728 x 90

کشمکش بر سر لیست کابینه رئیسی جلاد و بررسی در کمیسیونهای مجلس ارتجاع

رئیسی جلاد در مجلس ارتجاع
رئیسی جلاد در مجلس ارتجاع

مجلس ارتجاع روز شنبه ۲۳مرداد با اعلام وصول لیست اعضای کابینه رئیسی جلاد، بررسی آنها را در کمیسیونهای خود شروع کرد.

پاسدار قالیباف در این باره گفت:

امروز جلسه را از همین جهت شنبه تشکیل دادیم که بنا به فرمان حضرت آقا که هیچ وقفه‌ای و کاری در بحث بررسی کابینه و معرفی کابینه نباشه ما با اولویت امروز در دستور کار دادیم

رئیس‌جمهور محترم هستند و ایشان هستند که وظیفه پیشبرد کارها را به عهده دارند و ایشان هستند که در حقیقت این مسئولیت را پذیرفتند و با این تیم می‌خواهند کار کنند این را مد نظر داشته باشیم البته این حرف من به این معنا نیست که هر چیزی را که رئیس‌جمهور محترم ارائه دادند مجلس به او رأی اعتماد بدهد ولی ما انصاف را به خرج بدهیم که به‌هرحال ایشان با این تیم انتخاب ایشان بوده و ایشان می‌خواهد این کار را انجام بدهد.

در ادامه کشمکش بر سر لیست کابینه رئیسی جلاد، آخوند مسیح مهاجری گرداننده روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی و از مشاوران رفسنجانی، خطاب به رئیسی نوشت: در فهرست اعضای دولت پیشنهادی خود تجدید نظر کنید. بعضی از این افراد سهمیه برخی احزاب افراطی هستند. چنین کابینه‌ای نه قوی است و نه می‌تواند ضدفساد باشد.

آخوند مهاجری هم‌چنین درباره انتصاب زاکانی به سمت شهردار رژیم گفت: شورای شهر تهران اعلام کرده قانون را تغییر می‌دهیم تا منتخب ما بتواند شهردار شود. (روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی ۲۳مرداد)

به‌رغم فضیحت چگونگی گماشتن زاکانی به شهرداری تهران که جایزه نقش پوششی و تیغ کشی او به نفع رئیسی در مناظره‌های نمایش انتخابات است، مجلس ارتجاع روز شنبه با رأی موافق خود به استعفای زاکانی، راه شهردار شدن او را باز کرد.

این در حالیست که سازمان بازرسی کل رژیم در نامه‌یی خطاب به چمران رئیس شورای شهر رژیم در تهران نوشت: شهردار تهران باید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه از جمله مدرک تحصیلی و سابقه مدیریت مرتبط انجام شود.

در جلسه روز شنبه شماری از اعضای مجلس آخوندی به رسوایی این ماجرا اعتراف کردند.

چگینی، مجلس ارتجاع ۲۳مرداد۱۴۰۰:

بپردازیم در بطن استعفای شما تفسیرهای مختلفی بود صحبت مقام معظم رهبری قابل تفسیر نیست خیلی روشن و شفاف ایشان نمایندگان را منع کردند که حرص و طمع ولع نداشته باشند برای پست گرفتن.

وحیدی، مجلس ارتجاع ۲۳مرداد۱۴۰۰:

همین مجلس انقلابی به وزیر کشور کمتر از یک ماه گذشته کارت زرد داد برای این‌که شهرداران غیرمتخصص انتخاب کردند چرا اصرار داری مجدداً در واقع این کار را خودمان در مجلس انجام بدهیم امروز بعضی از همکاران محترم در ورود مجلس به من می‌گویند آقای وحیدی اگر شما مخالفت می‌خواهید بکنید این مخالفت با رفتن آقای زاکانی یک کار غیر انقلابی است این چه نگاهی است که بعضی از همکاران برای این‌که رأی افراد را تغییر بدهند با این فشار وارد بعضی از صحبت‌ها بشوند... .

حسینی، مجلس ارتجاع ۲۳مرداد۱۴۰۰:

چرا ما تصمیمی بگیریم که مجلس را به نوعی در انتخابش دچار تردید بکنیم شما کاندید ریاست‌جمهوری بودی به‌هرحال مسیری را طی کردید الآن آنچه در جامعه تداعی میشه از نحوه حضور شما به سبکی است که نکند شما سهم‌خواهی کردی که شما را کاندید کردند برای این حوزه تا حالا فکر کردید اگر موفق نشوید در این حوزه چه آثار و تبعاتی چه هزینه‌ای برای مجلس چه هزینه‌ای برای جامعه داره..

بیاتی، مجلس ارتجاع ۲۳مرداد۱۴۰۰:

چرا صحبت‌هایی گفته شد قول‌های داده شد اما یک‌باره جناب آقای دکتر زاکانی هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری و هم امروز برای انتخاب انتخاب شهردار تهران پشت کردن به رایی که مردم (ترانزیشن) در قم دادند...

ما به تجربه برایمان اثبات شد که شهرداری که تجربه کار اجرایی در شهرداری نداشته باشه نمی‌تواند موفق بشه آقای دکتر این تجربه را در شهرداری ندارند امروز هم دیگه مردم توان آزمون خطا را ندارند.

از سوی دیگر زاکانی در توجیه استعفای خود برای رسیدن به پست پر آب و نان شهرداری، به‌نحو مضحکی علت آن را شرایط بسیار حساس رژیم و تهدیدهای بسیار جدی ذکر کرد!

زاکانی، مجلس ارتجاع ۲۳مرداد۱۴۰۰:

گویی در جمع همرزمان خود در جبهه برای تغییر محل مأموریت در خط مقدم حرف می‌زنم. فرمانده بزرگوارم حاج محمد کوثری و دهها رزمنده جانباز حاضر در جلسه می‌دانند چه می‌گویم .

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصتهای عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است.

(خبرگزاری مجلس رژیم ۲۳مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cebf9b9-7da9-41b6-8776-b4241233498e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات