728 x 90

کلان تی وی آلبانی –مجاهدین و حامیان آنها در سراسر جهان کنفرانس زنده اینترنتی برگزار کردند

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
  • کلان تی وی آلبانی: مجاهدین و حامیان آنها در سراسر جهان کنفرانس زنده اینترنتی برگزار کردند.
  • در دیماه سال گذشته علی خامنه‌ای آلبانی را به‌عنوان یک کشور واقعاً شرور اروپایی توصیف کرد که میزبان تروریست‌هاست.
  • مریم رجوی می‌گوید ما با آلبانی و مردم آن روابط دوستانه داریم اما آرزوی ما این است که به‌زودی به‌میهن آزاد شده خود بازگردیم سرانجام همه دیکتاتورها رفتن است زیرا مردم تغییر را ممکن می سازند.
  • قطعنامه اکثریت اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده حق مردم ایران برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک و غیراتمی بر اساس جدایی دین از دولت را به‌رسمیت می شناسد.
  • اکثریت کنگره آمریکا از دولت آلبانی خواستند سفارت رژیم ایران را ببندد.

در مانز در حومه دورس و چند کیلومتری تیرانا ۳۰۰۰ عضو مجاهدین ایرانی و حامیان آنها در سراسر جهان کنفرانس زنده اینترنتی برگزار کردند. در کمپ اشرف۳ در مانز، اقدامات دولت آلبانی برای فاصله فیزیکی در میان شرکت‌کنندگان مورد احترام قرار گرفت.

این گردهمایی سیاسی در آلبانی توسط مجاهدین علیه حکومت خامنه‌ای همزمان با تأیید کنگره آمریکا انجام می‌گیرد. کنگره آمریکا با اکثریت سیاسی قطعنامه‌ای را معرفی کرد که از دولت ادی راما خواست فوراً روابط دیپلماتیک با رژیم ایران را قطع کند و سفارت آن را در تیرانا ببندد.

قطعنامه‌ای که توسط اکثریت اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده امضا شده است، حق مردم ایران برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک و غیراتمی بر اساس جدایی دین از دولت را به‌رسمیت می‌شناسد.

مریم رجوی می‌گوید: «ما با آلبانی و مردم آن روابط دوستانه ایجاد کرده‌ایم. اما آرزوی ما این است که به‌زودی به‌میهن خود بازگردیم. میهنی که از چنگ رژیم رهایی یافته است».

کلان تی وی آلبانی سه‌شنبه ۳تیر افزود: در دیماه سال گذشته علی خامنه‌ای، آلبانی را به‌عنوان یک کشور واقعاً شرور اروپایی توصیف کرد که میزبان تروریست‌هاست. تصمیم تیرانا برای پناه دادن به مخالفان ایرانی که تصمیمی بر اساس مهمان‌نوازی سنتی آلبانی به‌عنوان یک مأموریت بشردوستانه است، باعث نگرانی از حملات کینه‌توزانه احتمالی از سوی رژیم ایران به خاک آلبانی شده است. سال گذشته آلبانی اعلام کرد که توطٰئه رژیم تهران را خنثی کرده است، به همین دلیل سفیر رژیم ایران و چند دیپلمات را اخراج کرد.

رابرت توریسلی اظهار داشت: مجاهدین و سلولهای مقاومت آن در ایران نقش اساسی در خیزش‌ها علیه رژیم خامنه‌ای داشتند. وی گفت سرانجام همه دیکتاتورها رفتن است زیرا مردم هر چند که تحت ستم باشند، تغییر را ممکن می‌سازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4d466df-34c5-42b3-90f3-9d725e3d59eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات