت کردم و هیچ‌یک از اتهاماتی که همواره غیرآگاهانه منتشر می‌شدند برای من اثبات نشد.

من آن‌قدر ساده‌لوح نیستم که اجازه بدهم با چند صحبت تحت‌تأثیر قرار بگیرم، بلکه نقادانه تحقیق کردم.

این‌که گروهی از افراد که از این قتل‌عام عبور کرده و این همه اعضایش را از دست داده، در کانون مرکزی‌اش خود را وقف شیوه خاصی از زندگی و تعهد و مأموریتی خاص کرده است، برایم کاملاً قابل درک است، به‌خصوص بعد از اشراف به‌همهٔ چیزهایی که می‌دانم.

این‌که هزاران ایرانی در تبعید که از سازمان مجاهدین خلق حمایت می‌کنند، متعلق به یک سکت باشند! به‌نظرم مزحرف است، واقعاً مزخرف.

و ما در دیدارهایمان در پاریس تجربه کردیم که چه تعداد زیادی از افراد به‌شیوهٔ خودشان فریاد می‌زنند -

این البته شیوهٔ ما آلمانی‌ها نیست، ما آلمانی‌ها آرام‌تر و کم‌شورتر هستیم - اما آنها از روی اضطرار و مطابق با فرهنگ خودشان فریاد می‌زدند و برای آزادی و برای جلب حمایت ما فریاد می‌زدند و به‌همین دلیل ما اینجا هستیم.

من می‌خواهم، به‌عنوان نمایندهٔ کمیتهٔ آلمانی همبستگی برای یک ایران آزاد شما را تشویق کنم و از شما بخواهم: پیش‌داوریهایی را که منتشر می‌شوند بررسی کنید و فعال شوید تا مردم ایران نیز از همان آزادی‌یی برخوردار شوند که ما از آن برخورداریم. برای این مردم همبستگی ما ضروریست، به‌همین دلیل من در این کمیته هستم. . من با انبوهی از افراد آشنا شده‌ام، سرنوشت آنها مرا شدیداً تحت تأثیر قرار داده است، مثل سرنوشت بسیاری در سراسر جهان.

ما یک کتاب کوچک نوشته‌ایم، به‌همراه رئیس پیشین کمیتهٔ همبستگی برای ایران آزاد، که در آن سعی کردیم وقایع و تاریخچه را به‌طور مختصر و قابل‌فهم مرور کنیم.

و تمام این وقایع را که از آمریکا همین الآن شنیدیم، فقط نشان می‌دهند که چه‌قدر ماهرانه دستگاه اطلاعات رژیم ایران می‌تواند این همه سردرگمی ایجاد کند. ما نباید قربانی آن شویم، باید واقعیتها را در نظر بگیریم و ارزیابی کنیم.

خانم‌ها و آقایان، مقاومتی که سازمان‌یافته نشود، از بین می‌رود. مردمی که پراکنده، بدون رهبری و بدون هدایت به مقاومت بپردازند، موفق نخواهند شد. مقاومت باید سازمان‌یافته باشد و ما باید دقیقاً افرادی که خود را به‌عنوان رهبر معرفی می‌کنند، ارزیابی کنیم. باید از آنها حسابرسی کنیم. چگونه می‌خواهید این کار را انجام بدهید؟ من همیشه این سؤال را مطرح کرده‌ام که اگر شما قدرت را به‌دست بگیرید، رویکرد شما با دموکراسی چگونه خواهد بود؟ آیا شما همانند آخوندها خواهید گفت، ما اکنون در قدرت هستیم و اکنون انتقامِ هر آن چیزی را که برایمان اتفاق افتاده می‌گیریم؟ من همهٔ این سؤال‌ها را (از مجاهدین) پرسیده‌ام، سؤالاتی در مورد تجردشان پرسیده‌ام، این سؤال را مطرح کردم که چرا فرزند ندارید، چرا این‌گونه زندگی می‌کنید؟ اما همیشه یک دلیل اصلی سرسخت وجود داشت که می‌گفتند، برای ما اکنون زمان تشکیل خانواده نیست، زمان داشتن فرزند نیست، زیرا در آن‌صورت، مسئولیت نسبت به‌فرزندان و خانواده، ما را وادار خواهد کرد که مبارزه را رها کنیم. همهٔ اینها مرا متقاعد کرده است، به‌همین دلیل من اینجا نشسته‌ام.

ما اعضای پیشین مجلس فدرال هستیم، فرد بسیار تأثیرگذاری هم‌چون ریتا زوسموت در میان ما است. در طول سال‌ها خوشبختانه همواره اعضای جدیدی پیدا می‌شوند – خدا را شکر - که متقاعد می‌شوند. من فقط می‌توانم شما را تشویق کنم که همه‌چیز را بررسی کنید و سپس در کنار مردم ایران قرار بگیرید.

 

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf96152c-20f5-4a4f-8b94-3650cb52028c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات