728 x 90

کرونا در ایران - تهران و ۹۱شهرستان در ۲۰استان در وضعیت قرمز

شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان
شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

این خبر به روز می‌شود...

تهران و ۹۱شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونا

 آخرین رنگ‌بندی شهرهای کشور از نظر شیوع ویروس کرونا منتشر شد و بر این اساس ۹۲شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۳شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷۳شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
 وزارت بهداشت رژیم با اعلام وضعیت قرمز کرونا در تهران و ۹۱شهرستان دیگر رنگ‌بندی شهرستانها که از شنبه ۱۲تیر ۱۴۰۰ اعمال می‌شود در اپلیکیشن ماسک منتشر شد.(خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۱تیرماه)

 

دلتا مشغول تاخت و تاز

ویروس دلتا مشغول تاخت و تاز از جنوب کشور به سمت مرکز و دیگر استانها است و به‌نظر می‌رسد وارد پیک پنجم کرونا شده‌ایم.
گسترس ویروس دلتا در استانهای جنوبی کشور، زنگ خطر شیوع مجدد بیماری کرونا را به صدا در آورده است و آنچه را شاهد هستیم، افزایش موارد بستری است.
در همین حال، افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی در یک هفته اخیر، وضعیت نگران‌کننده‌ای را برای کشور و ورود به موج پنجم کرونا رقم زده است. این در حالی است که روند واکسیناسیون هم‌چنان به کندی پیش می‌رود و هنوز جمعیت زیادی از کشور منتظر دریافت واکسن کووید۱۹ هستند.

افزایش شهرهای قرمز کرونایی

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۶۳شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۴شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
البته پیش‌بینی می‌شود که تعداد شهرهای قرمز کرونایی در ابتدای هفته آینده، افزایش یابد. در همین حال، قرمز شدن تهران نیز دور از انتظار نیست و با توجه به این‌که ۴شهرستان در استان تهران قرمز شده‌اند، این احتمال زیاد است که استان تهران نیز در هفته آینده قرمز شود.(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱تیرماه)

 

هر لحظه امکان قرمز شدن تمام استانها وجود دارد

ثبت رکوردهای مربوط به تعداد بیماران بستری شده و مرگ و میر ناشی از کرونا در برخی استانها نشان می‌دهد کشور در آستانه بحرانی تازه به نام پیک پنجم کرونا قرار دارد.
اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم زنگ خطر موج پنجم کرونا به صدا در آمده و هر لحظه امکان قرمز شدن تمام استانها وجود دارد و عادی انگاریها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زنگ خطری جدی برای اوجگیری کرونا محسوب می‌شود و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند و رعایت دستورالعملها جدی گرفته نشود وضعیت کرونا در استانها روزبه‌روز وخیم‌تر خواهد شد.

 

استان خراسان رضوی

گسترش نوع جهش‌یافته ویروس کرونا موسوم به دلتا استان خراسان رضوی را در وضعیت هشدار و آستانه موج پنجم شیوع کرونا قرار داده است. رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد می‌گوید در حال حاضر کرونای دلتا در مشهد گسترش پیدا کرده و به احتمال زیاد در روزهای آتی وضعیت این شهر از نظر شیوع کرونا قرمز خواهد شد.

 

استان کرمان
بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از ۲۳شهرستان استان کرمان، ۹شهرستان بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان، عنبرآباد، کرمان، آرزوئیه، سیرجان و رفسنجان در وضعیت قرمز، ۱۰شهرستان کهنوج، فاریاب، جیرفت، رابر، بافت، بردسیر، ریگان، نرماشیر، شهربابک و زرند در وضعیت نارنجی و ۴شهرستان راور، کوهبنان، انار و فهرج، ریگان در وضعیت زرد قرار دارند و به‌گفته مسئولان کرونا در استان کرمان برای پنجمین بار، خیز برداشته و مناطق مختلف، یکی پس از دیگری به رنگ قرمز پرخطر درمی آیند.

 

۴۰درصد تست‌های مردم سیستان و بلوچستان مثبت است

هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا دو هفته گذشته ۹۰درصد موارد مبتلایان کرونای شناسایی شده در استان از نوع انگلیسی بوده‌اند، ویروس های جهش‌یافته جدید از نوع قبلی بسیار خطرناکتر است؛ شدت بیماری زایی ویروس جهش‌یافته به همراه تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و نیز بیماری زمینه‌ای، سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در استان شده است.
وی افزود: هم‌اکنون روزانه بالغ بر دو هزار و 300 تست در مراکز غربالگری گرفته می‌شود که نزدیک به 39 درصدشان مثبت هستند.

شرایط شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان هم‌چنان در بازوی بالارونده است به‌نحوی که در روزهای اخیر در طول هر شبانه روز بر اساس آمار آزمایشگاهی بیش از ۱۱۰۰نفر در استان مبتلا می‌شوند.(خبرگزاری حکومتی تسنیم ۱۱تیرماه)

 

افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان گیلان رو به افزایش است.

دهنادی مقدم از بستری شدن ۲۴۷ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان خبر داد و افزود: ۴۰ بیمار بدحال هستند. وی با اشاره به قرمز شدن استانهای جنوبی کشور و احتمال افزایش استانهای قرمز طی روزهای آینده، گفت: شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در سطح کشور هستیم. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۱تیر)

 

مردانی: مشاهده پیک پنجم کرونا در کشور

مردانی عضو ستاد حکومتی کرونا گفت استانهای جنوبی کشور به‌ویژه هرمزگان و سیستان و بلوچستان در آغاز پیک پنجم کرونا قرار گرفتند و این روند به سمت شهرهای مرکزی‌تر کشور نزدیک می‌شود و این در حالی است که شاهد افزایش شهرهای قرمز هستیم.

وی افزود: دماوند، فیروزکوه و آمل نیز از قسمت بالایی کشور به رنگ قرمز کرونایی درآمدند. مردانی در خصوص بروز پیک پنجم کرونا در کشور، گفت: نشانه‌های بروز پیک پنجم کرونا در کشور مشاهده می‌شود. (سایت خبر فوری رژیم ۱۱تیرماه)

 

تهران از شنبه قرمز می شود

سایت حکومتی شمانیوز (۱۱تیر) نوشت:‌ پیک پنجم کرونا در کشور آغاز شد. هم اکنون نیمی از استان‌های کشور روند افزایشی بستری را تجربه می‌کنند. وجود ۵خیز مستقل در بعضی استان‌ها از جمله تهران و مازندران بسیار مشهود است. از روز شنبه ۱۲ تیر شهرستانهای بیشتری از جمله تهران در شرایط قرمز کرونا قرار خواهند شد.

بر این اساس روند بستری در استان‌های اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی، تهران کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، قزوین، فارس، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران، هرمزگان و یزد افزایشی است.

 

مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان چهار برابر موج قبلی است

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع اعتراف کرد: تعداد موارد مثبت جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان در موج جدید، سه تا چهار برابر موج های قبلی این ویروس است. وی افزود: علاوه‌بر موارد مثبت سرپایی، افزایش تعداد بیماران بستری فشار زیادی را بر کادر درمان و بیمارستانها وارد کرده است (خبرگزاری حکومتی ایرنا - ۱۰تیر).

 

خیز دوباره ابتلا به کرونا، بستری بیش از۳۷۰ بیمار در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت هم‌اکنون ۳۷۳بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که در مقایسه با دیروز ۲۷نفر بیشتر است.

عبدالرضا فاضل افزود از این تعداد ۷۱نفر در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند. وی گفت هم‌اکنون شهرهای علی‌آباد کتول و مینودشت در وضع قرمز قرار دارند و گلستان در وضع هشدار کرونایی‌ست (تلویزیون شبکه خبز رژیم: ۱۰تیر)

 

ویروس دلتا (هندی) در ایران اعتراف حریرچی 

ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم درباره موج پنجم کرونا گفت: نیمی از استانهای کشور شروع موج جدید کرونا را تجربه می‌کنند، به‌خصوص این موضوع در استانهایی همانند تهران و مازندران روند صعودی دارد، در حال حاضر ویروس دلتا (هندی) در ایران مشاهده شده است.

وی افزود: ۶۲شهرستان قرمز هستند که البته شنبه تعداد بیشتری از شهرها به رنگ قرمز می‌پیوندند، همان‌طور که واضح است در ۶ تا ۷استان شهر قرمز قابل توجه داریم که بیشتر استانهای جنوب و جنوب شرقی هستند (سایت انتخاب رژیم: ۱۰تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b80b11fa-23f8-4739-b62d-9231c5e31a3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات