728 x 90

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل: اعدام‌ معترضان در ایران معادل «قتل با مجوز دولتی» است

فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل
فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل

بنا به گزارش رویترز  فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد گفت که مجازات اعدام توسط دولت ایران برای ایجاد ترس در مردم و سرکوب مخالفان به کار گرفته می‌شود و گفت که این اعدامها به منزله «قتل با مجوز دولتی» است.
فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، گفت: «استفاده از روش‌های کیفری برای مجازات افراد به‌دلیل استفاده از حقوق اولیه‌شان - مانند شرکت در تظاهرات یا سازمان‌دهی تظاهرات - به منزله قتل مورد تأیید دولتی است». و افزود که اعدامها ناقض قوانین بین‌المللی حقوق‌بشر است.

رویترز افزود: رژیم ایران روز شنبه دو زندانی مرد را به اتهام قتل یکی از اعضای نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات سراسری به‌دار آویخت و از آن زمان تعداد بیشتری به اعدام محکوم شده‌اند. در بیانیه آمده است که دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل اطلاعاتی دریافت کرده است که دو اعدام دیگر قریب‌الوقوع است.
فولکر ترک در بیانیه‌یی گفت که موارد متعددی از نقض رویه عادلانه و دادرسی عادلانه از جمله اعمال مقررات کیفری مبهم، ممانعت از دسترسی به وکیل منتخب، اعتراف اجباری تحت شکنجه و محرومیت از حق معنی‌دار استیناف وجود دارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ef5bda5-13f7-48f1-9676-371b680115a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات