728 x 90

کمیته‌های پارلمانی بریتانیایی و ایتالیایی برای آزادی ایران موشک‌باران و توپ‌باران پناهندگان و گروه‌های کرد ایرانی توسط رژیم ایران را محکوم کردند

توپ‌باران خاک اقلیم کردستان توسط رژیم جنایتکار آخوندی
توپ‌باران خاک اقلیم کردستان توسط رژیم جنایتکار آخوندی

کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران طی بیانیه‌یی با امضا ۲۶پارلمانتر موشک‌باران و توپ‌باران پناهندگان و گروه‌های کرد ایرانی توسط رژیم ایران در اقلیم کردستان عراق را عمیقاً نگران‌کننده دانست و محکوم کرد.

کمیته پارلمانی بریتانیایی در بیانیه خود نوشت: این حملات تعرض و آسیب‌رساندن به غیرنظامیان و مردم بی‌گناه و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و نقض آتش‌بس بین ایران و عراق است و خامنه‌ای مسئول مستقیم آن می‌باشد.

این اقدامات، تشدید و آن‌روی سکهٔ اقدامات سرکوبگرانه، افزایش اعدام‌ها و دستگیری‌های کور بعد از انتصاب رئیسی به ریاست‌جمهوری است و در سی‌وسومین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ماه‌های ژوئیه و اوت ابعاد بی‌سابقه‌یی یافته است.

کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران در بیانیه خود افزود: از ملل متحد، دولت انگلیس، آمریکا و رئیس اتحادیه اروپا و هم‌چنین از دولت عراق و اقلیم کردستان خواهان محکوم کردن این حملات تجاوزکارانه و اقدامات لازم برای متوقف کردن آنها هستیم.

 

هم‌چنین کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای یک ایران آزاد با انتشار بیانیه‌یی حملات جنایتکارانهٔ هوایی رژیم ایران به‌ غیرنظامیان و مردم بی‌دفاع و احزاب و گروه‌های کرد ایرانی در خاک کردستان عراق را محکوم کرد و از ملل متحد و رئیس اتحادیه اروپا خواست تا تجاوزات رژیم را در شورای امنیت ملل متحد مورد حسابرسی قرار دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/543d1571-c238-4733-899b-bab188e0c3e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات