728 x 90

کاهش شدید تولید خودرو در ایران

كاهش شديد توليد خودرو در ايران
كاهش شديد توليد خودرو در ايران

وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت آخوند روحانی اعلام کرد که ” تولید انواع خودرو در بهمن‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً ٦٠درصد کاهش یافته است.“

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۹۷ با اعلام این مطلب،به‌ نقل از وزارت صنایع دولت آخوند روحانی نوشت” تعداد خودروهای تولید شده در این ماه کمتر از شصت هزار دستگاه بود در حالی‌که این رقم در سال گذشته به بالای ١٤٦هزار دستگاه می‌رسید.“

بر اساس این گزارش و آمارهای ارائه شده توسط این ارگان حکومتی تولید انواع سواری نیز در بهمن‌ماه با کاهش ۶۰.۴درصدی روبه‌رو بوده و به ۵۴هزار و ۹۶۵دستگاه رسیده در حالی‌که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸هزار و ۹۱۳دستگاه بود.

 

چرخهای تولید چهار مدل خورو سواری در ایران از حرکت باز ایستاد

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، تا خردادماه امسال تولید چهار خودروی سواری جک J۵با کاهش ۱۰۰درصدی همراه بوده و از ۸۵۵دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۶ به صفر کاهش یافت.

همچنین تولید ام‌وی‌ام ۱۱۰S نیز متوقف شده و از یک دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به صفر رسید. خرداد ماه امسال تولید لیفان X۵۰ نیز ۱۰۰درصد کاهش یافته و از ۱۵۰دستگاه در خرداد ماه سال گذشته به صفر کاهش یافت.

و تولید آسا B۵۰نیز متوقف شده و از یک دستگاه در خرداد ماه ۱۳۹۶ به صفر رسید.

 

کیفیت پایین خودروهای داخلی و بحران ناشی از آن

چند سالی است صنعت خودروسازی ایران دچار بحران جدی شده. در گزارشی که تلویزیون رژیم در تاریخ ۱۹ اسفند ۹۴ پخش کرد آمده است:
”هیچ‌یک از خودروهای داخلی نتوانستند به سقف استاندارد تولید برسند و تنها یک مدل، کیفیت ۴ستاره داشت و بقیه حتی به همین میزان کیفیت هم نرسیدند. دیگر خودروهای داخلی هم تنها توانستند یک ستاره بگیرند! “

طبق گزارش روزنامه حکومتی جهان صنعت ۱۵ فروردین ۹۵، تیراژ تولید دو گروه خودروسازی بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا، نسبت به سال ۹۰با افت بیش از ۳۰درصدی مواجه شده‌اند. بر اساس آماری که همین روزنامه داده، کل حجم تولید و فروش خودروهای سواری در کشور در سال ۹۰ که سال اوج فروش خودروسازان کشور نیز به‌حساب می‌آید، با کاهشی ۳۲درصدی در سال ۹۳ به یک میلیون و ۷۰هزار دستگاه و میزان واردات خودرو نیز با رشدی ۷۰درصدی به ۱۰۲هزار دستگاه در سال مزبور رسید.

 

سوز و گداز کارگزاران رژیم از تحریم خودروهای ساخته شده در داخل توسط مردم

این بحران در سال ۹۴ آن‌چنان تشدید شد که در شهریور ۹۴ اساساً خودروهای تولید داخل با تحریم تقریباً سراسری مردم روبه‌رو شد و تولید آن دچار یک افت ۵۰درصدی شد. (تلویزیون رژیم ۷ مهر ۹۴)

به‌دنبال آن تحریم مردمی، نعمت‌زاده وزیر صنایع دولت روحانی به صحنه آمد و اقدام کمپین مردمی تحریم خرید خودروهای بی‌کیفیت داخلی را با دریدگی خاص آخوندها، خیانت نامید!

عصر ایرانیان ۱۰ شهریور ۹۴ نعمت‌زاده: کمپین نخریدن خودرو خیانت است!

به این ترتیب دولت، توپ کاهش خرید خودروهای بی‌کیفیت را به زمین مردم انداخت!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/07ba574d-1985-4cd7-bebe-4303a01a2988"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات