728 x 90

کسری بودجه حدود یک‌چهارم پس‌انداز خامنه‌ای است!

مملکت داری به روش آخوندی که تروریست هم باشد، چگونه است؟!

آیا می‌دانید بودجه مصوب سال ۱۳۹۸چقدر است؟

به‌نوشته روزنامه حکومتی جهان صنعت مورخ ۶مرداد ۹۸و به‌ نقل از معاون سازمان برنامه و بودجه، بودجه ۹۸مبلغ ۴۴۸هزار میلیارد تومان است. که بر اساس فروش ۳۰۰هزار بشکه نفت در روز بسته شده بود.

در حالی‌که بودجه سال قبل یعنی سال ۹۷بر اساس فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰هزار بشکه نفت

و بودجه سال پیش از آن یعنی بودجه سال ۹۶بر مبنای فروش روزانه دو میلیون و ۶۸۰هزار بشکه نفت تنظیم شده بود.

اکنون آخوندهای حاکم یادشان افتاده که یک کسری بودجه ۱۵۰هزار میلیارد تومانی در بودجه‌شان دارند! چرا که به‌علت سیاست‌های تروریستی و لشگرکشی‌های جنون‌آمیز به سوریه و یمن و عراق و غیره نه می‌توانند نفت بفروشند و نه آن میزانی را هم که از طریق قاچاق می‌فروشند به بهایی است که هنگام بودجه‌بندی محاسبه کرده‌اند روشن است که خریداران نفت قاچاق، آن را به اضعاف زیر قیمت روز اوپک می‌خرند!

اکنون آخوندها تلاش می‌کنند نیمی از آن را با کاهش هزینه و برداشت از صندوق ذخیره ارزی و فروش دارایی‌های دولتی (یعنی خصولتی کردن بی‌دنده و ترمز وسایل تولید عمومی) و فروش اوراق قرضه تأمین کنند، امری که حتی اگر در یک احتمال فرضی محقق شود تازه نیمی از کسری بودجه رژیم را برطرف می‌کند و حفره نیم دیگر آن هم‌چنان به جای خود باقیست.

حفره‌ای که نماد خیانت، بی‌عرضگی، وطن‌فروشی و چپاولگری نظامی است که رهبرش حداقل ۹۵میلیارد دلار پس‌انداز دارد. یعنی تقریباً ۴برابر کسری بودجه نظامش!

این در حالی است‌ که حساب پس‌انداز خامنه‌ای و پاسدارانش روزبه‌روز افزوده می‌گردد و متقابلا پرداخت حقوق کارگران و دیگر دستمزدبگیران، بازنشستگان و معلمان به تعویق می‌افتد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e808682-9435-4d8f-b8ad-bc3428dc9ca1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات