728 x 90

کرونا در ایران - سازمان مجاهدین خلق ایران: شمار جانباختگان کرونا در کشور از ۳۰۰۰تن عبور کرده است / پیام مریم رجوی

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر کامل می‌شود.

 

مریم رجوی: 

 مردم مظلوم قم اکنون تحت مصیبت و فشارهای چند جانبه به‌سر می‌برند. در حالی‌که هیچ مقام دولتی جرأت بازدید از قم را ندارد و آخوندهای حکومتی از قم فرار کرده‌اند، پزشکان و پرستاران شریف در این شهر در شرایط بسیار وخیمی کار می‌کنند. بیماران و بیمارستانهای قم از حداقل امکانات برخوردار نیستند و اکنون باید زخم زبان و تهدیدها و دستگیری را هم که رژیم آخوندی به آنها ارزانی داشته است، تحمل کنند.

 

 

 

سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در ۱۳۹شهر در ۳۱استان کشور از ۳۰۰۰تن عبور کرده است. رژیم آخوندی دیرهنگام و به ناگزیر در استانها و شهرهای مختلف یکی پس از دیگری وضعیت قرمز اعلام می‌کند.

شمار قربانیان در گیلان به ۵۰۰نفر، استان مرکزی۸۰نفر، استان اصفهان ۳۵۰نفر، خراسان رضوی ۲۶۶نفر، گلستان ۲۵۴نفر، مازندران ۱۸۲نفر، فارس ۸۶نفر، خوزستان ۸۴نفر، کردستان ۸۱نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴نفر و در استان زنجان به ۳۲نفر رسیده است که بر آمار سایر استانها افزوده می‌شود.

 

خانم مریم رجوی: مردم مظلوم قم اکنون تحت مصیبت و فشارهای چند جانبه به‌سر می‌برند. در حالی‌که هیچ مقام دولتی جرأت بازدید از قم را ندارد و آخوندهای حکومتی از قم فرار کرده‌اند، پزشکان و پرستاران شریف در این شهر در شرایط بسیار وخیمی کار می‌کنند. بیماران و بیمارستانهای قم از حداقل امکانات برخوردار نیستند و اکنون باید زخم زبان و تهدیدها و دستگیری را هم که رژیم آخوندی به آنها ارزانی داشته است، تحمل کنند.

 

توئیت مریم رجوی

 

 

گزارش یک هموطن از کردستان عراق:

اخراج کارگران ایرانی از کردستان عراق به‌دلیل کرونا

  • یکشنبه شب سازمان امنیتی (آسایش) در اربیل کردستان به مناطق و خانه‌های مسکونی کارگران ایرانی ریخته و پاسپورتهای آنان را با خود بردند و به آنان گفته شده روز دوشنبه به آسایش بیایید. به همه نفرات گفته شده طی دو روز آینده کردستان را ترک کنند.
  • در یکی از مناطق اربیل به‌نام صد متری که روزانه حدود ۲الی ۳هزار کارگر ایرانی به‌طور میدانی می‌ایستادند که برای کار روزمزدی بروند. امروز خالی از نفر شده بوده و هیچکس در این میدان حضور نداشته و همه را به ایران برگشت داده شده‌اند.
  • هم اکنون در بعضی از شهرهای مرزی کردستان عراق مواد بهداشتی از قبیل ماسک و... به سمت ایران قاچاق می‌شود.

 

فرهاد زاهد-نایب‌رئیس شورای قلابی شهر رشت:

برای مقامات جان مردم در درجه دوم اهمیت است. آخر مگر بالاتر از این بلا (کرونا) داریم؟ هم برج پایانی سال است، هم عید است و هم همه دارند می‌میرند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم-۲۰اسفند۹۸: اعتراف ناگزیر به رشد فراینده تلفات حتی در آمار قطره چکانی / جان باختن ۵۴نفر دیگر طی ۲۴ساعت

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم ـ ۲۰اسفند ۹۸

  • ما ۸۸۱مورد را خدمت هموطنان عزیز مان عرض کنم ظرف ۲۴ساعت گذشته بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی تشخیص بیماری کووید۱۹ در سراسر کشور داشتیم، با احتساب این ۸۸۱مورد قاعدتاً تعداد کل موارد تشخیص داده شده و مسجل آزمایشگاهی در کشور برای بیماری کووید ۱۹ به ۸هزار و ۴۲نفر خواهد رسید.
  • -من خدمت شما عرض کنم استان تهران هم‌چنان به‌هرحال بیشترین تعداد مبتلایان را دارد با ۲۱۱۴نفر مجموعاً ابتلا قطعی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی تا امروز.
  • - مازندران همان‌طور که شاید ظرف روزهای گذشته عرض کردیم و پیش‌بینی هم می‌شد تقریباً خودش رو به صدر جدول و بعد از استان تهران رسانده و ما امروز ۸۸۶مورد جمعاً تا امروز در استان مازندران مبتلای به بیماری کووید ۱۹ را داریم. ما امروز و امسال قاعدتاً عیدی شبیه به نو روزهای گذشته نخواهیم داشت این توصیه‌ها هم‌چنان باقی است و ظرف روزها و هفته‌های آتی و ابتدای سال آینده هم باقی خواهد بود بود.
  • - استان قم ۷۵۱نفر.
  • - استان گیلان تا امروز ۵۲۴نفر.
  • - استان اصفهان ۶۱۸نفر.
  • - استان مرکزی ۴۱۶نفر.
  • -استان سمنان ۲۲۱نفر.
  • - استان قزوین ۲۵۷نفر.
  • - استان گلستان ۱۷۹نفر.
  • - استان البرز هم به‌هرحال ۳۳۹نفر عدد کمی نیست.
  • خراسان رضوی را عرض کردم ۲۲۲نفر روند صعودی است به‌نظر می‌آید روزهای آینده این موضوع در استان خراسان رضوی ادامه داشته باشد.

 

متأسفانه ظرف ۲۴ساعت گذشته از هموطنان عزیزی که مبتلا به بیماری کووید ۱۹بودند ۵۴نفر جان خودشان را از دست داده‌اند و لذا مجموع جانباختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹و تشخیص قطعی این بیماری داده شده تا امروز حداقل ۲۹۱نفر گزارش می‌شود.

 

خبرگزاری رسمی ایرنا: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود دستور گرفته‌اند هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در رابطه با بیماری کرونا نداشته باشند.
 


روزنامه حکومتی همشهری آنلاین - رضا شیران خراسانی:

  • بحث آمار فوتی‌ها متأسفانه مانند نرخ تورم در کشور شده است هنگامی که می‌خواستیم تورم را مشخص کنیم کالاهایی که تورم‌شان بالا بود را حذف می‌کردیم.
  • امروز هم کسانی هستند که قاطعانه نمی‌توانیم بگویم بر اثر کرونا فوت شده‌اند و این افراد را از این دایره بیرون می‌کنند / دولت اشتباه می‌کند واقعیتها را به مردم نمی‌گوید.

 

  • آسوشیتدپرس- اسپانیا به‌خاطر کرونا تمامی ترافیک هوایی به ایتالیا را متوقف کرد.
  • رویترز - تلفات فرانسه از کرونا به ۳۰نفر رسید.
  • زباستین کورتس،‌ صدر اعظم اتریش اعلام کرد که دولتش در راستای تلاش‌ها برای کنترل ویروس کرونا،‌ به کسانی که از ایتالیا می‌آیند اجازه ورود نمی‌دهد.
  • او هم‌چنین از لغو برخی درس‌های دانشگاهها و تشویق شرکتها برای فراهم کردن امکان کار از خانه خبر داد.

 

وضعیت بیمارستان و بیماران کرونایی در شهر چابهار

یکی از شهروندان اهل چابهار روز دوشنبه ۱۹ اسفند در تماسی از وضعیت شهر چابهار بعد از شیوع کرونا در این منطقه خبر داد و گفت:
در شهر خودمان هم چند مرد قرنطینه داریم آن‌هم غیربومی ولی صد در صد فوتی هم هست، چون بیمارستان ما ظرفیتش قبل این بیماری پر بود. یک  بیمارستان خصوصی داشتیم که متاسفانه در آن بنا به گفته کارکنان دانشگاه که نزدیکی بیمارستان هستند، آخوند آوردند و  بستری کردند که مسلما عامل اصلی در شهر ما همین‌ها هستند و لذا  جاده‌ها را بستند. 

در شهر ایرانشهر تا روز یکشنبه ۱۸ اسفند۲نفر فوتی داشتیم.
 

در شهر چابهار وضعیت قرمز اعلام شد. ورودی خروجی و مراکز خرید و بازار همه تعطیل است و در شهر با بلندگو اعلام می‌کنند که از خانه‌ها  هم بیرون نیایند  و توسط شهرداری خدمات ضروری رسانده می‌شود.

کرونا جان هموطنی را در تبریز گرفت

روز سه شنبه ۲۰اسفند ۹۸ در تبریز چهارراه ارتش، هموطنی از صبح روی چمن‌ها افتاده است. همه ابتدا فکر کردند او خوابیده، در حالیکه بعد متوجه شدند که  فوت کرده است.

 

تشییع جنازه پزشک فداکار وحید منصف در رشت

روز دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۸ مراسم تشییع دکتر فداکار وحید منصف کسمایی متخصص طب اورژانس بیمارستان پورسینا که در اثر ابتلاء به بیماری کرونا درگذشت، برگزار شد. در این مراسم سایر همکاران و پرسنل درمانی فداکار این بیمارستان شرکت داشتند.

 

دفن مخفیانه ۳۰ جسد کرونایی در دلیجان

بنا به گفته کارگر سردخانه دلیجان واقع در استان مرکزی رژیم آخوند شبانه (شنبه ۱۷ اسفند ۹۸) ، ۳۰جسد که بر اثر ویروس کرونا درگذشتند را مخفیانه دفن کرده‌اند.

پدافند غیرعامل سپاه گفته است که نباید تشیع جنازه کنید و علت مرگ آنها که بدلیل ویروس کرونا بوده است را اعلام نمی‌کند.

کرونا

 

وضعیت بیمارستان روحانی بابل و وضعیت بستری‌ها

روز دوشنبه ۱۹ اسفند یک هموطن از بابل گفت: هیچ بیمارستانی پدر ما را پذیرش نمی‌کرد می‌گفتند ۹۰نفر توی نوبت بستری هستند. او را به خانه منتقل کنید.

در بیمارستان روحانی بابل اصلاً اجازه ورود به بخش عفونی را نمی‌دهند فقط بیمار را تحویل می‌گیرند و به نفر همراه می‌گویند شماره تماس بده و خودت برو جلوی در بیمارستان منتظر خبر باش.

بیمارستان روحانی با صحرای محشر فرقی ندارد. جنازه پشت به پشت، گوشه و کنار ریخته، خانواده‌ها که اجازه ورود به داخل و تحویل اجساد را ندارند، دم در بیمارستان تجمع کردند.

بیمارستان عرضه هیچ نوع خدمات‌رسانی حتی در حد یک کاسه سوپ را ندارد.

با کلی التماس و پارتی بازی یک تخت برای بیماری جور شده گفتند پتو، بالش، روتشکی و غذا برای مریضتون بیاورید.

 

 

 

سرتیترهای خبر کرونا در ایران و جهان

 

اسدالله عباسی عضو مجلس ارتجاع: شهرستانهای رودسر و املش هر کدام یک بیمارستان دارند که وضعیت خوبی ندارند و امکانات و تجهیزات آنها بسیار ضعیف است و از امکانات اولیه برخوردار نیستند.

  • بیمارستان املش که پزشک معالج هم ندارد و هر دو بیمارستان هم همواره با کمبود کادر درمانی، افراد خدماتی و کادر پرستاری بیمارستان مواجه بودند.
  • بیمارستان رودسر که محل بستری بیماران کرونایی نیز هست حتی دستگاه اکسیژن ساز و سی‌تی‌اسکن ندارد، این بیمارستان پر شده و پذیرش ندارد و دستکش و ماسک آن را هم مردم و خیرین اهدا می‌کنند.

 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی: امروز در بازار لوازم خانگی هم موضوع اصلی ویروس کرونا است که رکود سنگینی بر این بازار حاکم کرده. بیش از ۷۰درصد خرید و فروش لوازم خانگی نسبت به‌سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

 

بهرام پارسایی، عضو مجلس ارتجاع: رک عرض کنم، اگر استان فارس را قرنطینه نکنید،‌ تبدیل به گیلان بعدی می‌شود.

 

قرودی،‌ فرماندار رژیم در کاشان: بگذارید صریح بگویم، در دو شهر کاشان و آران بیدگل ما ۸۸فوتی بر اثر کرونا داریم.

به‌علت گسترش ویروس کرونا،‌ در نیشابور وضعیت قرمز اعلام شد.

سفر به زابل در استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل گسترش بیماری کرونا ممنوع شد.

 

خامنه‌ای که ملتی را به‌قربا نگاه کرونا برد، برای حفظ جان خودش سفر و سخنرانی سالانه‌اش در مشهد را لغو کرد.

  • دفتر ولی‌فقیه ارتجاع: خامنه‌ای امسال به مشهد سفر نخواهد کرد.

 

محمدرضا چمنی نماینده مجلس ارتجاع از سبزوار روز گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا مرد.

 

ایتالیا به‌طور کامل قرنطینه شد؛ تردد غیرضروری ممنوع

  • جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، اعلام کرده محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شمال این کشور اتخاذ شده بود اکنون در تمامی این کشور به اجرا گذاشته می‌شود. این محدودیتها شامل ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم‌های عمومی هم خواهد شد.
  • کونته عصر دوشنبه، نهم مارس، تأکید کرده که با سراسری شدن محدودیت‌ها، فقط به سفرهای بسیار ضروری که قابل به تعویق انداختن نیستند اجازه تردد داده خواهد شد.
  • شهر نجف برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از روز چهارشنبه یک هفته قرنطینه می‌شود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d085a85-2eb0-4c6c-81d6-e176e9229ab0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات