728 x 90

کرونا در ایران - عضو مجلس ارتجاع: اگر ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان فراگیر شود،‌ دهها برابر تهران هزینه در بر خواهد داشت

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر کامل می‌شود.

 

آمار قطره چکانی و اعتراف ناگزیر به رشد فزاینده تلفات

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم-۲۷اسفند۹۸:

جان باختن ۱۳۵نفر دیگر طی ۲۴ساعت

در ۲۴ساعت گذشته ۱۳۵نفر هم جان خودشان را از دست دادند و با احتساب این عزیزان ما ۹۸۸مورد در گذشت ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را تا ظهر امروز می‌توانیم در کشورمان گزارش کنیم.

جمعاً موارد تا این لحظه که در خدمت شما هستیم ۱۶۱۶۹مورد هست.

بر ملا شدن افتضاح رژیم در پخش زنده تلویزیون حکومتی

روز گذشته در یک برنامة پخش زندة تلویزیون حکومتی، که به منظور لاپوشانی ابعاد فاجعه کرونا برنامه ریزی شده بود، بر خلاف سناریوی از پیش تعیین شده، میهمان برنامه  به دروغها و پنهانکاری‌های رژیم در مورد کرونا اعتراف کرد.

 

اعتصاب غذای ۴۵تن از زندانیان سیاسی و معترضان آبان ماه زندان تهران بزرگ

بر اساس گزارشهای رسیده از روز دوشنبه ۲۶اسفند، بیش از ۴۰تن از زندانیان سیاسی و معترضان قیام آبان ماه در بند ۲زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذا زدند.

اعتراض زندانیان به زنده‌به‌گور شدن در این زندان و نبود آزادی در شرایطی است که ویروس کرونا روزانه باعث مرگ زندانیان می‌شود.

 

ضدعفونی شهر توسط شوراهای مردمی در ماهدشت کرج

شوراهای مردمی در ماهدشت کرج در غیاب هر گونه اقدام ارگانهای حکومتی علیه ویروس کرونا، خود دست به کار شده و خیابان‌ها و کوچه‌ها را ضدعفونی کردند.

 

فعالیت‌های شوراهای مردمی برای مقابله با کرونا در زنجان

شوراهای مردمی در شهر زنجان برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا اقدام به توزیع اقلام بهداشتی برای خانواده‌های محروم در مناطق فقیرنشین این شهر کردند.

 

تجمع اعتراضی مردم خشمگین گلشهر گلپایگان

روز سه‌شنبه مردم گلشهر گلپایگان به‌دلیل اقدام رژیم آخوندی در ریختن زباله‌های آلوده بیمارستان گلپایگان و گوگد و خوانسار به زمینهای گلشهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. مردم گلشهر گلپایگان انتقال زباله‌های آلوده به زمینهای گلشهر را باعث بیماری مردم و نابود شدن زمینهای این منطقه دانستند و اینکار ایادی رژیم را خیانت به مردم این منطقه توصیف کردند.

احمدعلی کیخا،‌ عضو مجلس ارتجاع: زیرساختهای بهداشتی ـ درمانی سیستان و بلوچستان و امکانات ضدعفونی شهر ضعیف است. اگر ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان فراگیر شود،‌ دهها برابر تهران هزینه در بر خواهد داشت.

چین درباره سفر به کشورهای آلوده هشدار داد//این موارد شامل آمریکا، کره جنوبی، ایران و برخی کشورهای اروپایی درگیر با بیماری است

روزنامه حکومتی آرمان: بحرانی در جامعه ایجاد شده که نه به‌صورت فرصت که به‌صورت تهدید خود را نشان می‌دهد و اگر ‌چه ممکن است عده‌یی بر مبنای امیال شخصی، منافع گروهی یا اهداف سیاسی و امثال آن، این بحران را تبدیل به فرصت نمایند ولی نخواهند توانست از ابعاد تهدیدکننده آن دور بمانند.

 

سرتیتر خبرهای کرونا در ایران و جهان

  • پیام تدروس آدهانوم قبربرییوس مدیر سازمان بهداشت جهانی: کشورها باید تمام موارد مشکوک را آزمایش کنند، آنها نمی‌توانند با این بیماری همهگیر چشم‌بسته مبارزه کنند
  • پاسدار رحیمی سرکرده نیروی انتظامی در وحشت از خیزش جوانان در چهارشنبه‌سوری، برای سرکوب به کرونا متوسل شد و گفت: با توجه به‌شروع بیماری کرونا پلیس در چهارشنبه پایان سال اجازه هیچ تجمعی را نخواهد داد.
  • ابراز غیظ کیهان خامنه‌ای از افشای پنهان‌کاریهای رژیم در مورد شیوع کرونا:‌ یک منبع آگاه با تکذیب چند خبر که در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، منشأ تولید این اخبار را تیم خبری مجاهدین مستقر در شهر تیرانا در کشور آلبانی اعلام کرد.
  • اعتراف روزنامهٔ حکومتی وطن امروز در جنگ گرگها: دولت مخالف شماره یک قرنطینه شهرها و حتی تعطیلی ادارات و بانکهاست، با این حال از مردم درخواست می‌کند در خانه بمانند.
  • نعمتی، عضو هیأت رئیسهٔ ‌ مجلس ارتجاع: بحران ویروس کرونا تمام کشور را فراگرفته و روزانه هزاران نفر را به خود مبتلا می‌کند. چرا قم در ابتدا قرنطینه نشد؟ عدم قرنطینه این شهر و عادی جلوه دادن شرایط باعث شد تا این ویروس سریعاً به سایر شهر‌ها سرایت کند.
  • به‌گزارش رسانه‌های حکومتی‌ ویروس کرونا به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد رسید. بیش از هزار بیمار و ۱۱۵۰کادر روانپزشکی در این بیمارستان هستند.
  • وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی؛ مردم به مشهد سفر نکنند
  • مقام سازمان بهداشت جهانی: آمار جمهوری اسلامی، یک پنجم تعداد واقعی است؛ برآورد ابتلای حدود ۷۵هزار نفر به کرونا در ایران.
  • روزنامه حکومتی جهان صنعت: امروزه رئیس‌جمهور نمی‌تواند هیچ کار مفیدی برای این مملکت انجام دهد زیرا دسترسی به امکانات ندارد و مشکلات را بر گردن مسئول دیگری می‌اندازد. روحانی که تاکنون نتوانسته مسئولیت قوه مجریه را به‌خوبی پیش ببرد صددرصد مدیریت چنین بحرانی را هم نمی‌تواند جلو ببرد.
  • روزنامه حکومتی جهان صنعت: گرچه تمام مسوولانی که مدیریت بحران را به دست گرفتند واجد شرایط مدیریت آن نیستند. هنگامی که این اپیدمی فروکش کند بحرانهای دیگری مانند دمل سر باز می‌کنند، زیرا با وجود این شرایط و رکود اقتصادی تعداد کثیری از مردم بیکار و بی‌خانمان می‌شوند. دولت مدام می‌گوید در خانه بمانید، در صورتی که هیچ حمایت و کمک مالی به زنان سرپرست خانوار و کودکان زباله‌گرد نشده است.
  • مشخص نیست مدیریت بحران در ایران چه می‌کند!
  • بارها برای مردم سؤال شده که چرا از همان ابتدا دولت شهر قم را قرنطینه نکرد. پاسخ این سؤال با کمی تأمل بسیار واضح است زیرا توانایی این امر را نداشت. اگر به‌طور کامل یک شهر را قرنطینه می‌کرد باید طبق استاندارد بین‌المللی برای تک‌تک خانه‌ها اقلام خوراکی و بهداشتی ارسال می‌کرد. در صورتی که دولت حتی نمی‌تواند ماسک را به‌طور صحیح در بین مردم توزیع کند. این همه ماسک‌های احتکار شده پیدا می‌کنند، معلوم نیست چرا آنها را به بازار تزریق نمی‌کنند.

 

  • سقوط ۹۰درصدی پروازهای لوفت‌هانزا در جهان
  • هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان با انتشار بیانیه‌یی جدید اعلام کرده است که تحت تاثیر گسترده ویروس کرونا، از امروز، سه‌شنبه ۱۷مارس سال جاری میلادی، ۹۰درصد از پروازهای خود را به مقاصد بین‌المللی مختلف در سراسر جهان کاهش می‌دهد و تنها ۲۰درصد از ظرفیت پروازهای کوتاه برد در میان کشورهای اروپایی خود را ادامه خواهد داد.

 

  • قربانیان کرونا در اسپانیا به ۳۴۲نفر رسید
  • فرانسه در وضعیت "جنگی" علیه کرونا
  • توئیت سفارت سوئیس در تهران:
  • دولت سوئیس از شهروندان خود درخواست کرد که در صورت سفر به خارج، سریعاً به سوئیس بازگردند.
  • هند مسجد تاج محل را بر روی گردشگران بست.
  • ماکرون: ما در وضعیت جنگی هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/206b43ba-89c0-450f-afa4-2eb104524682"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات