728 x 90

کنسولگری رژیم ایران پشت حملات تروریستی در هرات افغانستان

کنسولگری رژیم ایران پشت حملات تروریستی در هرات افغانستان
کنسولگری رژیم ایران پشت حملات تروریستی در هرات افغانستان

مدیر بخش تروریسم مرکز پلیس هرات فاش ساخت کنسولگری رژیم ایران پشت ترور برادرش قرار دارد.

به گزارش سایت پژاک افغانستان، فاضل رحمان خادم گفت:‌ تمامی مجموعه حملات هدفمند در هرات با هدایت محمود افخمی رشیدی سرکنسول رژیم ایران در این استان انجام شده است.

وی به دستگیری ۱۳۴نفر در ارتباط با قتلهای هدفمند اشاره کرد و گفت:‌ اکثر بازداشت‌ شدگان اعتراف کرده‌اند که شخصیتهای معروف و نفرات ارشد امنیتی هرات را با دستورات سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی رژیم ایران هدف قرار داده‌اند.

برخی از اعضای شورای استان، مداخله کشورهای همسایه را در امور داخلی افغانستان تأیید کرده و گفتند منافع اقتصادی در پشت اکثر حوادث حملات هدفمند هرات در میان است.

طبق روش جاری حکومت آخوندی که همیشه دخالتهایش در کشورهای منطقه را انکار می‌کند، علی‌اکبر بابا مقام کنسولگری ایران این دعاوی را صرفاً اتهام خواند و گفت آنها بعداً در این مورد اظهارنظر خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید

اعتراف شمخانی به ارتباطات دیرین رژیم با طالبان

پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم به ارتباطات دیرین حکومت آخوندی با طالبان و سیاست رژیم برای ادامه آن اعتراف کرد.

خبرگزاری سپاه پاسداران گزارش داد: شمخانی با اشاره به گفتگوهای جاری بین جمهوری اسلامی با گروه طالبان گفت: مجموعه ارتباطات و گفتگوهای انجام شده با طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده و این روند هم‌چنان ادامه خواهد یافت.

پاسدار شمخانی این سخنان را در کابل و پس از دیدار با مقامهای این کشور اعلام کرد.

از این پیشتر رژیم‌ آخوندی با تاکتیک نعل وارونه مجاهدین را به ارتباط و همکاری با طالبان و القاعده متهم می‌کرد.

 

افزایش بی‌سابقه کمکهای مالی رژیم ایران به طالبان

به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو یکی از فرماندهان طالبان می‌گوید: کمکهای مالی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به طالبان طی ماههای گذشته به طرز بی‌سابقه‌یی افزایش یافته است و افزایش این کمکها با خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، از توافق اتمی با تهران همزمان است.

وی تصریح می‌کند که چند سالی است که طالبان در پایگاههای سپاه قدس در خاک ایران آموزش نظامی می‌بینند.

در این گزارش آمده است که سپاه قدس به‌طور بی‌سابقه‌یی کمکهای مالی و نظامی‌اش را به طالبان افغانستان افزایش داده و هم زمان می‌کوشد تا یک سازمان شبه‌نظامی شیعه در افغانستان، نظیر حزب‌الله لبنان، تشکیل بدهد.

 

رژیم ایران دو برابر خواسته طالبان به این گروه کمک می‌کند

فرمانده طالبان تصریح می‌کند رژیم ایران دو برابر آنچه که این گروه درخواست می‌کند، به آن تحویل می‌دهد حال می‌خواهد کمک مالی یا مادّی باشد یا آموزشهای نظامی.

وی می‌گوید که در ازای این کمکها جمهوری اسلامی ایران از طالبان می‌خواهد که بر شدت عملیات نظامی‌اش علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان و همچنین گروه داعش بیفزاید.

بر اساس تحلیلی رژیم ایران که از خروج آمریکا از برجام به‌شدت خشمگین است به این نتیجه رسیده که آمریکا در اثر جنگ پرهزینه و بی‌ثمرش، در افغانستان زمینگیر شده و در موضع ضعف به‌سر می‌برد و تقویت طالبان می‌تواند اهرم تشدید فشار تهران بر آمریکا باشد.

 

آموزش جنگ تن به تن به طالبان در پایگاه نیروی قدس در ایران

این فرمانده طالبان تأکید دارد که آموزشهای نظامی آنان در پایگاههای سپاه قدس در ایران شامل جنگ تن به تن، آموزشهای اطلاعاتی و راهبردی، تولید بمبهای هدایت‌شونده و انجام عملیات انتحاری می‌شود.

فرمانده طالبان اضافه می‌کند که در این بین، داوطلبان عملیات انتحاری بیشترین کمکها را از سوی حکومت ایران دریافت می‌کنند و خانواده‌های آنان در ایران ساکن می‌شوند و جواز اقامت در این کشور دریافت می‌کنند.

در این گزارش آمده است که فرمانده طالبان می‌افزاید که پایگاههای آموزشی اعضای این گروه در شمال-شرق ایران در مرزهای این کشور با افغانستان و ترکمنستان قرار دارند و برخی از آنان نیز در اطراف شهر مشهد واقع هستند. فرمانده طالبان ابراز شگفتی کرده که در برخی از این پایگاهها آموزگاران نظامی روس نیز حضور دارند و روسیه نیز سلاح های سبک و تجهیزات نظامی در اختیار طالبان افغانستان می‌گذارد.

گزارشی دیگر در همین زمینه حاکی است که رژیم ایران همواره در افغانستان دو دوزه بازی کرده است. یعنی همزمان با افزایش کمکهای مالی و نظامی‌اش به طالبان در تلاش است تا یک سازمان شبه‌نظامی مرکب از شیعیان افغانستان از قوم هزاره تشکیل بدهد.

این گزارش می‌افزاید: قوای این سازمان را اعضای گروه فاطمیون تشکیل می‌دهند که از سوی سپاه قدس برای جنگ در سوریه آموزش دیده و به این کشور اعزام می‌شوند. فیگارو تصریح می‌کند که برای چنین منظوری سپاه قدس مراکزی را تحت عنوان مراکز فرهنگی در شهرهای کابل و نیمروز تشکیل داده که بعضاً بسیار خطرناک هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/723246e2-2032-4b11-a729-7899bc46472e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات