728 x 90

کشته‌شدن سه نفر در اثر اصابت موشک حوثی‌ها به کشتی متعلق به لیبریا

کشتی لیبریایی مورد اصابت قرار گرفته
کشتی لیبریایی مورد اصابت قرار گرفته

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا چهارشنبه شب ۱۶ اسفند از کشته شدن سه نفر از سرنشینان کشتی متعلق به لیبریا در دریای سرخ در اثر اصابت موشک حوثی‌های مورد حمایت ایران خبر داد.


سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا: «در روز ششم مارس حدود ساعت ۱۱:۳۰ صبح (به وقت صنعا)، یک موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) از مناطق تحت کنترل حوثی‌های تروریست مورد حمایت رژیم ایران در یمن به سمت کشتی باری «ترو کانفیدنس» True Confidence که در حال عبور از خلیج عدن بود، شلیک شد. این کشتی متعلق به لیبریا با پرچم باربادوس است. موشک به کشتی اصابت کرد و طبق گزارش خدمه این کشتی، بر اثر این حمله، سه نفر کشته و حداقل چهار نفر مجروح شده‌اند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است، و خسارت قابل توجهی به کشتی گزارش کردند.

خدمه این کشتی را تخلیه کردند و کشتی‌های جنگی ائتلاف در حال بررسی وضعیت هستند.

این پنجمین موشک بالستیک ضد کشتی است که توسط حوثی‌ها در دو روز گذشته شلیک می‌شود. دو فروند از این موشکها به دو کشتی «ام.اس.سی اسکای۲» و «ترو کانفیدنس» اصابت کردند و یک فروند توسط ناوشکن یو.اس.اس کارنی نیروی دریایی آمریکا سرنگون شد.

این حملات بی‌ملاحظه حوثی‌ها تجارت جهانی را مختل کرده و جان دریانوردان بین‌المللی را گرفته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/843b8974-5a41-4a52-858f-73f97c31d2ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات